Neuvoja rahahuoliin

  • Viestiketjun aloittaja En halua ongelmia
  • Ensimmäinen viesti
Itse vippikierteeseen joutuneena, neuvon oikeasti miettimään kymmenen kertaa pystytkö maksamaan takaisin ajoissa ja sen lisäksi myös muut laskut ajallaan. Itse kuvittelin asian olevan niin, mutta kappas, tässä sitä ollaan. Kierteen keskellä. Tosin toivottavasti nyt selviämässä, kiitos rakkaiden läheisteni. Mutta en todellakaan ikinä suosittele kenellekään vippiä, en halpaa, enkä kallista. Itse en katso niiden suuntaankaan enää, jos tästä selviän.
 
"Mona"
Mä kans suosittelen vaikka vaan kituuttamaan tai pyytämään lisää maksuaikaa muille laskuillesi ennen kuin menet sotkeutumaan pikavippeihin tai kulutusluottoihin. Mieheni joutunut kyseiseen kierteeseen ja siitä nyt pyrimme pääsemään pois... Ei mikään kiva juttu. Niin hänkin luuli, että seuraavasta kuusta pystyy maksamaan vippinsä pois, mutta eipä onnistunut ja joutui ottamaan lisää vippiä jne. ja lopulta siinä meni sitten luottotiedot kun joku maksu viivästyi. Onneksi sai tuon merkinnän niin mun ei tarvitse enää pelätä että pelleilee noilla vipeillä sun muilla kun kukaan ei niitä hänelle myönnä.
 
ansqli
oletkos jo aiemmin lainaillut paljon sukulaisilta? jos näin on, niin pitäisikö käydä velkaneuvojalla, ennen kuin tilanne paha

tai kysellä fiksuilta palstalaisilta, miten eletään säästäväisesti.
kauden kotimaiset kasvikset, paljon työtä, itse teet ruoan niin lapset pysyvät terveinä.
ööh,voin olla väärässä,mutta ehkä velkaneuvojaa ei nyt tarvita ihan vielä jos sukulaisilta vaan on lainaillut :D eiköhän ne oo vähän isompien/erilaisten velkojen kanssa painiville. Mutta sossuun vaan,jos menot on enemmän kun tulot, sieltä saat rahaa jos tilanne on paha , ja päätös niitten pitää antaa muutamassa päivässä!
 
"Lissu"
Jos raha-asiat on muuten kunnossa ja rahanpuute väliaikaista, niin hae luottokorttia. Takaisin voi maksaa pienissäkin erissä. Tosin, sitten täytyy löytyä sen verran itsekuria ettei höylää huoletta luottorajaan asti ja ole ihan liemessä sen jälkeen...
 
vinkki
Onko sulla jotain laskua jonka voisit maksaa vähän myöhemmin kuin mitä eräpäivä on, ja saada siten vähän "korotonta" lainaa?

Useimmiten jos soitat velkojalle etukäteen ja sovit asiasta eräpäivän siirtäminen onnistuu ihan ilman mitään lisämaksua.
 
En halua ongelmia
Onko sulla jotain laskua jonka voisit maksaa vähän myöhemmin kuin mitä eräpäivä on, ja saada siten vähän "korotonta" lainaa?

Useimmiten jos soitat velkojalle etukäteen ja sovit asiasta eräpäivän siirtäminen onnistuu ihan ilman mitään lisämaksua.
Onks tää todellista. Ikinä ei ole tullut mieleenkään mikään tämäntyyppinen! Mä olen aina luullut, että jos esimerkiksi unohtaa puhelinlaskun maksun, niin se on puhelin välittömästi pimeeks jne. Nyt, esim puhelimen olis erityisen tärkeetä pysyä hapessa, koska olen etsimässä uutta duunia jne..
 
