neljäs lapsi haaveissa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tytsyjen äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tytsyjen äiti"

Vieras
Olis kiva kuulla nelilapsisen perheen äidin fiiliksiä. Meillä on kolme lasta 6.v,5.v ja 2.v ja nyt on vaivannut vauvakuume ja koko ajan pyörii mielessä ajatus vielä yhdestä.. Muuttaiskohan neljäs lapsi vielä kovasti arkea ja perheen kuvioita. Tavallaan ollaan jo nyt "isompi"perhe. Lapset on ollut perusterveitä ja "helppoja" niin koskaan ei oo ollut mitään tajutonta väsymystä tai sairastelukierteitä. On sellainen olo että hyvin vielä jaksaisi yhden lapsen lisää ja miehellekin on ihan ok.ajatus. Se mietityttää riittäiskö kaikille tarpeeksi aikaa ja syliä, kun nytkin esikoinen on aina se joka joutuu eniten odottamaan huomiota ja äidin aikaa. Onnitteluja tuskin kannattaa neljättä odottaessa toivoa, jotenkin kolmattakin raskautta vähän ihmeteltiin siihen tyyliin että oliko vahinko ? Itse olen nelilapsisesta perheestä ja muista vain nauttineeni siitä kun kotona oli elämää ja sisaruksista kaveria.

On kyllä omituista jos kolmatta jo ihmeteltiin, eihän se mikään suuri määrä ole. Antakaa mennä, ne on teidän päätöksiä eikä muiden!! Meillä kun aloin odottaa tätä seitsemättä niin se on herättänyt ainoastaan ihastusta ja useampi ihminen on sanonut olevansa meidän puolesta onnellinen ja että lapsi saa meiltä parhaan mahdollisen kodin. :)

Mulla on kyllä viisi lasta, mutta vastaan silti. Mun mielestä ei menoon ja meininkiin tullut paljoakaan eroa neljännen myötä. Auto meni tietty vaihtoon, että kaikki mahduttiin kyytiin. Meillä tosin kaksi vanhinta oli neljännen syntyessä jo koulussa eli lapset oli hiukan isompia. Mut toi on kyllä totta, että ihmettelyjä piisas ja niitä "ei teidän nyt yksin tarvitse maata täyttää" -heittoja. Ja ei kuuluta mihinkään uskonnolliseen suuntaukseen jossa lapsia kuuluisi olla paljon. Onnea yritykseen!

:-) heippa! Meillä samoilla ikäeroilla neljä lasta. Nuorin on nyt jo vuoden, eli vähän kokemusta jo isosta katraasta. Lapsilla on seuraa toisistaan ja välillä jopa 8v leikkii nuorimman kanssa. Toki on päiviä että tuntuu ettei päivässä ehdi yhtään mitään. Meillä on aika hyvät tukiverkostot, että aina välillä saa isommat yökyläillä ja saaa antaa huomiota jokaiselle yksistään. Arjen askareihin mukaan ottaminen on sitä laatuaikaa, kauppaan pääsee yksi kerralla, jonkun kanssa leivotaan, isi korjaa autoa jonkun kanssa jne. Onhan se myös taloudellisesti iso päätös, mutta kierrättämällä selviää monesta pulmasta!

Ihanaa kuulla, että on muitakin, joilla on monta lasta, välillä tuntuu, että olemme ainoa perhe, joilla on enemmän kuin kaksi lasta :D Meille on nyt neljäs tulossa, toiset ovat 4 v, 3 v ja 2 v. Innolla odotamme vauvaa, joka syntyy marraskuussa, jos kaikki menee hyvin <3 Kyllä mun mielestä kaiken ehtii, mitä haluaa ja kaikille riittää myös aikaa. Sisarukset leikkivät keskenään yleensä, joten ei tarvitse muualle lähteä leikkiseuraa hakemaan. :)

Kiva kuulla että oli postiivista kerrottavaa isosta katraasta :) Juuri tuo jokaisen lapsen huomioiminen ja ajan/sylin riittäminen on se asia joka on eniten mietityttänyt. Ei meidän taloutta neljäs lapsi kaataisi, mutta päivät olis tietysti vielä enemmän touhua ja kotitöitä täynnä.. Toisaalta nautitaan niin jokaisesta lapsestamme ja muksujen kanssa touhuamisesta että yksi lisää menis oikein hyvin. Se on totta että ei lapet kaipaa välttämättä mitään ihmeellistä tekemistä, esim.meidän 6 ja 5.v tytöt haluaa aina leipoa mun kanssa jos kysyn mitä kivaa tehtäis :)

Mun lapset on 10v,8v,3v ja 1v (muutaman kk:n päästä 4v ja 2v). Päivääkään (jokusen yön ehkä) en vaihtaisi pois,on tämä niin kiva katras. Hlökoht olen sitä mieltä että suurin muutos oli yhdestä lapsesta kahteen,kun aikaa oli opeteltava jakamaan. Tottahan välillä tulee hetkiä jolloin toivoisi omaavansa mustekalan raajat, mutta kyllä kaikki ovat saaneet syliä ja sympatiaa kun ovat sitä tarvinneet.

Yhteistyössä