neuvokaa hölmöä. eli, minua on jo kauan näissä pienen ikäeron sisaruksissa mietityttänyt että jos talossa on tyyliin vauva & 1 v niin..

  • Viestiketjun aloittaja idiootti harmailee
  • Ensimmäinen viesti
idiootti harmailee
... miten ulos selviää yksin, jos mukana on vauva vaunuissa ja isompi rattaissa?! siinähän pitää olla AINA 2 ihmistä... toinen työntää toista. samoin pinnasänky, mihin ihmeeseen mahtuvat kaksi pinnasänkyä? :/ ei ainakaan meidän pikku kaksioomme ! noita juttuja olen pitkään pyöritellyt päässä ja nyt oli sitten pakko kysyä...
 
:D
No kyllä meillä oli tuplarattaat tuolla vuoden ikäerolla :D Ja kuopus nukkui kehdossa ekat puol vuotta ja sitten siirtyi pinnikseen ja samalla esikoinen 1,5 v siirtyi jatkettavaan. Meillä on kolmio ja lapset on samassa huoneessa, alkuun nuorempi meidän kanssa samassa huoneessa.
 
Ootko
Kuullut tuplista? Meillä kyllä mentiin niinkin, että esikko pulkassa ja vauva vaunuissa. Ikäeroa oli kyllä jo 1v8kk. Ei tarvittu tuplia. Sängyt: vauva nukkui ensin sellaisessa korisängyssä ja esikko pinniksessä. Sitten esikko menikin jo 2-vuotiaana tavan sänkyyn.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja :D :
No kyllä meillä oli tuplarattaat tuolla vuoden ikäerolla :D Ja kuopus nukkui kehdossa ekat puol vuotta ja sitten siirtyi pinnikseen ja samalla esikoinen 1,5 v siirtyi jatkettavaan. Meillä on kolmio ja lapset on samassa huoneessa, alkuun nuorempi meidän kanssa samassa huoneessa.
siis kaksosten rattaat. ai niihin saa vauvan pistää... no sehän selittää paljon :)
 
anni
ööö, tuota, hommaa tuplat, joissa isompi voi olla ratasosassa ja pienempi kaukalossa, 1-v. kuitenkin on vielä pieni ja tarvitsee itsekin vaunuja/rattaita. kesällä pärjää yksillä rattailla jos toinen suostuu olemaan kantorepussa.
ja jos ei 2 pinnasänkyä mahdu niin pitäisikö teidän ottaa oma sänkynne pois ja levitellä vain patjat lattialle? meillä kyllä molemmille mahtui pinnikset mutta luulisi että tilaa lapsille löytyisi jos niitä kerta olette ruvenneet tekemään..
 
Meillä oli kolme pientä poikaa vielä vähän aika sitten ja yksin pystyi hyvin liikkumaan ja asiat järjestelemään. Pojilla on ikäeroa 1v1kk ja 1v3kk. Eli kolme tosi pientä. Kaksostenrattaat oli ehdoton. Saa laitettua kopan johon pääsee nukkumaan ja toinen viereen istumaan. Isoin käveli vieressä.
Huoneesta en osaa sanoa koska meillä on kaikki nukkunut vastasyntyneestä omissa huoneissa.
Kaikki siirtynyt jatkettaviin sänkyihin reilun vuoden iässä jossa tavallista korkeempi reuna.
Pärjää,mutta vaatii kärsivällisyyttä ja suunnittelua :heart:
 
NewArtRiot
Eipä sitä ilman tuplakärryjä olis päässy mihinkään! Sängyt tungettiin yhteen huoneeseen, eipä sinne muuta mahdukaan. Lapsia siis kolme, ikäerot 10kk ja 1v2kk.
 
