Neuvoja kestovaippailuun

Elikkäs kaipaisin kipeästi vinkkejä mitä tulee ostaa näin aloituspakkaukseksi?En tiedä niistä juuri tuon taivaallista,mitä nyt äippäpakkauksen mukana tuli yksi ja se opastusvihkonen. :whistle: Kertokaa siis ihmeessä omia kokemuksianne ja mitä kantsii käyttää vastasyntyneellä ja minkäkokosia niitten pitää olla ymsymsyms :ashamed:

Tosiaan olen ihan tumpelo vielä mutta halukas oppimaan :p
 
minä en tuohon ostoon osaa sanoa niinkään kun itse teen vauvalle ja taaperolle itse vaipat.. :)
mutta tuolla sivulla on keskusteluja ja muuta tarpeellista tietoa http://www.kestovaippainfo.fi

ja ajattelin itse ainakin vasta syntyneelle kuorivaippoja mutaman tehdä jotka ei sitten päästä pisuja vaatteisiin ja harso taitosta pienellä imu kerrroksella käyttää :)
niin ja kannattaa tosiaan etsiä netistä googlettamalla tieto ja muuta.. nin minä tein kun alkuvuodesta aloin tutustumaan ja muistiin panoja piti tehdä että muistaa kun on niin paljon kaikkia eri termejä.. muistaakseni jossain alkuvuoden vai viimeloppuvuoden vauva lehessä oli kanssa kestovaippoja esittelyssä ja tietoa..

en tiädä oliko tästä mitään apua.. :whistle:
 
Mitään ohjeita on hiukan hankala antaa koska se mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle :saint: Meillä on käytetty useampaa eri systeemiä ja kohta syntyvän vauvan kanssa ajattelin aloittaa harsoilla ja villahousuilla/kuorivaipoilla riippuen kakkatahdista(villahousuja kun ei voi koko aikaa pestä ja jos kakkavahinkoja tulee hirmuisesti niin keinokuituiset kuorivaipat ovat ainakin alkuun helpommat)

Harsot ovat halpa aloitussysteemi mutta joku kokee niiden taittelun hankalaksi. Itse tykkäsin taitella mutta jos sen kokee työlääksi niin voi hankkia muotoonommeltuja sisävaippoja. Näissä on sitten niin monta mallia että oikeastaan vain kokeilemalla tietää mikä sopii omalle vauvalle...

Taskuvaipat tai all-in-one -vaipat ovat nopeita ja näppäriä mutta eivät ehkä maitokakkavaiheessa kaikkein luotettavimpia(näin luulisin, meillä käytettiin pikkuvauva-aikaan vain harsoja. Kyllä joku käyttää jo vastasyntyneelläkin taskuvaippoja mutta hirveän yleistä se ei taida olla).

Kestovaippainfon sivuilta löytyy kyllä kaikki tarvittava tieto =)
 

Yhteistyössä