Neuvoja kaipaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mua on viime aikoina alkanut ahdistaa hirveänä, kun käytän e-pillereitä ja olen ylipainoinen. Pelkään koko ajan, että saan veritulpan. Pillereitä en kuitenkaan uskalla lopettaa, koska kuukautiskivut ovat aivan hirveät ilman niitä. Laihduttamisen aloitan nyt heti. Miten tästä pelosta pääsisi eroon, kun koko ajan ahdistaa?

Lääkäri ei olisi määrännyt sulle pillereitä, jos arvelisi sun olevan riskiryhmässä. Mä olen saanut pillerit vielä yli 90-kiloisenakin, mutta kun sata meni rikki, niin siihen loppus reseptin uusiminen. Nyt on tavoitteena taas laihduttaa normimittoihin ja yhtenä kannustimena on juurikin nuo pillerit :).

Eli sä olet siis 20 kiloa painavampi nyt kuin silloin kun sulle pillerit määrättiin? Ylipaino ei välttämättä ole yksinään niin suuri riski, kuin jos sulla olisi vielä korkea verenpaine ja sukurasite.

Joo, nyt oon 20 kiloa painavampi kuin silloin kun pillerit sain. Katsoin vielä äsken tuosta selosteesta, että nuo mun pillerit on matalahormonisia, että ei kai se riski mitenkään kauhean iso ole, mutta miten sen sais itselle taottua päähän, että ei ole mitään järkeä pelätä koko ajan.

Yhteistyössä