Nettopalkka 1300€, kannattaako töissä edes käydä...

• Viestiketjun aloittaja "Miuski"
  • Ensimmäinen viesti
"Miuski"
Täs mietin kun näitä ketjuja on lueskellut, et kannattaako mun yhden lapsen yh:na käydä kokopäiväduunis kun nettona saan 1300€??? Saisinko samat rahat sossusta ynnä muualta jos oon työtön???

"vieras"
Kun puhutaan palkoista niin käytetään bruttopalkkaa. Nettohan voi olla mitä tahansa eikä ollenkaan oikein. Se riippuu ihan veroprosentista ja vähennyksistä. Palkkasi ei ole huono, jos veroprosentti on kohillaan. Pitäisi tulla jo hyvin toimeen, kun saat lisäksi lapsilisän yh-korotuksella ja elatusmaksut.

Vähän vajaa taidat kuitekin olla, kun mietit työnteon kannattavuutta ja ilmeisesti mielit kotiin loisimaan.

"Vieras"
[QUOTE="Miuski";28176911]Täs mietin kun näitä ketjuja on lueskellut, et kannattaako mun yhden lapsen yh:na käydä kokopäiväduunis kun nettona saan 1300€??? Saisinko samat rahat sossusta ynnä muualta jos oon työtön???[/QUOTE]

No riippuu työajoista, asunnon koosta, vuokrasta, työmatkakuluista ja tuömatkojen pituudesta ja muista asumis- ym. kuluista. Netto 1300€ aika pieni ja voisit ehkä saada jopa sen lisäksi täydentävää toimeentulotukea

"Vieras"
[QUOTE="Miuski";28176911]Täs mietin kun näitä ketjuja on lueskellut, et kannattaako mun yhden lapsen yh:na käydä kokopäiväduunis kun nettona saan 1300€??? Saisinko samat rahat sossusta ynnä muualta jos oon työtön???[/QUOTE]

Minkä ikäinen lapsi, onko päiväkodissa?

potkut sain:)

Tienaisit sossusta paremmin. Nyt hommaat itsellesi potkut ja alat nautimaan oloneuvoksen elämästä.:)

Mun mielestä työnteko kannattaa aina. On se nyt ihan eri maksaa niitä laskuja omin käsin tienatuilla rahoilla kuin yhteiskunnan varoilla ja kertyyhän siinä eläke ja työkokemus joista jälkimmäinen mahdollistaa sen että ehkä joskus saa jotain parempipalkkaistakin työtä.

"anni"
[QUOTE="Miuski";28177010]Oon kans maksellut yli 20 vuotta veroja, oisko jo aika jäädä vapaalle??? Nyt rupes ihan tuntumaan siltä.[/QUOTE]

Ne käskee myydä talon ja muuttaa vuokralle että jos olet siihen valmis niin siitä vaan.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28176976]Minne perustat väitteesi? Ei ainakaan rahan takia ole kannattavampaa käydä töissä monestikaan.[/QUOTE]

Vaikka työkokemuksen, jolloin työpaikan vaihtaminen parempaan onnistuu helpommin kuin kokonaan työttömän päästä töihin. Monessa työpaikassa on hyvin järjestetty työterveyshuolto ja tuetaan omaehtoista liikuntaa esim. liikunta- ja kulttuuriseteleillä. Palkka nousee vuosittain, on kesälomat, eläke kertyy - nämä näin aluksi.

Ja mikä minusta on parasta: ei tarvitse millekään instansille selitellä, mihin olen rahani käyttänyt. Saa olla säästöjäkin tai olla olematta.

"vieras"
[QUOTE="Miuski";28177010]Oon kans maksellut yli 20 vuotta veroja, oisko jo aika jäädä vapaalle??? Nyt rupes ihan tuntumaan siltä.[/QUOTE]

sulla on velkaa eli niitä et pysty sossun rahoilla maksaan, joten sulta menee luottotiedot eli et tule saamaan tarvittaessa lisävelkaa. Sulla on auto niin senkään ylläpitäminen ei onnistu sossun rahoilla pidemmän päälle.

[QUOTE="joku";28176926]Tottakai kannattaa aina käydä töissä. Kerrytät eläkettä ja annat lapselle mallin siitä, että työssä käydään.[/QUOTE]

näin juuri ja jos ei palkka riitä, niin aina voi hakea asumistukea ja toimeentulotukea..

muoks. itse ainakin mieluummin teen töitä, samalla voi hakea parempi palkkaista työtä, jos siltä tuntuu.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä