Neulojat?! Minkälaista lankaa suositte?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Mä käytän lähinnä Novitan lankoja. Tänään ostin likan lapasia ja sukkia varten ihanaa vaaleanpunavalkoharmaata lankaa, lisäksi laitan tavallista vaaleanpunaista lankaa.

Alennuksessa oli jotakin muuta lankaa, ostin sitä omaa huivia varten.

Asian vierestä...
Tiedätkö minkälaista väkeä nykyään asuu pyrintölässä? Entä aleksintiellä?
VOI OLLA että saan pikku hiljaa etsiä asuntoa... Noissa näytti olevan vapaita.
Toisalta eihän sitä tiedä missä sitten on kun hakemuksen jättää, mut ajattelin jo vähän "haistella"

Alkuperäinen kirjoittaja kiero harmaana:
Asian vierestä...
Tiedätkö minkälaista väkeä nykyään asuu pyrintölässä? Entä aleksintiellä?
VOI OLLA että saan pikku hiljaa etsiä asuntoa... Noissa näytti olevan vapaita.
Toisalta eihän sitä tiedä missä sitten on kun hakemuksen jättää, mut ajattelin jo vähän "haistella"

No, kuinkas nyt noin että pitää asuntoa kattella?

Pyrintöläs asuu ihan asiallista väkeä, lapsiperheitä. Mä olen siellä asunut. Ainoa "huligaani" tämä yks lääkärin poika, tiedät varmaan ketä tarkoitan, mutta ei siitä koskaan mitään haittaa ollut.

Aleksintiellä on sitten aika paljon kurssilaisia ja muutenkin vaikuttaa vähän rauhattomammalta kuin Pyrintölä, että suosittelen kyllä Pyrintölää.

Hmm.. Ostan itse lankani oikein käsityöliikeestä, eli lankakaupasta, eikä sieltä mitään novitaa saa... Mutta langan täytyy olla 100% villaa tai puuvillaa tms luonnon materiaalia, mikään halpa akryylipaskasekoite ei käy! Ja aika paljon noissa novitan langoissa on sitä iki ihanaa akryyliä! Ei kiitos minulle.

Viimeksi ostin drops-merkistä villalankaa. Ja hyväksi havaittu! :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hmm.. Ostan itse lankani oikein käsityöliikeestä, eli lankakaupasta, eikä sieltä mitään novitaa saa... Mutta langan täytyy olla 100% villaa tai puuvillaa tms luonnon materiaalia, mikään halpa akryylipaskasekoite ei käy! Ja aika paljon noissa novitan langoissa on sitä iki ihanaa akryyliä! Ei kiitos minulle.

Viimeksi ostin drops-merkistä villalankaa. Ja hyväksi havaittu! :D

Riippuu kyllä vähän käyttökohteesta kannattaako 100 % villa/puuvillalankaa käyttää. Esim. sukkalangoissa kannattaa kulutuskestävyyden vuoksi käyttää sekoitelankoja, joissa on pieni osa (20-25 %) vaikka polyamidia, niin sukissa ei ole heti ensimmäisessä mutkassa reikää.

Tietysti jossain huivissa, kaulaliinassa, neulepaidassa ym. tuo kulutuksenkesto ei ole niin tärkeä.

Yhteistyössä