neuvoja pliis

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja n
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

n

Vieras
onks kukaan muu huomannu laihtuvansa raskauden alussa? mä huomasin laihtuneeni melkein 3 kiloa viikossa.. tosin eipä se nyt mikään ihme ole kun en pysty syömään oikein mitään (tänään yhden viiliksen sain alas) . mietin täs et pitäskö mun alkaa huolestua et pitäskö ottaa neuvolaan yhteyttä tai johonki ku koko ajan on niin heikko olo ku ei oikeen saa mitää alas ja sit oksettaa..??

kaverillani sama, laihtui alussa mutta kyllä se siitä sitten lähti! Yrität syödä, väkisin :)
nii ja ota yhteys neuvolaan tai ku meet seuraavalla kerralla niin kerro tää hälle :)

Toki raskaana olevaa neuvotaan syömään mahdollisimman hyvin ja terveellisesti, mutta kaiken maailman ohjeissa sanotaan myös, että jos ei saa paljon ruokaa alas, lapsi kyllä ottaa tarvitsemansa ravinnon äidin kehosta. En olisi siis huolissani, siis jos pelkäät että laihtuminen vaikuttaa vauvaan. Jos et saa yksinkertaisesti mitään alas ja oksennat paljon, silloin sairaalassa annetaan ravintoliuosta. Pahoinvointi onneksi yleensä hellittää ensimmäisen kolmanneksen jälkeen, joten saat varmasti jo pian syötyä enemmän.Yrität vaan ottaa pieniä annoksia niin paljon kuin vain voit. Minä tiedän monta tapausta, joilla paino on alussa pudonnut kun ei mitään meinaa saada alas. Itselläni myös pientä painon tippumista (rv 11+0).

Kyllä se vissiin on ihan yleistä, että alussa laihtuu, kun ei oikein ruoka maistu pahoinvoinnin ym. takia, ja muutenkin... Itellänikin tippui alussa paino ja tiedän monen monta muuta, jolle käynyt samoin

Yhteistyössä