Nettitreffi miehellä psoriasis!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yäk!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Yäk!

Vieras
Olen tutustunut nettitreffeillä erääseen mieheen jonka kanssa ei ole vielä tavattu ja taitaa käydä niin ettei tavatakaan, sillä mies kertoi vasta nyt noin 3 viikon kirjoittelun jälkeen että hän sairastaa psoriasista joka on ns. keskivaikea elikä iho oireilee jatkuvasti.
Kyllä lopahti kiinnostus kun kuuli tuosta sairaudesta - mielestäni hänen olisi täytynyt kertoa siitä jo paljon aiemmin.

Ihanaa kuulla olevansa muiden mielestä etova :D Onneksi mun psori puhkes vasta kun oltiin jo naimisissa ja olen ilmeisesti onnekas kun mies ei ole lempannu sen takia.

[QUOTE="vieras";29141699]Ihanaa kuulla olevansa muiden mielestä etova :D Onneksi mun psori puhkes vasta kun oltiin jo naimisissa ja olen ilmeisesti onnekas kun mies ei ole lempannu sen takia.[/QUOTE]

No toivotaan, ettei ap sairastu itse, voipi mennä nuo arvot vähän uusiksi ;)

No mulla kävi ilmi vasta treffeillä että nettimies nilkuttaa, kun toinen jalka on huomatttavasti toista lyhyempi.
Olisin toivonut minäkin että tuollaiset asiat mainitaan, vaikkei se nyt oikeasti olisi muhun sillai vaikuttanut, eli varmaankin olisin tavannut, ja oltiinhan tota vuosia yhdessä, mutta silti.

Alkuperäinen kirjoittaja määä;29141730:
No mulla kävi ilmi vasta treffeillä että nettimies nilkuttaa, kun toinen jalka on huomatttavasti toista lyhyempi.
Olisin toivonut minäkin että tuollaiset asiat mainitaan, vaikkei se nyt oikeasti olisi muhun sillai vaikuttanut, eli varmaankin olisin tavannut, ja oltiinhan tota vuosia yhdessä, mutta silti.

Niin ajatella, ihmisillä on asioita, mitä ei halua kertoa kelle tahansa, koska tahansa.

ja mun miehellä on paha pälvikalju josta ei maininnut sanallakaan (netissä myös tavattu), eikä asia haitannut pätkääkään kun asian huomasin, miksi olisi haitannut??
Samalla tavalla se voi kaljuuntua/sairastua yhdessäoloaikana, kaikki vanheneekin ja rumentuvat. Lemppaatko aapee joskus miehesi jos hän sairastuu, lihoo, rumenee, saa vaikka jonkun ison arven kasvoihinsa, joutuu pyörätuoliin, menettää kätensä/silmänsä tms???

Olet kyllä harvinaisen ällöttävä ihminen. Varovain ettet koskaan sairastu, nimittäin noin julmaan tyyppiin pätee vanha sananlasku PAHA SAA AINA PALKKANSA !

Niin ajatella, ihmisillä on asioita, mitä ei halua kertoa kelle tahansa, koska tahansa.

Niin, ajatella, mekin oli kirjoiteltu jo kuukausia ja tiesin periaatteessa jopa mielenterveysongelmistaan.
Jos tuo olisi mulle ollut kynnyskysymys niin olisi haaskannut molempien aikaa melko paljon. Ehkäpä se hänen mielestään ei olisi saanut vaikuttaa, mutta kaikkihan me katsomme kumppanin ulkonäköä jossain määrin. Ketä ällöttää fyysinen vammaisuus, ketä liian iso nenä tai järjetön ylipaino.

Ja psorihan (varsinkin ihopsori) on vielä yleensä sangen harmiton sairaus, verrattuna moneen mitä ihmisellä voisi olla. Ainakin jos ei ole tosi pahana. Voi näyttää ikävältä, mutta sitä pystytään hoitamaan, ihopsori varsinkaan ei ole muuten vaarallinen: Ei tartu, ei pahene iän myötä, joskus voi tulla lähes oireettomaksi pitkiksi aikaan, sitä pystytään hoitamaan, ei rajoita toimintakykyä (ainakaan merkittävästi), siihen ei kuulu liitännäissairauksia, se ei vammauta saati tapa, ei edes hoitamattomana. Oireisiin on olemassa hoitoa.

