netin käyttö kännykällä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oldy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oldy

Vieras
Olen nyt juuttunut tuonne viime vuosikymmenelle, enkä tätä asiaa mitenkään ymmärrä...
Eli jos mulla on sellanen puhelin, millä voi käyttää nettiä, niin miten ne liittymä-jutut menee? Voinko vaan otta jonkun puhepaketin ja siihen kuuluu tää netin satunainen käyttö vai pitääkö siihen puhepaketin lisäks vielä hommata joku nettipaketti??
Yritin noilta Elisojen tms sivuilta lukea, mut ei vanha pää suostu ymmärtää...

Ei mulla ole nettiin mitään erikoista liittymää nettiä varten. Operaattorilta pitää tilata ne wap-asetukset, mutta ei ne ainakaan aikoinaan maksaneet mitään muuta kuin tekstarin hinnan.

wap- asetuksien haku ei todellakaan paljon maksa, mutta jos aiot vähänkin olemaan siellä netissä puhelimellasi, kannattaa ottaa rajaton nettipaketti. Eli silloin voit olla netissä miten paljon vain ja hinta on kiinteä. Tuolla wap- yhteydellä nettikäyttö tulee todella kalliiksi ja seuraaava puhelinlasku on täysi järkytys.

Nykyään nettisivut ovat niin täynnä kuvia ja muuta sisältöä, että suosiolla kannattaa ottaa rajaton nettipaketti. Niiden hinta on ihan kilpailukykyinen , halvimmillaan 5e esim Saunalahdella S A U N A L A H T I . Tosin jos olet 3g alueella ja puhelin tukee nopeampaa tiedonsiirtoa, niin 1M liittymä ainakin.

wap on ihan mennyttä aikaa.

Yhteistyössä