neljäs tulossa huhtikuu

Pino neljättä odottaville. Jos on jotain huomautettavaa tai korjattavaa, niin heti vaan kommenttia.

Jengi (nimimerkki,laskettu aika, ikä, edelliset lapset, ??, sairaala)

neljäskö_____9.12.___30_____P,P,T_____ ____Tyttölupaus____NKL
Tatomira____01.01.__32_____P,T,P________ _Tyttölupaus____K-HKS
Neljän suora__06.01.__29_____P,P,T_________Tyttölupaus___HYS
E-V-A_____09.02.___________P04,T06,P09____Tyttölupaus___
äitijapojat___ 9.5.____32____P99,P03,P10____tyttölupaus____KYS
milia-_____17.5______23_____P-07, P-08, P-10_____ ________VKS
Nedra_____13.06.____28_____T04,P06,P10__ ______________TYKS
Nona76____19.06.____35_____P96,T99,P06__ __ tyttölupaus___TYKS.
Tyyni ______ 30.6____ 35_____ P01 To2 T05_______________ SeKS
Hippuliina__8.7.______27_____P07,T09,T10 ____tyttölupaus___TYKS
JA82______12.07.____29_____T02,T02,T11__ __tyttölupaus______LS
ninnax_____14.07____31_____P04 P06 P09_____poikalupaus_____KOKS
Bim82______ 17.7.__________T04, T05 ja T08________________ OYS
Jaana_____17.7._____29_____T03,T05,T09__ __kaksoset______KYS
Astral_____22.07.____30_____P01,P03,P06_ ___poikalupaus_____LPKS
onona_____25.7._____29_____T06,P08,T10
Siiseli84___30.07.____27_____T02,P05,P07 __poikalupaus____HYS
taivaanrannanmaalari_1.8_30_T07,P08,P10_ ________________LPKS
Kisuliina___05.08________________-10_______kolmoset______NKL
äiskä-73___________38 ______P-00,P-07,T-09_____________PHKS
NaNaj_____17.8.____27______
Jemie_____20.8.___________ -02, -07, -09
petite_____27.8._____25_____P07, P09, P10_____________ K-PKS
Ikpi_______09.09____________T,P,T
-Pioni-____16.9.____29_______P07, T08, T10____________TAYS
Odottaja12
UuMamam_19.9____30_______P99,T04,P09____ __________OYS
viinika_____30.9____31_______P04,P05,T07 _KYS
Hellunmartta_18.10__________T00,T06,P11_ _____________LKS
Korvapuusti__15.11__ 28_______ T06, T08, P10
PIKKUMAMI85_15.12_26_______P07, P08, P11____________SEKS

Syntyneet:

Miita1969 tyttö 29.1.2012 3230g 49 cm
katjuska poika 27.2.2012 3170g 49 cm (rv 38+3)
SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus

Viimeksi muokattu:
Hei
Pitkästä aikaa tänne kirjoittelen. Satunnaisen sännöllisesti kyllä olen lueskellut. Täällä maha kasvaa hirmuista kyytiä. Nyt siis viikkoja jotain 15. Katselin valokuvia tuon meidän kolmosen raskausajoilta. Tuolloin oltiin raskausviikolla 16 turkissa. Kuvissa masu on paaaaaljon pienempi kuin nyt : /. Istukka tässä raskaudessa takaseinässä ja kohtu eteenpäin kallistunut, joten ilmeisesti tälläkin on vaikutusta asiaan. Ultrassa käytiin joku viikko sitten ja kovin virkeä masuasukki sieltä löytyi.

Nyt odotellaan lomaa :D Enää reilu viikko kreikkaan lähtöön :heart:

Viinika ja "onni"

Heips!

