:) neljäs tulossa- helmikuu

:)Pino neljättä odottaville. Jos on jotain huomautettavaa tai korjattavaa, niin heti vaan kommenttia.

Jengi (nimimerkki,laskettu aika, ikä, edelliset lapset, ??, sairaala)

neljäskö_____9.12.___30_____P,P,T_____ ____Tyttölupaus____NKL
Tatomira____01.01.__32_____P,T,P________ _Tyttölupaus____K-HKS
Neljän suora__06.01.__29_____P,P,T_________Tyttölupaus___HYS
E-V-A_____09.02.___________P04,T06,P09____Tyttölupaus___
äitijapojat___ 9.5.____32____P99,P03,P10____tyttölupaus____KYS
milia-_____17.5______23_____P-07, P-08, P-10_____ ________VKS
Nedra_____13.06.____28_____T04,P06,P10__ ______________TYKS
Tyyni ______ 30.6____ 35_____ P01 To2 T05_______________ SeKS
Hippuliina__8.7.______27_____P07,T09,T10 ________________TYKS
JA82______12.07.____29_____T02,T02,T11__ __tyttölupaus______LS
ninnax_____14.07____31_____P04 P06 P09___________________KOKS
Bim82______ 17.7.__________T04, T05 ja T08________________ OYS
Jaana_____17.7._____29_____T03,T05,T09__ __kaksoset______KYS
Astral_____22.07.____30_____P01,P03,P06_ _________________LPKS
onona_____25.7._____29_____T06,P08,T10
Siiseli84___30.07.____27_____T02,P05,P07 ________________HYS
taivaanrannanmaalari_1.8_30_T07,P08,P10_ ________________LPKS
äiskä-73___________38 ______P-00,P-07,T-09_____________PHKS
NaNaj_____17.8.____27______
Jemie_____20.8.___________ -02, -07, -09
-Pioni-____16.9.____29_______P07, T08, T10____________TAYS
Odottaja12
UuMamam_19.9____30_______P99,T04,P09______________OYS
viinika_____30.9____31_______P04,P05,T07_KYS
Hellunmartta_18.10__________T00,T06,P11______________LKS
natusani_____ 3.11__32______ T02, P07, T11____________ TYKS

Syntyneet:

Miita1969 tyttö 29.1.2012 3230g 49 cm
katjuska poika 27.2.2012 3170g 49 cm (rv 38+3)
SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus
 
Viimeksi muokattu:
Heips! Se on jo helmikuu! Tässä kuussa näyttääkin olevan kahdella laskettu aika..
Kiitos uudesta pinosta, tätä ei vielä kukaan olekaan käynyt korkkaamassa..

Itse kävin tänään sokerirasituksessa, blaah... Oli tullut uutta entistäkin pahempaa juomaa! Maku oli sitruunainen jota oli yritetty peittää sokerilla, aivan hirveää. Se "vale kokis" voitti kyllä tämän sekoituksen. Saas nähdä mitä tuloksia sieltä sitten tulee. Keskimmäisessä raskaudessa minulla oli sokerit koholla ja jouduin piikeille... Pidän peukkuja ettei nyt tarvitsisi.
Samalla oli neuvola ja kuunneltiin eka kertaa sydänääniä, jotain 162 taisi pienellä sydän lyödä. Ja jotain positiivista, olin laihtunut kilon! =:p

Toivottavasti nämä pakkaset pian loppuvat, olisi kiva laittaa lapsia käymään ulkona jo pitemmäksikin aikaa.... huoooh...

trm 14+5
 
Mua jännittää toi sokerirasitusjuttu kun ilmeisesti se nykyään tehdään kaikille odottajille ja oon kuullu noita kauhutarinoita niin ei oikein innostaisi...

Täällä onneksi pakkaset hellitti tänään, lapset tosiaan ollu "hiukka" villejä kun ollaan ulkoiltu tosi vähä viimiset pari vkoa, toi 10 asteen pakkanen ei tuntunu tänään enää missään.

