Neljäs lapsi? Mikä muuttuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jennniina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jennniina

Vieras
Ennenkuin joku tulee tänne viisastelemaan ja vittuilemaan niin sanon heti aluksi että kyllä aion täyttää koko maailman;) Ja se on just mun tehtävä;);)

Mikä muuttuu eniten? Kertokaa mulle kaikesta mitä mieleen tulee!

Iso auto meillä jo valmiiksi sitä ei tarvi vaihtaa ja tähän taloonkin mahtuu kun vähän tilaa tekee:) Tää neljäs on sitten kyllä ehdottomasti viimeinen lapsi meille, sektioista johtuen..

Oon niin innoissani kun juuri tehtiin päätös vielä yhdestä vauvasta.

Meidän perheen rakkain ja tärkein harrastus on matkustelu. Suomessa kuin ulkomaillakin. Miten se tulee onnistumaan? Kun jo kolmenkin lapsen kanssa on välillä vaikeaa saada yhteinen hotellihuone...

Meillä meni asunto vaihtoon, mutta eipä tuo muuten muuttanut mitään :) Tai no me vanhemmat ollaan ihan puhki tuon neljännen huutamisen takia, joka vaan jatkuu ja jatkuu. Ikää 1v3kk nyt.

Meillä neljäs on tuonut pelkästään iloa :) - tyttö, joka veljiensä perässä menee ja touhuaa ja välillä käy isin ja äitin hemmoteltavana. Pari minuuttia pidempään kestävästä itkusta ehdin jo huolestua, niin tyytyväinen lapsi on yleensä!

Ei meillä muu muuttunut,kuin auto isompaan,muta sehän teillä oli jo. Kotimaassa ollaan ihan hyvin saatu hotellihuoneita isollekin perheelle,pienin on nukkunut aikuisten vieressä sen jälkeen kun ei pinnasänkyä tarvittusitä ennen toiseks pienin nukku meidän kanssa. Ulkomaisten lomakohteiden hotelleista on vähän vaikeampi löytää sopivia kuudelle hengelle,mutta kyllä niitäkin on kunnon perhehotelleissa.

ihan samoja pohdintoja. mutta taas se, että pitäisi olla aika hyvät työtpaikat sillä elämän kallistuu kun lapset kasvaa. musta olisi ainakin ihan kiva että harrastuksia ei pitäisi valita sen perusteella että miten niihin on varaa, ja ostaa kaikkia vaatteita kirppikseltä.
meillä on siis kolme alle kouluikäistä nyt :D

kiirettä pitää..ja poikien kasvaessa mailoja luistimia suksia yms yms lojuu joka helkkarin paikassa:)
vauva aika valvomisineen ei ollut kauheen rankkaa mut nyt isompia ku ovat niin voin kertoo et pyykkimäärä kasvaa ihan helvetinmoiseks ja ruoka minkä saa selkä vääränä kaupasta kantaa niin pistää muut kaupassa kävivät hymyilemään... pitäs vissiin selässä lukea et ostan neljälle pojalle ruokaa plus isäntä ja minä....
mut meillä ainakin mulla ei ole omaa aikaa pätkääkään... varmaan tietty osana sekin että isäntä on yrittäjä ja tekee 6pvä/vko ja sen 12h...
no mut joskus ne kasvaa ja niin taas pyykkikasa ja ruokakassit samalla :)

Onnea teille hyvästä päätöksestä:)!
Me matkustelemme myös paljon,kotimaassa ja ulkomailla.Hyviä perhehuoneita löytyy kyllä kuudelle.
Talossa on enemmän elämää ja vauhtia sekä rakkautta neljän lapsen kanssa,mutta elämämme parasta on juuri nuo neljä lasta:)
Töihin joudun palata aiemmin kuin haluaisin(rahan takia),mutta eiköhän siitäkin selvitä.Isossa talossa ja isossa autossa on isompi laina,lottoovoittoa odotellessa:)

[QUOTE="Kuukkeli, Kuukkeli";25762537]Meillä neljäs on tuonut pelkästään iloa :) - tyttö, joka veljiensä perässä menee ja touhuaa ja välillä käy isin ja äitin hemmoteltavana. Pari minuuttia pidempään kestävästä itkusta ehdin jo huolestua, niin tyytyväinen lapsi on yleensä![/QUOTE]

Meillä neljäs on poika, jota ylpeät isosiskot jaksavat leikittää ja rakastaa. Iloa ja rakkautta toi mukanaan jokaiselle perheenjäsenelle ja on tavattoman iloinen ja tyytyväinen lapsi.

Meillä neljäs lapsi laittoi auton vaihtoon, ei muuta. No, pyykkivuori on entistä korkeampi...

meillä kans tuo tavaramäärä aiheuttaa hankaluuksia, on neljät luistimet jne, fillareita piha täynnä ja maito aina loppu vaikka kuinka sitä kaupasta kannetaan. pyykimäärä on ISO, kuivuri ehdoton!

mutta onni on 4 lasta <3

Mainitsit sektioista, mua vaan kiinnostaisi millon sulle on tehty ja montako? Siis että minkälaisilla väleillä. Kun itsekin haaveilen neljästä lapsesta mutta tuleekohan ikäkin vastaan jos monta vuotta väliä täytyy pitää.

Hotelleissa jaetta porukan suosiolla kahtia, 13 v lasketaan jo aikuiseksi eli katsovat, että porukassa on kolme aikuista. Toisen huoneen saa yleensä halpaan juniorihintaan kotimaassa. Ulkomailla ei olla kokeiltu matkustella.

Täällä kans pohdinnassa neljäs,kolme lasta ennestään,meillä on jo tila-autoa,asutaan omakotitalossa jne...
Eniten mietityttää oma jaksaminen...Lapset tällä hetkellä pian 2v,5v ja 8v.Ruokaa saa ostaa nyttekin paljon ja pyykkiä kertyy,mutta ilman näitä lapsia olis tyhjää:)Meillä on sekä tyttöä,että poikia:)