vieras
Tuplarattaat ja kaksi pinnasänkyä. Pienempään tilaan ne pinnasängyt mahtuu kuin isompien lasten sängyt :D Yöllä pitää olla tarkkana, että päätyy lohduttelemaan oikeaa lasta. Joskus olen juossut väärälle sängylle ja esikoinen oli vihainen. Kielsi tulemasta uudelleen :D :D
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja anni:
ööö, tuota, hommaa tuplat, joissa isompi voi olla ratasosassa ja pienempi kaukalossa, 1-v. kuitenkin on vielä pieni ja tarvitsee itsekin vaunuja/rattaita. kesällä pärjää yksillä rattailla jos toinen suostuu olemaan kantorepussa.
ja jos ei 2 pinnasänkyä mahdu niin pitäisikö teidän ottaa oma sänkynne pois ja levitellä vain patjat lattialle? meillä kyllä molemmille mahtui pinnikset mutta luulisi että tilaa lapsille löytyisi jos niitä kerta olette ruvenneet tekemään..
siis en ole raskaana, vielä ainakaan :D mutta piti nyt kysyä kun vaivasi mieltä...
 
Tuplat tietty rattaina. Meillä kyllä oli lisäksi erikseen rattaat ja vaunut eli jos oltiin miehen kanssa kaksin ulkoilemassa niin toisinaan molemmat työnsi omia kärryjä. Sitten oli kantoliinaa ja -reppua jolloin selvisi yhdillä tavallisilla rattailla ja vaihtoehtoisesti ne olivat hyvä apu kun liikkui yksin molempien lasten kanssa kaupungilla ja toinen ei viihtynyt rattaissa.

Huoneeista, eli meillä oli/on kolmio. Esikoinen oli muuttanut omaan huoneeseensa jo hyvissä ajoin ennen vauvan syntymää eli vauva sai sitten toisessa pinniksessä asua meidän huoneessa. Meillä tosissaan esikoinen oli vielä kehitysvammainen, eli aika vauva hänkin tuossa reilun vuoden iässä kun pikkusisko syntyi. Saatiin tosissaan hankkia monia juttuja kahdet, pinnasänkyjä, syöttötuoleja, rattaita, kantovälineitä...
 
Tota öö, pinnasänky ja äplaatikko käyvät aluksi ihan hyvin (ja sen jälkeen se isompi voikin mennä jo lasten sänkyyn nukkumaan ja vauva pinnikseen), meillä oli ihan sisarusrattaat käytössä, käytiin ulkona joka päivä kaksi kertaa leikkimässä ja vauva nukkui päikkärit vielä siihen päälle ulkona.
Minä nukuin päiväunet silloin kun niitä tunsin tarvitsevani (minä sain molemmille lapsille äkkiä saman rytmin), syöttäminen onnistui hyvin (esikoinen söi syöttötuolissa itse, kun minä syötin vauvaa). Kakkonen oppi kuivaksi nopeasti, koska molemmat istuivat potalla yhtaikaa jne. Minä olen sitä mieltä että kaksi meni siinä kuin yksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja NewArtRiot:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
joo tuplarattaat ne vasta kivat onkin. Jos haluaa tukkia bussit ja kaupat ja kaikki kulkuväylät, niin mitä mainioin hankinta!
Joo aivan hemmetin mainio, kaikkiin kauppoihin ei edes mahdu koko kärryt!! :D


Meillä oli perättäin istuttavat matkarattaat ja niillä pääsi kulkemaan jokavälistä mihin tavallisillakin rattailla pääsee.
 
NewArtRiot
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Meillä oli perättäin istuttavat matkarattaat ja niillä pääsi kulkemaan jokavälistä mihin tavallisillakin rattailla pääsee.
Meidän kärryt ei ihan oikeesti mahtunu pikkukauppoihin! :D Ulko-ovesta ja hissiin onneksi juuri ja juuri..
 
Gluteus maximus
ööö? kaksostenrattaat, sellaiset, joissa saa vauvalle pussin toiselle puolelle ja taaperon istuma-asentoon tai makuuasentoon. Meillä ainakin taapero meni nukkumaan jo lastensänkyyn kun vauva syntyi. Oli silloin 1v5kk. meillä esikoinen siirtyi lasten säönkyyn jo 1veenä
 

Yhteistyössä