Neljäs tulossa heinäkuu

Pino neljättä odottaville. Jos on jotain huomautettavaa tai korjattavaa, niin heti vaan kommenttia.

Jengi (nimimerkki,laskettu aika, ikä, edelliset lapset, ??, sairaala)



ninnax_____14.07____31_____P04 P06 P09_____poikalupaus_____KOKS
Bim82______ 17.7.__________T04, T05 ja T08________________ OYS
Jaana_____17.7._____29_____T03,T05,T09__ __kaksoset______KYS
Astral_____22.07.____30_____P01,P03,P06_ ___poikalupaus_____LPKS
onona_____25.7._____29_____T06,P08,T10
Innukka____29.07___________T08,P09,T11
Siiseli84___30.07.____27_____T02,P05,P07 __poikalupaus____HYS
taivaanrannanmaalari_1.8_30_T07,P08,P10_ ________________LPKS
äiskä-73___________38 ______P-00,P-07,T-09_____________PHKS
NaNaj_____17.8.____27______
Jemie_____20.8.___________ -02, -07, -09
petite_____27.8._____25_____P07, P09, P10_____________ K-PKS
Ikpi_______09.09____________T,P,T
-Pioni-____16.9.____29_______P07, T08, T10____________TAYS
Odottaja12
UuMama_19.9____30_______P99,T04,P09____t yttölupaus __OYS
viinika_____30.9____31_______P04,P05,T07 _KYS
Korvapuusti__15.11__ 28_______ T06, T08, P10
PIKKUMAMI85_15.12_26_______P07, P08, P11____________SEKS
Santtu81_____20.1._30___________________ ___________KOS
Manzu_______27.1__28_______T07,P09,T11
Äiti maa______02.02__________P06,T07,T09____________VAS-TAYS
Nimendi______29.03_24_______T08,T09,P11
Ananaskookos_30.03_27_______T04,T05,T09____________K-SKS

Syntyneet:

Miita1969 tyttö 29.1.2012 3230g 49 cm
katjuska poika 27.2.2012 3170g 49 cm (rv 38+3)
JA82 tyttö 11.6.2012 2505g , 46 cm, py 33,5 cm (rv 35+4)
Hippuliina..........28.6. tyttö 3432g ja 51cm ... HYS (38+4)

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus
 
Viimeksi muokattu:
Mitäs muille kuuluu? Täällä oli alkuviikosta jotenkin rasittunu olo ja joka paikkaa kolotti. Loppuviikosta reipastuin ja leikkasin ruohoa työnnettävällä ja siimaleikkurilla. Sit siivosin koko talon ja eilen kävin lasten kanssa kattoos endurokisoja ja markkinoilla. Ja uimassakin oon käyttäny niitä joka päivä, tää vko kun oli vielä uimakoulua. Onneksi olivat innokkaita oppimaan uimajuttuja vaikka vesi oli tosi kylmää. Ens vkolle pitäs keksiä jotain kivaa puuhaa ettei aika tulis pitkäksi odotellessa...
Ja imetysliivit tilasin anttilasta ja ne vois postista hakea joten senkin suhteen kaikki hallinnassa.

ninnax rv 38+1 (enää vajaa 4vkoa niin pikkuinen on varmasti syntyny!)
 
Neuvolakuulumisia tänään
rv 38+4
paino +300g/vko koko raskauden aikana yht 12kg ( ja normipainonen oon)
turvotus-
RR 97/66
pissa: puhdas
HB 125
sf 36 ( 34 vko sit)
tarjonta rt
syke 140
liikkeet ++

Kaikki siis ok, ens vkolla uudestaan ja sitä seur vkolla kahdesti (pessimisti ei pety)
Mietin jo miten meen 2 vkon pääst neuvolaan kun toinen auto remontissa, mut sit on onneksi mun äitillä lomaviikko niin jos se vahtis lapsia neuvola-ajan niin voisin lainata sen autoa. Huippuahan tietty olis jos vauva vaikka syntys laskettuna aikana niin olis lapsenvahdin saaminen helppoa....

Kävin tänään pitkästä aikaa kävelemässä ja lapset pyöräili, ennen alkanu supistaa jo 200m kävelyn jälk nyt ei mitään supisteluja koko kävelyn aikana jalat vaan oli ihan puhki ja koko ajan odotti milloin pääsee istumaan.

