neulojat ohoi!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lanka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lanka"

Vieras
oisko teillä antaa jotain vinkki/niksiä miten sais helpoiten tehty kuvion esim. lapaseen. Eli siis kun ajattelin tehdä ihan normaalit lapaset lapselle ja siihen sitten kuvan. Miten sais silleen yksinkertaisesti laitettuu ne langat, ettei ne jäis sinne toiselt puolel ihan solmuun jne. Tein yhden harjotus kuvan niin sinne taakse tuli kauhee lankasoppa... paaljon löysiä lankoja ja muutama liian kireä. Ymmärsiköhän ketään mitä tarkoitan. Mulla siis käytössä kolme eriväristä lankaa ja kun koko ajan joutuu vaihtamaan väriä niin sinne sisäpuolelle jää kauhee sotku niistä langoista. Onkos siihen joku järkevä tapa?? :D Kiitos jos joku tajus ja osais auttaa!

Ei siinä oikein ole muuta keinoa kuin itse pitää langat suorina ja sopivan löysinä. Kuvioiden tekemisen oppii harjoittelemalla - ei ole oikotietä onneen tässäkään asiassa.

Ei siinä oikein ole muuta keinoa kuin itse pitää langat suorina ja sopivan löysinä. Kuvioiden tekemisen oppii harjoittelemalla - ei ole oikotietä onneen tässäkään asiassa.

voi harmin paikka... miettisin olisiko siinä mitään jäkeä, jos aina rivin päässä katkaisisi langan, ettei tarvitsisi vetää tyhjää lankaa koko matkan rivin alkuun? vai tuleeko siitä vaan suurempi soppa? :D

[QUOTE="lanka";24720653]voi harmin paikka... miettisin olisiko siinä mitään jäkeä, jos aina rivin päässä katkaisisi langan, ettei tarvitsisi vetää tyhjää lankaa koko matkan rivin alkuun? vai tuleeko siitä vaan suurempi soppa? :D[/QUOTE]

Eieieieieieiei :-) Sitten saat päätellä niitä irrallisia langanpätkiä miljoonan, hirmunen homma!

Päälikirjailua ehdottaisin minäkin, jos tavallinen kirjoneule ei onnistu. Tavan kirjoneuleessa pitää muistaa, että niitä lankoja ei voi/kannata silmukkakaupalla kuljettaa siellä takana lojumassa, vaan ne pitää "sitoa" kiinni samalla kun neulot. Siis vaan ottaa toinenkin lanka ikäänkuin sinne alle, kun teet silmukan. Niin tulee parempi, eikä kiristä niin helpolla. Minulle on opetettu, että jos on yli 5 silmukkaa yhdellä värillä, niin sitten se toinen lanka pitää "sitoa" sinne mukaan.

Yhteistyössä