Täällä oltiin edellisviikko kuumeessa koko perhe vuorotellen. Nyt ollaan kaikki taas terveitä mut hirmuinen väsymys on hiipinyt. Ennen tuli valvottua ihan kevyesti 23.30 nyt väsyttää koko ajan ja jo klo 19 tuntuu et vois käydä nukkumaan. Sinnittelen kyllä sinne lähemmäs 23 että voi lasten nukahtamisen jälkeen rauhassa katella telkusta hyviä ohjelmia ja mussuttaa iltapalaa rauhassa... Nyt ei ole supistellut kipeästi enää sen jälkeen kun kuumeesta paranin, onneksi.
Kevättä odotellaan, sulaispa noi lumet vihdoin. Ja H&M:ltä pitäs vissiin tilata jotkut äitiysshortsit tai lyhyet legginssit kesäksi, ettei tarvi pitkissä housuissa kulkea. Koskaan kun en ole ollut kesällä raskaana niin ei ole sopivia vaatteita. Yks pvä just mietiskelin kehtaako sitä mennä uimarannalle bikineissä viimisillään raskaana....

ninnax rv 26+1

Mut saa poistaa listalta. Tänään eka neuvola. Viikoja piti olla 9+6, mutta sikiö ei liiku, liian pieni viikkoihin nähden ja sykettä ei löydy. Odotellaan vielä aikaa keskussairaalaan tarkastukseen, mutta th sanoi, että todellinen ihme, jos ei ole kesken mennyt. Että lääkkellinen keskeytys edes... :(

Ilmottaudun mukaan :wave:

Eli petite- la 27.8.2012- ikä 25v.- P07, P09, P10- Sairaala: K-PKS

Nyt Perjantaina 13.4 olisi sitten rakenneUÄ, että saa nähdä mikä lupaus sieltä sukupuolesta annetaan. Paljon olen tätä lukenut, ja nyt katsoin että onpa täällä tosiaan monia poikavoittoisia perheitä=) Pakko oli kyllä heti sitten liittyä mukaan. Kovasti kyllä odotan että sais sen sukupuolen selville, ainakin suuntaa-antavan. En niin millään malttais olla ostelematta vauvanvaatteita. Melkein suurimman osan olen heittänyt aikasemmilta pois. Turvakaukalokin pitäisi nyt ostaa. Toivon tosiaan että pienellä on kaikki mahassa hyvin. Kovasti kyllä päivittäin potkii ja liikkuu.

En tiedä kyllä nyt vähään aikaan yhtään mistä olette puhuneet. Löpisen sitten tänne omiani:) Mielellään haluaisin kokemuksia muilta tyttö,- tai poika voittoisilta perheiltä. Miten lähisuku on suhtautunut ja onko saanut kuulla erilaisia toiveita ja kommentteja sukupuolesta. Täällä tosiaan anoppi tokasi että toivoo meille tyttöä. Niin itse siitä märisin monta iltaa, että eikö se poika sitten kelpaa ollenkaan? Toki tyttöä sitä itsekin toivoo monen pojan jälkeen, mutta ihan yhtä ihana se poikakin olisi.

Opiskelen parhaillaan hierojaksi ja olisi tarkoitus valmistua nyt joulukuussa. Saa nähdä miten tuo vauvan saaminen sitten viivästyttää valmistumista. Eli opiskelen aikuispuolella muutaman kertana viikossa ja muutoin olen lasten kanssa kotona.

petite & pieni 20+4

Kun minut ja sinut petite lasketaan, niin pinossa on kuusi, joilla on kolme poikaa! :D
Mulle ei oikeastaan ole nyt mitään väliä, kuka sieltä on tulossa. En minä muita halua kuin sen, joka siellä mahassa potkii, oli sitten tyttö vai poika. Käytännöllisyyden kannalta poika olis kivempi, kaikki samat vaatteet menis ja leikit yhteen tuon kuopuksen kanssa (toki tyttö ja poikakin leikkii yhdessä). Jotenkin se olis selkeempi ja sitten jos tuleekin se tyttö, niin miten ihmeessä se selviää noin monen isoveljen kanssa. Kukaan tyttö ei halua meille vapaaehtoisesti edes syntyä. :D :LOL:
Tästä syystä minä olen kaikille sanonut, että poikaa toivotaan ja pulinat pois! :D

Tervetuloa petite :)