No reilu 3 vko enää maksimissaan....mutta mitään tuntemuksia ei sen suhteen todellakaan ole et syntyis kohta...yritän kehitellä jotain pikku puuhaa (normihommien lisäksi) et aika menis nopsaan eikä koko ajan vaan ajattelis et syntys jo
 
Eilen tuli käytyä vähän kaupungilla kiertelemässä. Yht äkkiä alkoi mahassa tuntuu hyvin ilkeeltä ja tuntui et jalat lähtee kohta alta. Seuraavaksi tuntui siltä et jalat täytyy vetää äkkiä yhteen, et ihan kuin kohta vauva vaan pullahtais ulos. Hetken päästä tämä tunne oli ohi...
Tänään sit selvisi mikä tuon aiheutti.:) Meidän poikanen kääntyi pää alas päin viimein.:)
Aamulla oli se ä.polin aika ja syvä helpotus tuli kun näki ultrassa vauvelin kääntyneen.
Samalla myös katsottiin kohdunsuun tilanne mikä on viikossa muuttunut vähäsen eli kohdunsuu aivan pehmeä nykyään ja parille sormelle auki.
Pojan painoarvio oli 2840g.:)

Siiseli84 36+4
 
  • Tykkää
Reactions: viinika ja ninnax
Onnea JA82 Pienestä tyttärestä :flower:

Siiseli Hienoa, että vauva kääntyi ihan itsekseen :wave:. Muistan itsekin tuon tunteen kun meidän vaavi keksi kääntyä isoilla viikoilla :D

Täällä oma vointi PAKSU! Saikku jatkui nyt kesäloman alkuun joka alkoi eilen. Näin työkaveriani kaupassa ja hän tuumasi minulle, että luulisi masusta jo että kohta syntyisi... arghh.... huom! hän on mies. Oma mieheni siinä vain naureskeli vieressä.

Keskiviikkona äitipolilla käynti. Katsotaan sitten mitä he siellä sanovat.

Tuota käyntiä jännityksellä odottaen.

Viinika ja "Onni" 28+0
 
Heips !

Vieläkö ehtii ilmoittautumaan porukkaan mukaan? Täällä olisi neljäs matkalla.Laskettu aika
29.7. Edelliset T08, P09, T11. Synnytyssairaalaa en vielä tiedä varmuudella se on joko LKS
tai sitten joku HUS alueen sairaaloista. Riippuu missä satutaan olemaan kun babe päättää
tulla =)

Innukka ja neljäs 37+0
 
  • Tykkää
Reactions: ninnax ja viinika
Tervetuloa Innukka :)

Minä kävin taas neuvolassa tänään, oli ekaa kertaa raskauden aikana oikea neuvolatäti (oli pitkään sairaslomalla ja palas nyt töihin), aiemmin ollu aina lastenneuvolantäti mikä nyt ei ole oikein tiennyt asioita niin hyvin. Tämä neuvolatäti
arvioi lapsivedenmäärää (normaali) ja vauvan kokoa (3,5-3,7 paikkeilla) ja vaikutti muuutenkin tosi mukavalta ja tietäväiseltä, harmi etten oo päässy aiemmin sille.
no kummiskin eli rv 39+3
verepaine 102/70 (hyvä mulle)
paino 200g/vko (yht 12kg)
pissa ok
sf 35 (viimeksi 36 mut eri mittaaja)
vauvan syke 130
lapsivedenmäärä N
tarjonta rt

ens vkolla sit kahdesti neuvola ma ja pe ja 2:n vkon päästä tiistaina sit yliaikaskontrolliin jos (ja kun) ei ennemmin synny ja jos huonosti käy ja joudun käynnistykseen niin voi olla et käynnistävät vasta ma 30 pv kun lasketusta ajasta 2vkoa yli on lauantaipäivä..eli olisin sit jo rv 42+2, mut toivottavasti nyt syntys ennen sitä!!

ei mitään oireita et syntys, ei supistele vaikka tekisin mitä. La leikkasin ruoha, eikä yhtään supistusta, lonkat ja jalta vaan tuli tosi kipeiksi. No maksimissaan 3 vkoa.

ninnax rv 39+3
 
MOI!