"vieras"
Visa tai Mastercard on mulla tuon varalla. Se vuosimaksu on mun mielenrauhavakuutus ja korko pienempi kuin luottojen. Tsemppiä! Ja kokeile siirtää laskujen eräpäiviä =)
 
En halua ongelmia
[QUOTE="vieras";21996089]Visa tai Mastercard on mulla tuon varalla. Se vuosimaksu on mun mielenrauhavakuutus ja korko pienempi kuin luottojen. Tsemppiä! Ja kokeile siirtää laskujen eräpäiviä =)[/QUOTE]

Kiitokset kaikille kanssaveljille ja -siskoille. Täältä tuli paljon hyviä vinkkejä. Toi korttihomma kuulostaa hyvältä, ja tota laskujenkin siirtoo kokeilen. Toi

http://www.edullinenpikavippi.com/

tuntu liian edulliselta ollakseen totta. Mut sit tähän lopuks;

En tarvii asuntoo
Vaan satasen lainan
En tahdo duuniikaan
Vaan satasen lainan

En lemmenkuutamoo
Vaan satasen lainan
Jos sulta pyytää saan
Sen lainan vaan
 
Onks tää todellista. Ikinä ei ole tullut mieleenkään mikään tämäntyyppinen! Mä olen aina luullut, että jos esimerkiksi unohtaa puhelinlaskun maksun, niin se on puhelin välittömästi pimeeks jne. Nyt, esim puhelimen olis erityisen tärkeetä pysyä hapessa, koska olen etsimässä uutta duunia jne..
Niitä maksujen eräpäiviä voi siirtää.
 
Nyt ovat hyvät neuvot kalliit. Olen aina huolehtinut raha-asioistani moitteetta ja pienet tuloni ovat riittäneet nipin napin. Tällä hetkellä kuitenkin näyttää siltä, että lähiaikoina rahat eivät vain yksinkertaisesti riitä.

Olen täysin kokematon minkäänlaisten vippien tms. muiden kanssa. Onko olemassa edullista tapaa saada pieni luotto - siis kyse on satasesta tai parista?
Älä missään nimessä ota mitään vippiä. Koeta jotain muuta viisaampaa lainaa..
 
"alma"
Miksi luottokorttia pidetään niin huonona ratkaisuna, että joku suosittelee ennemmin pikavippiä? Kortin saa pienellä luottorajalla, ja jos luoton maksaa nopeasti takaisin, kulut ovat todella pienet.
Ei sitä korttia tarvi jatkuvasti vinguttaa vaikka se olemassa olisikin.
 
meillä näin
Onko rahahuolet todellisia. Voitko mistään nipistää? Ostaa ruokaa jo varastoihin?
Meillä ainakin kun nyt on todella tiukka kuukausi ja osasin tätä odottaa niin ostin ruokaa varastoon jo aikaisemmin. Hyvin pärjätään puoltoista viikkoa 20eurolla kun ruokaa on:) Ja lapsia on kolme
 
Ei kiitos turhille menoille.
Alkuperäinen kirjoittaja meillä näin;22079059:
Onko rahahuolet todellisia. Voitko mistään nipistää? Ostaa ruokaa jo varastoihin?
Meillä ainakin kun nyt on todella tiukka kuukausi ja osasin tätä odottaa niin ostin ruokaa varastoon jo aikaisemmin. Hyvin pärjätään puoltoista viikkoa 20eurolla kun ruokaa on:) Ja lapsia on kolme
No, huh. Nyt sun antamat ohjeet tulis todella tarpeeseen, niin mäkin voisin selvitä.
 
"vieras"
Minä kans ostan pakastelihapullia ja makaronia jne valmista ruokaa pakastimeen ja kaappeihin, silloin kun on hyvä rahatilanne. Muutaman hernekeittopurkin, tonnikalaa, paistovalmiita patonkeja/leipää pakkaseen. Maitojauhetta ja mehutiivistettä, keksejä, näkkäriä.

Yritän pitää sellaista ruokavarastoa kotona että sairastumisen tai rahapulan yllättäessä meidän neljähenkinen perhe syö noista varastoista ainakin viikon, todennäköisesti kaksi.

Ei tietenkään auta jos ongelma on jo päällä mutta jotain tällasita hätäapupakettia suosittelen. Opiskeluaikaan mulla oli 100mk kirjekuoressa aina kotona tallessa katastrofin varalle. Tietysti idea on siinä että niihin katastrofiruokiin tai rahoihin ei kosketa liian helposti...
 

Yhteistyössä