Meillä tosiaan 3 poikaa ja 4. poikaa odotellaan nyt. Heti kun tulin raskaaksi tuntui että poika varmaan on kun samanlainen olo kuin aiemmissakin raskauksissa ja niinhän se ultrassa varmistuikin pojaksi. Mies kyllä toivoi tyttöä ja myönnän että olis se yksi tyttökin ollut kiva, kun tää nyt varmaankin on meidän viiminen lapsi. Moni lähipiiristä ollu kyllä pettyneen näköinen kun ollaan kerrottu että poika tulee ja epäillyt huijataanko, osa taas ollut ihan varma että poika meille taas tulee. Mutta kun nyt kaikki on samaa sukupuolta niin sopii paremmin samat vaatteet, lelut, urheiluvälineet yms. Meilläkin anoppi sanoi kun kerrottiin että poika tulee niin sanoi että eihän sitä tarvi kertoa vielä muille....mutta kyllä mä olen kertonu kaikille jotka on kysyny, mitä sitä salailemaan.

Hirmu nopeasti tää odotusaika kyllä mennyt, tuntuu ettei oo ehtiny nauttia vielä paljon mitään raskaudesta ja että kohta se vauveli syntyy..

ninnax rv 27+1 :)

• Tykkää
Reactions: viinika
Tervetuloa uusille mukaan :wave:
Täällä ihmetellään vauvan potkuja masusta. En muistanutkaan, että ne on näin ihania :D. Supisteluja tullut kuvioihin mukaan niin sairaslomalla nyt ollaan. Muuten täällä jaksetaan oikein hyvin.

Onko muut vaunuja miettineet vai löytyykö entiset jo valmiina? Me ostetaan vaunut. Emmaljungan city cross:t ostetaan. Odotetaan nyt kesäkuussa ilmestyvää uusien vaunujen kuvastoa ja ennokkotilataan sitten niistä niin saadaan ihan tuoreet menopelit. Ennakkotilattuna mahdollista saada syyskuun loppuun/lokakuun alkuun. Tuossa vaiheessa pienokaisemme myös syntyy, joten katsotaan nyt kumpi meillä ensin on :D.

Huuto.netistä huutelin käytetyt ceroxit, jotka on nyt sitten meillä varalla siihen kunnes uudet saadaan. Toisekseen päästäänpähän kesälläkin lenkillä koko perhe kun ei tuo meidän kohta 5-v vielä jaksa kovin pitkiä lenkkejä tehdä edes pyörällä.

Kehto ostettiin myös sängyksi. Se sellainen jalallinen. Löydettiin sekin käytettynä, uudenveroisena tästä läheltä ja vielä halvalla. Ei sitä muuten oltaisi ostettukaan. Tavallista/perinteistä pinnistä en halunnut kun meidän kolmas oli kolikkihuutaja ja tätä silloin haikeudella mietin. Toisekseen meidän kaikki kolme on muutettu jatkettavaan sänkyyn jo alle vuosikkaana kun jokainen on tulleet pääedellä pinnasängystä alas. Ihmekös noista niin kovapäisiä on tullutkin ;).

Lomaan enää muutamapäivä jeee....

Viinika ja "onni"

Viimeksi muokattu:
Odottelen kyllä ihan innolla niitten kilkuroitten paukahtamista ruutuun täällä minäkin. Kakkonen ja kolmonen oli todella selviä tapauksia ja viipalekuvia palleista siis löytyy jo ennestään. Mulla myös ihan samanlaisia raskauksia takana jo kolme, joten eiköhän tämäkin ole poika.
Mutta jos nyt ensin keräis rohkeuden rippeensä ja varais neuvolaan ajan. Koetan puhua tuon edellisen keskeytyneen km:n johdosta itseni tk:hon varhaisultraan katsomaan sitä kaivattua sykettä. Jos sinne pääsis vaikka jo pelkästään äidin mielenterveyden perusteella... :)

Wandii 5+4

Me mennään samoilla vaunuilla (emmaljunga koppa ja ratasosa erikseen), mitkä esikoiselle ostettiin v 2004. Vaununkoppa ollu käytössä jokaisella vain n puoli vuotta että se on ihan hyvässä kunnossa. Mitään muuta ei oikeestaan tarvis kun hyvän itkuhälyttimen...kahdella ekalla oli philipsin vauvalehden tilauslahjana saatu hälytin, mikä oli hyvä, mutta tipahti lumihankeen ja traktorin linko antoi vähän kyytiä niin oli entinen. Sit ostin robbarista jonkun halvan, mutta se ei oikein toiminu kunnolla. Olisko teillä suositella hyvää hälytintä? Meinasin tota perus philips aventia, mut kun käyttölämpötila on 10-40 niin toimiikohan se pakkasessa ollenkaan???