Ninnax, millä viikolla edelliset naperot ovat syntyneet? Mulla pikkukakkonen tuli 38+5 muut melkein laskettuna aikana. Tämä taitaa tulla etuajassa, jouduin jo käymään käyrillä kääntymässä maanantaina. Toivon ettei tulisi vielä haluaiasin synnyttämään etelään jonne lähdemme vasta ensi viikon alussa. Ajatuksen voimalla yritetään epätoivoisesti vielä pysyä kasassa :D...

Innukka ja neljäs 37+3
 
äitipkl. kontrolli takana. Mieli vähän maassa :ashamed:

Vauvalla kaikki hyvin. Painoa n. 1237g, Rt ja lapsivettä normaalisti. Kohdunsuu sisäsuulta aukiaa.mutta kohdunkaulaa hyvin jäljellä. Rakon alta vain löytyi kohdunseinämästä heikko kohta. Normaalisti lihaksen paksuus n. 3cm minulla vain 1cm. Sektio tulee, alakautta ei saa syntyä. Nyt mennään päivä kerrallaan ja yritetään saada viikkoja. Jos kipu alavatsalle, joka ei kotona/levossa rauhoitu vaavi tullaan leikkaamaan heti. . Rv 34 kontrolli käynti, silloin katsotaan tilanne uudelleen. Normaalisti sektiot tehdään rv 39. Me ei kuulema sinne asti tulla pääsemään : /. Jos edes se rv 37 asti. Pitää varmaan varautua kaikkeen silloin rv34 kontrolliin mentäessä.. Kesäloma muuttui sitten sairaslomaksi, joten lomat tulee siirtymään ensivuodelle.

Viinika ja "Onni" 28+3

Anteeksi tänään tämä omanapaisuus :'(
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolassa käyty ja ei niin hyviä uutisia tullut. :/
Itsellä kaikki loistavasti. Ainut et paino laskenut -400g eli tähän mennes tullut 7,8kg.
Ja sit ne huonot uutiset. Eli poika sit kääntynyt uudestaan perätilaan.:( Nyt ei sit mitään tietoa jatkosta. Kuulema täytyy odottaa et ottaako ä.poli yhteyttä et tuleeko kääntöyritys vai odotetaanko synnytyksen käynnistymistä ja sit vasta selviää miten poika tulee ulos.

Viime yön valvoin supistusten takia ja nämä uutiset päälle niih ei tässä muuta voi kuin itkeä.:(

Siiseli84 37+2
 
Siiseli84.Tsemppiä. Toivottavasti pääset polille kääntöön, kyllähän sitä vielä 37 viikolla voidaan yrittää. Itsellänikin tehtiin muutamakin kääntöyritys juuri tällä viikolla esikoista odottaessani...

Mullakin paino tippuu jatkuvasti alaspäin, kun on aivan hirveä hammassärky eikä pysty kunnolla syömään ja nälkä kurnii koko ajan. Hampaallekaan ei tehdä mitään ennen kuin babe on ulkona.

Innukka
 
viinikalle voimahali <3 ja toivotaan että vauveli tulee pysymään sisällä mahdollisimman kauan.

Siiselille myös tsemppihali <3 kääntys nyt vauveli.

Innukka: eka syntyi rv 39+5 ja toinen ja kolmas molemmat rv 41+4 ( vaikka toisesta ja kolmannesta kaikkeni yritin niin eivät tulleet aiemmin, toista odottaessa kävin jopa vyöhyketerapiassa rv:llä 39 että olis auttanu mut ei) nytkin olen sit ajatellut et
vauva syntyy 41+4 jos ei niin sit mä varmaan vähän itken hetken :) vaikka välillä just tuntuu että syntys jo ja välillä taas että ompa vielä helppoa tehdä kaikkia juttuja kun vauva kulkee mahassa eikä tartte huolehtia syömisistä, vaipanvaihdoista yms...

