Imetyksen mukana tullut hillitön syömisvimma sekä painonnousu..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pullukka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pullukka"

Vieras
Paino se nousee vaan. Vauva on 2kk 3 vkoa ja imetän minkä kerkiän, lisäksi joudun antamaan korviketta, kun ei tule kylläiseksi rintamaidosta, ollut alusta saakka näin.

Paino nousi raskausmyrkytyksen myötä hirmu nopeasti 17kg, mutta ne lähtivät vielä sairaalassa ollessa. Nyt tämän kotonaoloajan aikana olen lihonut 9kg! Minulla on ihan hillitön vimma syödä, koko ajan on nälkä, mikään ei täytä paria tuntia pidempään. Etenkin leipää menee jopa pussillinen kerralla maidon kera.

Syön niin paljon, että hirvittää! Pelottaa, miten käy kun imetys loppuu, jääkö tämä vaihe päälle ja syönkö niin, että halkean lopulta. Järkälemäinen miehenikin jää kevyesti toiseksi ruokamäärissä.

Olen ylipainoinen, mutta raskaus eteni muuten hyvin, ei ollut sokeriarvoissa moittimista jne. Ja se makeannälkä! Ennen vauvaa en tykännyt kovin makeasta, mutta nyt..

Mitä ihmettä teen - miten saan tämän nälän kuriin? Sain viimein luvan lopettaa myrkytyksen takia aloitetun verenpainelääkityksen, kun paineet huitelivat alle suositusten. Se turvotti jalkoja kovasti, mutta tuskin se nälkä ja painonnousu siitä johtuvat, eilen söin viimeisen tabletin. Ovat lyhytvaikutteisia.

Ajattelen ruokaa koko ajan. Vauva syö joka kerralla molemmista rinnoista, ja onkin kasvanut hurjaa vauhtia. Miehen mielestä ei tarvitse hätäillä kiloista, mutta oma peilikuva yököttää, ja haluan elää pitempään lapsenikin takia.

Neuvoja kaipaan!

ongelma mulla ollut kaikkien lasten imetyusaikana. raskausaikana aina paino pudonnut, mut imetyksen alettua tullut hirvee suklaanhimo. aivan järkyttävää, vaikka mitä muuta tekis, söis, jois niin pakko saada fazerrin sinistä! ihan kauheeta=( no, en osaa sanoa muuta, kuin että mulla on himot aina loppunu n. 3 kk synnytyksestä ja syöminen tassaantunut, mut kyl ne kilotkin on jäänyt kiusaamaan....

Yhteistyössä