Anopilla muuten 10 veljeä ja vasta sitten syntyi anoppi ja anopin sisko....että jos mun pitää tehdä 11 lasta että saan ekan tytön, niin ei kiitti :)

Meillä kanssa anoppi oli tosi pettynyt, kun toivoi niin tyttöä meille. Appiukko kysy multa että oliko se pakko kysyä siellä ultrassa, että kumpi se on. No oli! Eikä se niitä palleja olis poistanut :LOL:
Olen kertonut kaikille että poika on tulossa, kun en ole jaksanut niitä "voivoi toivottavasti saatte tälläkertaa tytön!" Kukaan ei ole onnitellut pojasta. Paitsi tietysti ihan lähipiiri. Oma mielenterveys on kyllä ollut kovilla tän raskauden aikana. En jaksais ihmisiä, kuin ihan lähimpiä. En halua puhua raskaudestani, enkä kuunnella mun mahan kommentointia. Työssäkin kaikki jauhaa vaan kokoajan siitä työkaverit ja asiakkaat. Itsekseni olen onnellinen neljännestä pojasta, pyöreästä mahasta ja muutenkin raskaudestani ja vauvasta. :heart:

Tällä hetkellä olen sairaslomalla kuun loppuun saakka. Sunnuntai-maanantaiyönä supisteli tosi kipeästi ja säännöllisesti. Maanantaista alkaen pyyhkiessä tuli verta. Soitin äitipolille ja pitkin hampain sieltä luvattiin tulla ja sitten perui ja käski mennä nlaan jos ei ihan hengenhätä ole. No, menin neuvolaan ja sain 3 päivää saikkua. Supistelut ei rauhoittuneet, vaan jatkuivat epäsäännöllisesti ja tänään päivystyksen kautta äitipolille josta sain haukut kun en tullut maanantaina. :headwall: Ihmeporukkaa siellä. No, syytä verenvuodolle ei löytynyt syytä. Epäiltiin ensin istukkaa, joka on ollut pari senttiä kohdunsuulla. Oli onneksi nyt noussut ylös ja takaseinälle. Vauva voi hyvin ja kontrolliultra vielä vappuaattona ja sitte päätetään sairasloman jatkosta. Toivottavasti supistelut loppuu. Kohdunsuu oli kiinteä ja kiinni, täyspitkä. Ovat varmaan suureksi osaksi johtuneet stressistä. Nyt saan onneksi levähdellä kotona.

Meille tulee Emmaljungan Edge duo Combit. Pinnasänkyostoksilla käydään, kunhan tämä mun olo rauhottuu. Auton turvaistuin saadaan kaverilta lainaan. Amme pitää myös ostaa ja varmaan jotain vaatteita. Ei ole kuin ne jotka tuli äitiyspakkauksessa.

Astral ja Myttynen rv 26+3

Täällä tulossa ultran mukaan siis neljäs tyttö ;)... Kyllä se mies ja etenkin mun vanhemmat ja sisko odotteli kovin sitä poikaa jo, mutta mieskin sanoi, että en mä taida osata tehdä muuta kuin tyttöjä (siis minä nimenomaan ;) )...Mulle kumpikin ihan yhtä tervetullut. Tosi vahva poikaolo oli alusta, tai no on edelleenkin, mutta kait se vaan on ultraajaa uskottava ;). Mä kyllä mietin, että toisaalta mä olen osaltaan kyllä helpottunutkin, että tämä neljäskin on tyttö, en mä varmaan osais poikaa kasvattakkaan :D.
Täällä parin vkon flunssa-kuume-vatsapöpö tauti se vaan jyllää aina..Huomenna kuopuksen kanssa lääkäriin kun tänään nousi taas kuume :/....Oma olo tänään taas parempi, mutta saa nähdä miten on huomisen laita...