Jos pakko joku sairaus tai alttius sairauteen olisi puolisossa pakko ottaa, niin psori olisi minulla listalla aika korkealla. Varsinkin jos kroonisista sairauksista puhutaan.

Alkuperäinen kirjoittaja määä;29141844:
Niin, ajatella, mekin oli kirjoiteltu jo kuukausia ja tiesin periaatteessa jopa mielenterveysongelmistaan.
Jos tuo olisi mulle ollut kynnyskysymys niin olisi haaskannut molempien aikaa melko paljon. Ehkäpä se hänen mielestään ei olisi saanut vaikuttaa, mutta kaikkihan me katsomme kumppanin ulkonäköä jossain määrin. Ketä ällöttää fyysinen vammaisuus, ketä liian iso nenä tai järjetön ylipaino.

En ymmärrä, miksi hänen olisi pitänyt kertoa tuollaisesta asiasta? Kaikki meni kuitenkin hyvin, joten joku voisi jopa olettaa, ettei sillä kertomatta jättämisellä ollut suurtakaan merkitystä.

[QUOTE="vieras";29141908]Ja psorihan (varsinkin ihopsori) on vielä yleensä sangen harmiton sairaus, verrattuna moneen mitä ihmisellä voisi olla. Ainakin jos ei ole tosi pahana. Voi näyttää ikävältä, mutta sitä pystytään hoitamaan, ihopsori varsinkaan ei ole muuten vaarallinen: Ei tartu, ei pahene iän myötä, joskus voi tulla lähes oireettomaksi pitkiksi aikaan, sitä pystytään hoitamaan, ei rajoita toimintakykyä (ainakaan merkittävästi), siihen ei kuulu liitännäissairauksia, se ei vammauta saati tapa, ei edes hoitamattomana. Oireisiin on olemassa hoitoa.

Jos pakko joku sairaus tai alttius sairauteen olisi puolisossa pakko ottaa, niin psori olisi minulla listalla aika korkealla. Varsinkin jos kroonisista sairauksista puhutaan.[/QUOTE]

Prosiasis lisää riskiä mm. diabetekseen ja masennukseen. Ei kyseessä ole pelkkä kosmeettinen vaiva.

Tiedätkö sä idioottiaapee mitä psori edes on???

Arvaa tuntuuko kivalta lukea tollasta, kun omaan minäkuvaan ko. sairaus vaikuttaa ja sitä vain toivoisi ettei koko tautia olisi??? Siihen kun ei voi mitään jos on, ja melkein toivon, ETTÄ SINULLE PUHKEAA KO. SAIRAUS, se kun voi tulla kelle tahansa!

Prosiasis lisää riskiä mm. diabetekseen ja masennukseen. Ei kyseessä ole pelkkä kosmeettinen vaiva.

Mikä yhteys sillä on diabetekseen? Masennuksen käsitän ihan hyvin. Oon ymmärtänyt, että se saattaa mennä niveliinkin ja aiheuttaa ikäviä kipuja.

Mutta oletpas ap... en tiedä mitä. Eihän se psori nätti sairaus ole, mutta ei se tartukaan. Ei sen takia ole mitään mieltä ohittaa potentiaalisesti ihanaa seurustelukumppania.

Alkuperäinen kirjoittaja tyhymä;29141966:
Mikä yhteys sillä on diabetekseen? Masennuksen käsitän ihan hyvin. Oon ymmärtänyt, että se saattaa mennä niveliinkin ja aiheuttaa ikäviä kipuja.

Mutta oletpas ap... en tiedä mitä. Eihän se psori nätti sairaus ole, mutta ei se tartukaan. Ei sen takia ole mitään mieltä ohittaa potentiaalisesti ihanaa seurustelukumppania.

No mutta ehkä tää mies löytää jonkun arvoisensa ;) Eli loppu hyvin, kaikki hyvin :D

Olet kyllä harvinaisen ällöttävä ihminen. Varovain ettet koskaan sairastu, nimittäin noin julmaan tyyppiin pätee vanha sananlasku PAHA SAA AINA PALKKANSA !

Alkuperäinen kirjoittaja tyhymä;29141966:

Jep, on ihan erikseen nivelpsoriasis.
En tiedä miksi, mutta lisää riskiä mm. sydän-ja verisuonisairauksiin sekä diabetekseen.
Itseasiassa juuri tänään uutisissa: Psoriasis halutaan kansantautien joukkoon | Yle Uutiset | yle.fi