Neslihan!!! Myös muut joilla perheessä toinen on ulkkis.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aslan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aslan

Vieras
Mitä teidän joulupöytään kuuluu?
Oletan ettei teillä ole kinkkua.. ;)

Meillä on vaan ollut jotain kalaa tms eikä hirveästi mitään laatikkoja tms kun ei mene kaupaksi.
Olis kiva saada vinkkejä mitä vois kokata jouluksi että sais pöydän notkumaan, kun mieheltäkään ei mitään ideoita irtoo...

Me ollaan hankittu jouluksi vähän poroa,lammasta,kalkkunaa,kalaa ja muutenkin herkuteltu ruoalla jotka on meille "herkkua" emme niinkään ole miettineet onko se jotenkin jouluista vai ei...
Tosin tänä vuonna menemme joulun viettoon vanhemmilleni niin saas nähdä mitä saamme syötäväksi :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Tuota.. :
Laittakaa kalkkunaa, riistaa, salaatteja, pasteijota..

Kalkkuna on meillä jo niin tavista ettei huntsi, ja siitä rullana tai paistina ei muutenkaan kovin tykätä.

Riista.. no, mies voisi sitä syödä, mutta saisi itse laittaa, mä en osaa enkä edes oikein tykkää.

Salaateista menee tuoreet, mutta sekin on niin jokapäiväistä melkein, pasteijat myös ihan taviksia...

Mutta kiitos ideoista!
Hankala oon joo..

Meillä on ihan perinteinen joulupöytä, ja hyvin on miehellekin maistunut :) Ensimmäisenä yhteisenä jouluna jotkut laatikot tuntuivat miehestä oudon makuisilta, samoin kinkku ajatuksena, mutta nyttemmin kaikki on maistunut yhtä lailla kuin muillekin. Ja mies on Kosovosta.

Meillä on perinteinen suomalainen jouluateria, myös se kinkku. Mies ei tosin taida sitä syödä (joskus söi sikaa, mutta nyt on ollut jo pitkään ilman) eikä sitä varmaan lapsillekaan anneta (viime jouluna eivät edes tykänneet). He syövät kalkkunaa, savusiikaa, jne. Mies ei ehkä osaa arvostaa jouluateriaa yhtä korkealle kuin minä, mutta aina hänkin on mahansa täyteen saanut. Kotona meillä ei juuri jouluruokia tarjota, vaan jouluisin ollaan perinteisesti käyty mun vanhempien luona syömässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Meillä on perinteinen suomalainen jouluateria, myös se kinkku. Mies ei tosin taida sitä syödä (joskus söi sikaa, mutta nyt on ollut jo pitkään ilman) eikä sitä varmaan lapsillekaan anneta (viime jouluna eivät edes tykänneet). He syövät kalkkunaa, savusiikaa, jne. Mies ei ehkä osaa arvostaa jouluateriaa yhtä korkealle kuin minä, mutta aina hänkin on mahansa täyteen saanut. Kotona meillä ei juuri jouluruokia tarjota, vaan jouluisin ollaan perinteisesti käyty mun vanhempien luona syömässä.

anteeksi ap:lle, mutta pakko kommentoida OT: ihanat puolenhehtaarinasukit sulla profiilissa!! =)

Alkuperäinen kirjoittaja no meillä näin:
minun mies on turkkilainen ja se on meidän perheen suurin kinkkusyöppö! :D
eli ihan tavan joulupöytä, suomalainen. ei mitään turkkilaista

lisään vielä että sukua huvittaa kun miehen lemppari JÄLKIRUOKA on imelletty perunalaatikko :D

Alkuperäinen kirjoittaja peppi-lotta04:

anteeksi ap:lle, mutta pakko kommentoida OT: ihanat puolenhehtaarinasukit sulla profiilissa!! =)

Ai Vappu-Puh ja Vappu-Tikru vai? :D
Kuumeessa kumpainenkin, mutta oli vaan pakko päästä vapputervehdykselle baban työpaikalle :).

minun mies on turkkilainen ja se on meidän perheen suurin kinkkusyöppö! :D
eli ihan tavan joulupöytä, suomalainen. ei mitään turkkilaista

lisään vielä että sukua huvittaa kun miehen lemppari JÄLKIRUOKA on imelletty perunalaatikko :D

Se on makeaa, joten se on jälkkäriä. Turskan logiikkaa :D

Meillä on tempaistu kolmesta maasta ne parhaat palat. (itse Suomesta, äitini mies Ruotsalainen ja oma mies Norjalainen) Naapurimaa Ruotsille on pakko antaa pojot siitä, että niillä on varmaan isoin valikoima jouluruokia. Enää en kyllä itse edes muista, mitkä ruuat tulee mistäkin. Joka tapauksessa meillä syödään ja paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja peppi-lotta04:

Ai Vappu-Puh ja Vappu-Tikru vai? :D
Kuumeessa kumpainenkin, mutta oli vaan pakko päästä vapputervehdykselle baban työpaikalle :).

no ei kyllä kuvasta huomaa... ihania lapsia ihanissa asuissa ovat.. en oo ennen tainnu sun profiiliin kurkata!! :)

Yhteistyössä