Oksensin tänään kun olin syöny aamupalan, tunsin et räkää kurkussa niin se riitti laukaisee refleksin. Sen jälkee olo oli taas ihan hyvä. Ja tänään tunsin kuinka pieni potkiskeli mahassa oikein kovasti. Viime aikoina ollu kiirettä ettei ooehtiny oikein huomaamaan potkitteleeko siellä kukaan niin on tietty jo huolestunu onko kaikki hyvin. Pe pääsis neuvolaan kuuntelee sydänääniä ja 3vkoa olis rakenneultraan, jotenkin tosi nopeasti menny tää raskaus ainakin tähän asti.

ninnax rv 17+2
 
Moikka!
Neuvolassa käyty ja kaikki ok. Painoa tullu 2,5 kg alusta, verenpaine 96/63, pissa puhdas, hb 120 ja vauvan syke 165 :) nyt sit vaan odotellaan rakenneultraa mikä on helmikuun vika pvä.

ninnax rv 17+6
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos uudesta pinosta! Aika hiljaista täällä tuntuu olevan, mutta enpä itsekään ehdi
jatkuvasti kirjoittelemaan :)
Täällä menossa viikot 12+6 ja keskivviikkona oli nt-ultra, jossa saatiin hieman korkeat
turvotukset. Eipä sitä ollut kuin 2,3mm (katsoin kauhulla ekoja mittäuksi, jotka olivat luokkaa 4,7mm...) Suvussani on rakenteellisia sydänvikoja, joten sen takia kovasti jännitetään, millaiset tulokset saadaan sitten rakenneultrassa. Jos vaan suinkin olisi rahaa, menisimme jo aiemmin...ensi viikko vielä odotetaan, hälyyttääkö veriseula. Enemmän kyllä jännitän sitä rakenneultraa sukurasitteen tietäen.
 
Moikka.
Huomasin laskuvirheeni ja la on 30.9 :ashamed: synnäri KYS
Omaa napaa raskausviikolla 6 masu ultrattiin kun selviteltiin missä pienokainen kasvaa. Ihan oli oikeassa paikassa ja sydänkin näkyi olevan toiminnassa :heart: joten pienokaisella alku ainakin lupaava.

Oma olo on hirveä. Tänään ensimmäistä päivää sairaslomalla. Oksennan ja oksennan ja oksennan :$. En enää töissä jaksa. Oksennan TAAS 24h vuorokaudessa. Mikään ei tunnu auttavan, kaikkea kokeiltu. Huomenna tk:n hakemaan kunnon sairasloma :(.

Joten näin meillä. Enempää en jaksa kirjoittaa :ashamed:

Viinika ja Onni 7+4
 
Viimeksi muokattu:
Moi!
Teretulemast uusille, mukavaa kun meitä tulee lisää. =)
Pinossa on aika hiljaista mutta toisaalta ymmärtäähän sen kun jokaisella on kotona kolme lasta eli on jotain muutakin tekemistä kuin olla koneella... :whistle:

Hui, mikä pahoinvointi Viinikalla! Onko sinulla ollut samallaista joka raskaudessa? Kauanko tuollaista jatkuu, ei kai koko raskautta?! Kaverini odotti kaksosia muutama vuosi sitten ja hän oksensi vähintään kerran päivässä koko raskauden ajan...

Meillä on vastustanut auton kanssa, korjanteella tälläkin hetkellä. Nyt meni sitten jakopäänhihna... Laskua kauhulla odottaen! Ollaan suunniteltu auton vaihtoa sellaiseen mihin mahuttaisiin koko perheellä kyytiin. Onko teillä muilla 6-7 paikkaiset autot? Ja jos niin mitä merkkiä/ suositteletteko jotain?

Vatsassa on alkanut tuntumaan eloa. Illalla nukkumaan mennessä alkaa yleensä pienet jalat viuhumaan. Me ollaan kerrottu jo tulevasta vauvasta muutamille ystäville, lapsille ajateltiin kertoa vasta lähempänä kesää niin ei ole sitten niin pitkä aika odottaa. Tosin vanhin lapsi alkoi yksi päivä" kiusaamaan" minua lällättäen että "äitillä on vatsassa vauva". Alkoi hymyilyttämään mutta kiistin kaiken :D
Tällaista tällä kertaa...
Trm rv17 (ehkä)
 
Jaksamisia Viinikalle, kuulostaa hurjalta :(

Meillä oli rakenneultra toissapäivänä ja muuten kaikki oli hyvin, paitsi munuaisaltaat oli laajentuneet. Ei lääkäri oikein mitään osannut sanoa siihen, voi olla että menee ohi itsestään tai voi olla merkki jostain vakavemmasta, esim. jostain kromosomipoikkeavuudesta :| Uuden ultra-ajan sain 5 viikon päähän mutta soitin eilen neuvolaan niin antoi sieltä lähetteen äitiyspoliklinikalle, toivottavasti se aika olisi pian... Sukupuolta ei nähty, napanuora oli koko ajan kuulemma kriittisten paikkojen edessä :)

