Neulekoneista tietävät auttakaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minulla on neulekone knitmaster 150 (mallinumero)

Koneessa on vain peruskelkka.Tietääkö joku sanoa minkälaista neulosta tällä peruskelkalla saa?Varmaan samanlaista kaikissa peruskoneissa?Voiko neulekonella tehdä kuvioita ilman reikäkortteja,noita neuloja säätelemällä?

Entäpä mikä on max.langan paksuus yleensä neulekoneissa?

Ja onko tavallista että perusneulekoneeseen kuuluu vain peruskelkka?

Pitsikelkat ja reikäkorttikelkat erikseen ostettavia?

jos joku osaisi vastata edes joihinkin kysymyksiin,niin olisin kiitollinen.Ohjeita ei löydy,ei kotoa eikä netistä.

Kone on yhtäkkiseltä mulle outo, mutta:

Neulekoneeseen kuuluu peruskelkka, muut ostettava erikseen. Pitsikelkan saa joihinkin malleihin perussettiin mukaan.

Peruskelkalla saa neulottua sileää neulosta, ilman reikäkortteja kuviot ja muut kikkailut tehdään silmukoita siirrellen tai neulavalinnoilla joka kerroksella erikseen.
Peruskelkassa on yleensä pari säätöä, joilla voidaan tehdä ns. kerto ja kohosilmukkaneuloksia sekä kirjoneulosta.

Mun n eulekoneessa peruskelkka 'luki' reikäkorttia, eli valitsi kerrokselle neulat jotka muodosti kuviota ja kelkan säädöillä voitiin neuloa joko, kerto, koho tai kirjoneulosta.

Mulla on sellainen kone jolla voi neuloa todella montaa langanpaksuutta 4.5/9mm neulaväli. Mutta 4.5m neulavälillä vissiin voi neuloa vain ohuempia lankoja. Tosin olen juuri sen saanut eli kokeillut vasta 7-veljestä ja 9mm väleillä.

Kaikkiin kelkkoihin ei vissiin ole saatavissa reikäkortteja? Ainakaan mulla ei ole.

http://www.knitmaster.co.uk/ Kysy heiltä ohjetta?