Ajattelin tänään laittaa lipastoon hoitopöydän tason kiinni ja otin tason vaatehuoneesta ja kas ne kiinnitysruuvit, mitkä oli teipattu tasoon kiinni ei ollukkaan siinä....Katoin koko vaatehuoneen lattian läpi, vähän hyllyjä ja laatikoitakin. Sit keittiöstä ja kodinhoitohuoneesta parit kaapit missä kaikkea ruuvi yms sälää mut ei ollu niissäkään...aattelin et huomenna varmaan pakko sit siivota koko vaatehuone kun pakkohan sen on olla siellä....Mies sit sanoi et hän käy viel autotallista kattoos niin luojan kiitos se pussi oli teipattuna autotallin seinään!!! Ei kyl käsitetä miten mies on sen sinne ajatuksissaan teipannut kun ne on kyllä ollu siihen tasoon teipattuna..ja vielä autotallin seinään :O no pääasia että löyty eikä tartte kääntää vaatehuonetta ylösalasin :)

ninnax rv 39+4
 
rv 40+0 jipii

eilen siivosin ja hemmetti kun siitä hommasta tulin kipeäksi, koko loppuillan, yön ja aamunkin särki mielettömästi selkää ja mahaa...panadolia otin ja kaurapusseja lämmittelin mut eipä niistä paljo apua ollu. Nyt alkaa helpottaa kivut....ei siis supistellu kyllä yhtään (en ainakaan tolta jatkuvalta säryltä huomannut). Tää kyllä nyt opetti että seuraava siivouspäivä on kyllä vasta vauvan syntymän jälkeen vaikka siihen menis yli 2 vkoa tai sit pitää siivota vähän rauhallisempaan tahtiin...mut kun mä en oo niitä ihmisiä jotka vaihtaa lakanat yhtenä päivänä, yhtenä siivoaa vessat, pyyhkii pölyt ja joku päivä moppaa...Mieluiten teen niin et yhtenä päivänä yläkerran siivous ja seuraavana alakerran...nyt kyl sellanen tunne et vois jo syntyä...mut eipä oo kyl merkkiäkään siitä...no viimistään 3 vkon päästä vauvan on pakko olla syntyny!
 
  • Tykkää
Reactions: viinika
Ninnax: Elimistö koettelee hermoja ja vaavi nauttii äidin lämmöstä :cool: Onneksi se on ainakin 3 viikon päästä jo ulkona. Toivottavasti vähän nopeamminkin. Miten te olette järjestäneet isompien lasten hoidon silloin kun vauva syntyy? Saatteko hoitajan nopeasti kotiin yölläkin vai pitääkö teidän viedä lapset jonnekin? Onko kuinka nopeasti aikaisemmat syntyneet siitä kun synnytys on käynnistynyt? Miten teillä lapset ja mies jaksaa odottamista siis näitä viimeisiä hermoja koettelevia päiviä :stick:?

Voimia!

Viinika ja "Onni"
 
viinika: Mun äiti asuu 15 min ajomatkan päässä meiltä ja samoin käly perheineen, äiti on ensisijainen lapsenvahti, joka tulee kyllä heti kun soittaa, samoin käly pääsee heti tarvittaessa, sairaalaan on 1h ajomatka et se pitää huomioida. Toinen syntyi 2h 40 min ekasta supistuksesta ja sen kyllä tajusin itse heti et pitää päästä nopsaan sairaalaan ja soitin äidilleni jo 10 minuuttia ekan supistuksen jälkeen vaikka oli tullu vaan 2 supistusta mut olivat tosi kipeitä ja ehdittiin olla tunti sairaalassa ennenku poika oli maailmassa. Kolmas synnytys vei sen 7h ja silloin olin 3h kotona ennenku lähdettiin sairaalaan kun supistukset ei tuntunu niin kivuliailta et olis kiireempi. Eli lapsenvahdit on järjestetty...ainoa mikä on että mies irtisanottiin töistä tammikuussa 200 muun joukossa ja kouluttautuu nyt uudelle alalle ja on työharjoittelussa, että jos pitäskin lähtä kesken päivän synnyttämään (mitä ei oo kyllä koskaan tapahtunu, kaikki synnytykseni käynnistyneet yöllä) niin en tiedä miten nopsaan mies pääsisi sinne, kyydin varmasti saisin kälyltä silloin, taksilla en tod mene.
Lapset kyselee kovasti millon syntyy ja mieskin et jokohan ensi yönä...en viitti miehelle sanoa mitään jos vähän supistaa yms ettei turhaa valvo yöllä, herätän sit kun todella synnytys käynnissä.
Oon ensiviikolle jo tehny suunnitelmia et kamu lapsineen tulee meille kylään ja minä meen poikienkaa yhdelle kaverilleni, jolla myös lapsia. Sit mietin jaksaisinko mennä lasten kanssa ostamaan eskirilaiselle reppua citymarketista (jonne 45 min ajomatka) ja koululaiselle ja eskarilaiselle myös muita koulutarvikkeita....jotain pitää suunnitella ettei mee ihan odotteluksi.
 