Meillä on ainakin auton vaihto nyt edessä. Tähän asti ollaan joten kuten ahtauduttu tavalliseen autoon, minä olen istunut takapenkillä keskipaikalla kahden turvaistuimen välissä, ja esikoinen on ollut etupenkillä turvaistuimessa kun turvatyynyn sai onneksi kytkettyä pois. Nyt ollaan katseltu Chevrolet Trans Portia kun tuntuu olevan melkein ainut auto mihin jää edes jonkinlainen tavaratila vaikka kaikki paikat olisi käytössä. Toinen mihin jäisi myös tilaa on Chrysler Grand Voyager mutta niissä kuulemma on paljon vikoja, sanottiin jossain autokaupassa. Odotan kyllä jo isompaa autoa kun en tämän jo aika isoksi kasvaneen masun kanssa meinaa enää mahtua niiden turvaistuinten väliin :D Harvoin me kyllä koko perhe mihinkään mennään, yleensä kuljen lasten kanssa.

Nyt täytyy mennä syömään =)

Hippuliina ja yllätys rv. 19+4
 
Uumamalle tervetuloa :)

Viinikalle jaksuja pahoinvointiin

Hippuliina Toiv pääset pian tutkimuksiin eikä oo mitään vakavaa.

Meillä oli 2 vanhinta lasta vkonloppuna oksennustaudissa ja niinhän siinä kävi et sain sen itekin ma iltana ja lisäksi vielä ripulin. Yö meni oksentaen ja ripuloiden ja kovassa mahakivussa...onneksi sit helpotti ja päivän kun toipui niin oli taas hyvä olo. Onneksi toi oksennustauti menee yleensä nopeasti ohi, vaikka onkin tosi inho tauti kun ei lääkettä ole, pitää vaan sairastaa aikansa. Eipä tännekään sen kummempia...rakenneultraa odotellessa...

ninnax rv 18+5
 
Hei
Taivaanrannanmaalari Kyllä pahoinvointia on ollut kaikista. Oksentelu jatkunut noin 16viikolle asti jokaisella |O. Meidän neitiä odottaessa on jäänyt muistiin, että olisi ollut paljon helpompi pahoinvoinniltaan kuin pojat. Toki neidonkin odotusajasta on jo 5 vuotta joten ehkä aika kullannut muistia :)

Täällä siis ollaan sairaslomalla ensiviikko ja yritetään kerätä voimia. Lisää sairaslomaa saan ihan vain soittamalla tk:n. On kuulema niin hyvät dokumentit heidän papereissaan noista aikaisemmistakin raskauspahoinvoinneista, että tuskin tämäkään helpommalla päästää |O

Joku kyseli autoista. Meillä on "ykkösautona" farmari volvo. Tuohon mahdutaan nyt ihan hyvin. "Kakkosautona" perheestämme löytyy 2000v oleva fordin galaxi. Tuossa on 7paikkaa. Tiloiltaan aivan mahtava vaikka on ulkonäöltään äärettömän ruma :x. Tuosta saa kaikki takapenkit heitettyä tarvittaessa ulos jos jotain isompaa kuljettaa ja vaikka kaikki penkit olisi paikallaan mahtuu mukaan hyvin myös vaunut ja ruokakassit. Kun 6 penkkiä paikallaan menee yhden penkin tilalle hyvin myös meidän Suursnautserin häkki, joka ei todellakaan ole ihan pieni. Tällä meidän perheen kaikki reissut tehdään jos koiratkin mukaan lähtee. Ystävä perheessä on chrysler voyager ja se on koko ajan korjaamolla tai levinneenä jonnekin matkan varrelle. Meidän "hirmussa" (galaxissa) ei ole ollut mitään normaalia osien kulumista kummempaa. Aina on perille vienyt.

Toistaiseksi siis meillä ei ole tarvetta autoja vaihdella. Joskus varmaan vaihdetaan tuo meidän volvo uudempaan galaxiin on se sen verran hyvä ja tilava tiloiltaan.

viinika ja onni 8+0
 
Eilen tuli käytyä neuvolassa.:)
Painoa tullut 144g/viikko eli nyt koko raskauden aikana tullut 1,4kg. RR 110/65 ja hb 127. Pikkuisen sydän löi 140krt/min.:)
Seuraavaksi olisi sit 12.3 rakenneultra, mitä en millään jaksais odottaa.

