itsekin aiemmin myyjänä
Jäin tätä pohtimaan, kun kuulin kenkäkaupassa kahden myyjän keskustelun aiheesta.
Toinen selitti miten väärin se on että nettikauppoja on niin paljon ja asiakkaat eivät osta enää kaupoista. Jotkut kehtaavat käydä sovittamassa kenkiä ja tavaroita kaupassa, ja suoraan ilmoittavat sitten myyjälle että ostavat ne halvemmalla netistä.
Myyjien mielestä asiakkaiden tulisi käydä enemmän kaupoissa, koska sitten kun liikkeet poistuvat huonojen myyntien takia, kaipaavat asiakkaat näitä kuitenkin takaisin.
Onko teillä mielipiteitä asiasta?
Itse vakiintuneena nettikauppashoppaajana olen sitä mieltä että kaupanala on itse tätä kerjännyt ja nyt valitetaan kun p.. on jo housuissa.
Kaupoista on karsittu henk.koht. asiakaspalvelu kustannussyistä, palkataan minimimäärä myyjiä ja valitaan halvat osaamattomat myyjät, osaavampien kalliimpien sijasta.
Henkilökohtainen asiakaspalvelu on valtavan tärkeä kilpailukeino. Jos asiakas ei saa palvelua itse liikkeestä kuten ei nettikaupastakaan, niin miksi hän maksaisi enemmän tuotteesta kaupasta ostettuna.
Enemmän myyjiä, myyjille parempi palkka ja asiakaspalvelun taso ylös. Voisiko kaupat tätä kokeilla?
Mietintöjä aiheesta, anyone?
Toinen selitti miten väärin se on että nettikauppoja on niin paljon ja asiakkaat eivät osta enää kaupoista. Jotkut kehtaavat käydä sovittamassa kenkiä ja tavaroita kaupassa, ja suoraan ilmoittavat sitten myyjälle että ostavat ne halvemmalla netistä.
Myyjien mielestä asiakkaiden tulisi käydä enemmän kaupoissa, koska sitten kun liikkeet poistuvat huonojen myyntien takia, kaipaavat asiakkaat näitä kuitenkin takaisin.
Onko teillä mielipiteitä asiasta?
Itse vakiintuneena nettikauppashoppaajana olen sitä mieltä että kaupanala on itse tätä kerjännyt ja nyt valitetaan kun p.. on jo housuissa.
Kaupoista on karsittu henk.koht. asiakaspalvelu kustannussyistä, palkataan minimimäärä myyjiä ja valitaan halvat osaamattomat myyjät, osaavampien kalliimpien sijasta.
Henkilökohtainen asiakaspalvelu on valtavan tärkeä kilpailukeino. Jos asiakas ei saa palvelua itse liikkeestä kuten ei nettikaupastakaan, niin miksi hän maksaisi enemmän tuotteesta kaupasta ostettuna.
Enemmän myyjiä, myyjille parempi palkka ja asiakaspalvelun taso ylös. Voisiko kaupat tätä kokeilla?
Mietintöjä aiheesta, anyone?