Täällä alkanut supistuksia olemaan päivittäin. Kahtena yönä valvottu 7-10min välein tulleiden supistusten vuoksi. Ja tähän päälle poju keksinyt et voi jaloillaan potkia alapäähän ja se kipu on todella ilkeää sekä tulee tunne et kohta jalka vain napsahtaa ulos. :/

Synnytys pyörii päivittäin mielessä, tuntuu et hermot koko ajan kireällä.:( Jännitän kuinka nopeasti tämä pieni lopulta ulos tulee (toivoen siis et onnistuu alateitse synnytys). Mulla eka synnytys kesti 12h joista 4h olin sairaalassa. Toinen käynnistettiin ja kesti alle 8h. Kolmas olikin aikas nopeaa toimintaa ja 3,5h vesien menosta oli poika maailmassa. Ja vesien menosta meni lähes 2tuntia ennen kuin alkoi supistuksia tulemaan ja sit kun viimein niitä alkoi tulemaan niin hetken päästä poika oli maailmassa. Onneks asumme aivan sairaalan vieressä niih ei ainakaan matkan kestossa ole ongelmia. Meiltä periaattees pääsee nopeammin kävellen sairaalaan kuin autolla. :D Sairaala siis ihan kirjaimellisesti naapurissa. :)

Siiseli84 37+5
 
Viimeksi muokattu:
38+0 POKS ja jee!!!

Huomenna lähdemme etelään junalla ja pääsen HUS valvontapiirin alle =) Pitää vaan vielä kitkuttaa tämä ja huominen päivä...Sitten vain miettimään missä sitä oikein haluaisi synnyttää. Olen pelännyt että joutuu täällä synnärille, meillä kun ei ole täällä ketään sukulaisia eikä kavereita, joten jos joutuis synnärille mies jäisi vahtimaan muksuja ja minä ambulanssilla yksin synnyttämään. Olen siis tod. iloinen että päästään lähtemään.

Innukka ja neljäs 38+0
 
  • Tykkää
Reactions: viinika ja ninnax
Täällä tänään 40+2 neuvolassa käyty eikä merkkiäkään et syntyis...
painoa +700g/vko
turvotus -
verenpaine 96/64
pissa puhdas
sf 38 (+3 cm vkossa mut eri mittaaja ja muissa raskauksissa ei oo koskaan tullu noin isoa mittaa..ei oo kyl tämä henkilö koskaan aiemmin mun mahaa mittaillut...)
rt
syke 130

laitto lähetteen yliaikaskontrolliin, joka on ens ti sitten, sitä ennen vielä neuvola pe. Sanoi kyllä että eihän ne käynnistä ennenkun 2 vkoa yli kun kaikki kunnossa...
Selkä ottaa kohta lopputilin ja viime yönä taas kivisti selkää ja mahaa ( niinkuin 2 edellisenäkin yönä , että olin sit taas lämpimässä suihkussa pariin otteeseen, jotta kivut hellitti). Ei siis supistanu koskee vaan kovasti tauotta ja öisin koskee, johan mä aattelin et varmasti nyt jotain vialla kun aiemmissa raskauksissa ei oo tollasta ollu. Jospa se raskauksien lukumäärä vaikuttaa. Ja aina iltasin toivon, että syntyspä jo ja toisaalta apua jos se syntyy...

ninnax rv 40+2
 
Heipä hei naiset! :)

Saako liittyä seuraanne? :) Oon 28v kolmen lapsen äiti ja kahdelle äitipuoli Pohjanmaalta ja neljännettä/kuudennetta odotellaan. Synnytyssairaala on vks. Raskausviikoista ei ole vielä tarkkaa tietoa. Meillä aiemmat muksut T07, P09, T11 + P96 ja P00.