Siiseli84 ja Nuppu 17+2
 
Tässä onkin mennyt tovi kun olen kirjoitellut tänne, tosin lukemassa oon käynyt. Meillä oli rakenne uä eilen ja niin se vaan oli, että saadaan tästä neljäs neiti meidän perheeseen, eli mulle voi laittaa tyttölupaus :D. Mies niin kovin odotti sitä poikaa, ja olikin eilen sitten vähän maansa myynyt, mutta kuulin kun tänään aamusta päivitteli jo isommille tytöille, että mihin hän joutuukaan tämän neitilauman kanssa ;).

JA & Neiti nelonen 19+6
 
Heipsan!!

Varovaisesti tänne ilmoittaudun... viime to eka hailukka viivanen ja tänään digissä "raskaana 1-2", natusani 3.11 (tarkentunee ekan ultran jälkeen varmaan?!) 32 (vielä ;) ) T02, P07, T11 TYKS

Ihanan pitkällä jo osa porukasta.... huoh, kun itsekin olisi jo :snotty:

natusani 4+2 (?)
 
Tervetuloa uusille mukaan :wave:

Pahoinvointi alkaa hellittämään hieman JEEEEEEEE!!!!:D Kolmeen päivään en ole oksentanut vaikka pahoinvointia on ollut. Tämän viikon vielä sairaslomalla kuitenkin olen. Muille pahoinvointisille tiedoksi, että apteekista saa pahoinvointilääkettä nimeltään Postofen ilman reseptiä, jota voi käyttää myös raskaana olevat. Tuo on minulla auttanut pahoina aikoina niin, että olen pystynyt käymään esim. ruokakaupassa. Ilman lääkkeen ottamista ei olisi onnistunut.

Viinika ja "onni" 9+1
 
Hei, täällä ilmoittautuu joukkoon 1 lisää! :wave:
Eli Bim82, LA 17.7.2012, aiemmat muksut: t-04, t-05 ja t-08, OYS

Oli kiva löytää tämmönen ryhmä :) Ku tuntuu et kaikille on muissa rymissä tulossa joko eka tai toka muksu.

Auton vaihto olis täälläkin edessä, mut joutuu tuota vanhaa ensin hieman korjaileen,et viittii myydä. Meillä koira (1v.) puri kuskin turvavyön lähes poikki :( Seuraavaksi autoksi mies onkin katellu 7 paikkaista, että ei tarvi mun enää kitissä auton ahtaudesta :D
 
Tervetuloa kaikille uusille :) lisäsin teidät tonne listaan. Toivottavasti meni oikein.

Oon viime päivinä ollu tosi väsyny, oisko hb alhaalla vai mistä lie johtuu. Millään en olis jaksanu tänään siivota, mut pakko oli ja mahakin tuntuu olevan jo nyt tiellä. Eilenkin olin tosi väsy ja kun menin nukkumaan en saanu edes heti unta kun mahaan koski niin, ei ollu suppareita mun mielestä vaan muuten vaan kivisti.

Ke rakenneultra, innolla sitä jo odotetaan :)
 
Hei vain kaikille suurperheiden äideille =) Liian myöhä, kun pamautin ensin tuohon väärään kuukauteen!

Uusi olen, toivottavasti joukkoon huolittte ;)

Täällä esikko 17kk ja toista, kolmatta ja neljättä odotellaan... synnärinä aika luultavasti NKL, koska oma sairaala mut sinne on jo lykännyt äitipoli-käynnille kuukauden päähän. Aina toivoin neljää lasta, mutta enpä välttämättä tällai kerralla, mutta elämä yllättää =)

La 5.8. eli rv17+1 taitaa olla ja johan tuota mahaa on ruvennut kiristämään. Ihan viikossa se on pullahtanut yhtäkkiä. Ei tunnut liikkeitä ja se vähän huolestuttaa...
Nyt tämä mamma matkaa höyhensaarille, esikko piti vähän elämää sängyssään ja sitä piti tässä kuulostella, mutta nyt on hiljennyt, joten öitä vain!
 
Hei:wave:

Meille syntyi Poika 27.2.2012 klo.00.05 mitoin 3170g ja 49cm:heart:
Poika syntyi Rv 38+3

Kaikki meni tosi hyvin ja synnytys oli suht nopea ja helppo. Äiti on väsynyt mutta onnellinen :)

Huomenna varmaan päästään kotiin ja isot sisarukset pääsevät hoitelemaan veljeä.

Katjuska ja Onnimanni 1vrk:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Siiseli84 ja ninnax

Yhteistyössä