Neulomiseen apuja osa 2.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cothis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

cothis

Aktiivinen jäsen
10.11.2006
21 297
0
36
Nyt tehdään hihoja :D

"Lisää vielä molemmissa reunoissa joka 8.krs 0x1s ja sitten joka 6.krs 5x1s. ( =44s ) Kun kpl:n korkeus on 46cm, päätä molemmissa reunoissa joka 2.krs 1x3s, 2x2s, 8x1s, 1x2s. Päätä loput silmukat kerralla."

Eli, öö.. joka kahdeksas joo mutta toihan on 0x1s, eli ei yhtään lisätä? Ja mistä mä tiedän milloin pitää alkaa joka 6.krs ja aaaargh.. :headwall:

Yhteensä lisätään 44s. Tuo jälkimmäinen lisääminen on yhteensä 10 silmukkaa. Joten 34s pitäisi lisätä sitä ennen. Mutta en tiedä, montako aina kerrallaan...v

Alkuperäinen kirjoittaja Rigel:
0x1s kyllä epäilyttää - voisiko ohjeessa olla virhe?

Jaa-a. Tarkalleenhan tossa on kokojen mukaan tuo.. 1(2)0(4)2(3)x1s. Toi on novitan vanha lehti, en ainakaan muista että ois uudemmissa mainintaa et ois virheellinen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yhteensä lisätään 44s. Tuo jälkimmäinen lisääminen on yhteensä 10 silmukkaa. Joten 34s pitäisi lisätä sitä ennen. Mutta en tiedä, montako aina kerrallaan...v

Öhh, 32 on lähtö. Eiks toi 44s oo sit se väliaika tohon väliin, paljon pitäis olla.

jep, eli yhtään ei lisätä. Noi nollat tulee siksi, koska ohjeissa on eri kokoja, joissa lisätään niin jotenki ne tulee automaattisesti noin, vaikkei lisäyksiä tarvi tehdä.
Ja toi joka kuudes kierros - aloittaisin heti. Eli periaatteessa hyppäisin yli kohdan "Lisää vielä molemmissa reunoissa joka 8.krs 0x1s"

Alkuperäinen kirjoittaja cothis:

Öhh, 32 on lähtö. Eiks toi 44s oo sit se väliaika tohon väliin, paljon pitäis olla.

Joo, ymmärsin väärin. Ton mukaan tuo 0x1s olis oikein.

0x1s kyllä epäilyttää - voisiko ohjeessa olla virhe?

Jaa-a. Tarkalleenhan tossa on kokojen mukaan tuo.. 1(2)0(4)2(3)x1s. Toi on novitan vanha lehti, en ainakaan muista että ois uudemmissa mainintaa et ois virheellinen.

Siihen kolmanteen kokoon ei tehdä sitä ekaa lisäystä ollenkaan, tuo 44s on se määrä mitä sulla on kaikkien lisäysten jälkeen

jep, eli yhtään ei lisätä. Noi nollat tulee siksi, koska ohjeissa on eri kokoja, joissa lisätään niin jotenki ne tulee automaattisesti noin, vaikkei lisäyksiä tarvi tehdä.
Ja toi joka kuudes kierros - aloittaisin heti. Eli periaatteessa hyppäisin yli kohdan "Lisää vielä molemmissa reunoissa joka 8.krs 0x1s"

Näin minäkin tämän nyt kaiken luettuani ymmärtäisin.

Ok, kiitos mieleni avartamisesta.. mä oon tässä taas halkonut hiuksiani tovin kun oon pähkäillyt tota :D
Tossa kun nyt sitten on toi molemmissa reunoissa 5x1s, niin varmistelen vaan etten ihan metsään mene, jos ihan pokkana lisään ne ihan peräjälkeen?
Hihoissahan voi kuiten tulla aika jyrkiltäkin tuntuvia ratkaisuja :snotty:

Ok, kiitos mieleni avartamisesta.. mä oon tässä taas halkonut hiuksiani tovin kun oon pähkäillyt tota :D
Tossa kun nyt sitten on toi molemmissa reunoissa 5x1s, niin varmistelen vaan etten ihan metsään mene, jos ihan pokkana lisään ne ihan peräjälkeen?
Hihoissahan voi kuiten tulla aika jyrkiltäkin tuntuvia ratkaisuja :snotty:

siis lisäät joka kuudes kierros yhden silmukan molemmissa reunoissa viisi kertaa :) eli neulot siis 30 kierrosta yhteensä :)

No niin, kiitos, mä oisin kohta lähtenyt tyrimään koko neuloksen :laugh:

Voi olla tää neuleohjeiden luetun ymmärtäminen hieman takkuavaa välillä, vaikka tää onkin vasta mun toinen paita ja ekan paidan ohjeet oli hyyyvin simppelit :saint: :D

No niin, kiitos, mä oisin kohta lähtenyt tyrimään koko neuloksen :laugh:

Voi olla tää neuleohjeiden luetun ymmärtäminen hieman takkuavaa välillä, vaikka tää onkin vasta mun toinen paita ja ekan paidan ohjeet oli hyyyvin simppelit :saint: :D

kannattaa lukea aina ääneen ne kaventamis- ja lisäämiskohdat. Esim. 5x1 viisi kertaa yksi silmukka on aika eri kuin 1x5 yhdesti viisi silmukkaa :D kyllä se siitä lähtee sujuvammin liikkeelle, kun jaksaa vaan harjoitella :) ja onhan se niin mukavaa hommaakin :)

Yhteistyössä