Neulomisapuja kaipaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fantaihana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Fantaihana

Aktiivinen jäsen
20.06.2006
3 659
0
36
Oon tekemässä pojalle kauluria, ihan omasta päästä. Siinä on ne etu- ja takaläpät ja sitten se kaulus. Nyt on sellanen ongelma et pääaukko on just sopivankokoen jos sen tekis niin että toinen puoli suljetaan neppareilla. Umpinaisena ei mene pään yli.

Mun suunnitelma on että mä poimisin silmukat kauluria varten muualta normaalisti mut siinä neppreiden kohdalla tekisin silmukat itse, siis niiin että ne ei olis siinä kakukurissa kiinni. Mä vaan mietin et tuleeko siitä sillä tavalla tarpeeks löysä et menis kivasti pään yli, nyt ei ole kun vähän liian tiukka.

Toinen mitä mä mitetin on et saisko sen kauluksen jotenkin menemään sillai viistosti et se olis pidempi niskasta. Siis että mä lisäisin niitä silmukoita sivuihin, mut mä en haluais siihen mitään suoraa kulmaa, niin et etuosa jää esim. 5 cm korkeeks ja hartiasaumojen kohdalta alkaen olis niska osa 8 cm korkee.

Mies on sitä mieltä että pääaukosta kannattais tehdä isompi mut mä halausin kokeilla tota mun ideaa. Mä kyl yleensä kysyn mieheltä neuvoa sillonkin kun oon ompelemassa jotain vaatteita ja yleensä sen antamat neuvot osottautuu hyviks.

Onko teillä ideoita?

Yhteistyössä