JA & 27+6

Heipat kaikille!

Oon käyny lukemassa tätä pinoa mutta en oo kirjotellu. Nyt oli kyllä pakko kommentoida!
Astral mulla on ihan samat fiilikset. En jaksa muita ihmisiä, niitä kommentteja tulevasta sukupuolesta, mahasta ja ylipäänsä siitä että meille tulee neljäs! Mäkään en halua puhua kenenkään kanssa raskaudesta. Ehkä senkin takia että rakenneultra on vasta ens viikolla ja jos sit on kaikki hyvin alan iteki uskaltaa nauttia tästä raskaudesta. Siihen saakka haluisin pitää matalaa profiilia. Vaikeaahan se on ku maha näkyy ihan selvästi. Onneks oon aika paljon kotona ku oon vielä hoitovapaalla ja ulkona tietty takki päällä ni eihän sitä sitte näe. Ei siis parane riisua takkia kauppareissuilla.

JA82 meilläkin ennestään kolme tyttöä. Ärsyttää ihan suunnattomasti se et moni sanoo toivovansa meille nyt vihdoin ja viimein sitä poikaa. Ihan ku me sitä oltais tässä joka kerta yritetty tehdä. Kyllä me halutaan se vauva, lapsi, omana itsenään, viis siitä onko se tyttö tai poika. Toisaalta iteki ajattelen et olis nyt vaan tyttö ni pääsis jotenki muka helpommalla. Ja kieltämättä ajatus neljästä tytöstä tuntuu ihan kivalle. Pääasia kuitenkin on että tulis terve vauva! Jos vaan sukupuoli näkyy ni kysyn ens viikon ultrassa. En vaan tiedä haluunko kertoa sitä kenellekään juurikin siitä syystä että sit alkaa se voivottelu neljännestä tytöstä tai sit kommentit vihdoinki se poika! Mua vaan pistää niin vihaks! Joka kerta tai oikeestaan nyt pari viimistä kertaa on tullu kommentit tyyliin et harmi ku ei nytkään ollu poika!

Huh, tulihan purkauduttua! Tää aihe vaan on sellanen mistä nään niin punasta!!!

Näin omaa napaa nyt tällä kertaa. Ehkä joskus vielä kirjottelen tännekin! Hyviä vointeja kaikille!

Aksuliina 19+1

Ihanaa että muillakin on samoja kokemuksia ja tuntemuksia. Jotenki ärsyttää juuri ne kun kuvitellaan että me neljäs haluttiin vain siks, että jos se olis se tyttö vihdoin. Meillä rakenneultrakaan ei nyt aivan nappiin mennyt. Saatiin uusi kontrolliaika, kun vauvan sydämestä kammioiden väliseinä ei kokonaan näkynyt. Ei välttämättä ole mitään, mutta tarkistetaan asia. Muuten oli kaikki ok ja vauva voi hyvin. Oli vauva kääntynyt koko ultrauksen ajan istukkaan päin ja kätilö ei saanut kunnon "ultrauskulmaa". Mahdollinen reikä voisi siellä olla.. Mutta eipä sitä kannata kauheasti etukäteen miettiä.

Muuten oma olo ainakin toistaiseksi rauhallinen. Kaikki muu edennyt normaalisti ja vauva liikkuu paljon. Alkaisi vain tuo kevätaurinko paistamaan kunnolla, niin innostais kummasti useammin ulos lenkille.

petite 21+4

Lääkärineuvolakuulumisia: rv 28+3 pissa ok, hb 119, verenpaine 117/71, painoa nyt 60,6 (eli alusta tullut 7,4kg), vauvan syke 120-140, sf-mitta 27, raivotarjonta. Kohdunkaulan pituus oli 3cm, kohdunsuu pehmeä ja sormelle auki. Ei ollu kumminkaan lekurin mielestä viitteitä et alkais vielä syntymään kun kaulaa kumminkin 3cm.

hirmu nopeasti mennyt aika nyt jo rv 28+3! Viikonloppuna taas vähän supisteli kipeästi kun oli siivousta yms..Nyt taas olo ihan hyvä vaikka nuha onkin taas.

Yhteistyössä