Menkkojen mukaan mulla olisi LA 27.1.-13. Mutta positiivisen r-testin tein vasta kesäkuun 23.päivä. Tein ekan testin ennen ulkomaanreissua (2.6. ja silloin näytti haamua? mutta cb viikko näytti negaa) Reissun jälkeen esikoinen sai parvorokon ja lääkärissä multa kysyttiin, olenko raskaana ja silloin huomasin, että ei hemmetti, ei oo vieläkään alkanut menkat (ei menkkoja touko ja kesä) .. eikun apteekkiin ja het samantien pärähti tooosiii vahva + ruutuun.

Sain ekan neuvola-ajan kolmen päivän pääähän ja ennen sitä kävin labrassa vasta-aineen ja hcg:n arvon otattamassa. Hcg vastasi silloin 7+ rv.. eli 2viikkoa vähemmän kuin mitä menkkojen mukaan. Mutta terkkari sanoi, että mennään tuolla menkkojen mukaan ekaan ultraan asti. Ultra on nyt pe 20.päivä, kuopus täyttää 1v. sinä päivänä. <3

Ollaan ainoastaan yhdellä kaveripariskunnalle kerrottu, sukulaisille ei vielä. :/ Ajateltiin vasta ultran jälkeen kertoa. Vähän kyllä jännittää miten ottavat tiedon. Mutta toisaalta, ei me heiltä suostumusta kaivata tai hyväksyntää. Toivottu raskaus tämä on <3. Mites teillä ottivat uutisen?

Manzu rv12+2 (?)
 
Taas tuli käytyä ä.polilla turhaan kääntöyrityksessä. Siellä tyytyväisesti pää alas päin olikin. Lääkäri sanoi ettei usko enään pojan kääntyvän sillä pää oli sen verran hyvin painunut alas.
Painoarvio onkin reilusti enempi kuin 1,5viikkoa sitten. Tällä hetkellä 3,6kg.

Käyrälle piirtyi muutama supistus samalla reissulla. Tosin noita supistuksia on tullut reilu viikon ajan päivittäin. Jotenkin vaan tuntuu ettei poju kuitenkaan ennen elokuuta synny. :D Jos aiemmat mennyt reilusti yli la niin kyllä tämäkin menee.

Siiseli84 38+2
 
  • Tykkää
Reactions: viinika ja ninnax
Täällä olis taas neuvolassa käyty rv 40+6

verenpaine 111/69
pissa puhdas
sf 39 (ennätys jipii tiistaina oli 38) eli +1
rt
syke 130
paino -175g (tiistaista)

ja ei siis merkkiäkään et tää syntyis..ens ti yliaikaiskontrolli Koksissa ja samoin sit ens pe, jos ei synny aiemmin ja eivät oo kuulemma käynnistelleet ennen rv 42 jos kaikki kunnossa, varsinkin nyt kun siel osastolla ruuhkaa kun remppaavat... ja koska 2 vkoa yli on lauantai niin eivät todennäkösesti käynnistä vielä sillon vaan vasta maanantaina...mut jospa tää nyt aiemmin tulis. Mieskin alkaa jo hermoilla..laitto tänään töistä viestiä että supisteleeko ja anoppi soitti että onko mitään tuntemuksia...aiemmin kaikki ollu ihan rauhallisia mut nyt kun laskettu aika on ylitetty niin ovat ihan hermona...mä niin toivon vaan että syntys kun meiltä ajaa tonne sairaalaan sen tunnin niin kiva jos saan ens vkolla käydä siellä kahdesti ja vielä ite joudun ajamaan...mut päivä kerrallaan mennään. Huomiselle oon suunnitellu ohjelmaa ja maanantaina luvannu nähdä ystäväni yms.

ninnax rv 40+6
 
  • Tykkää
Reactions: viinika
Ninnax:lle voimia. Jospa se sieltä nyt älyäisi alkaa muuttaa ulospäin. Kokeile puhua sille, että "ahdas yksiö kannattaa muuttaa tilavempiin tiloihin, joissa huutamalla saa läpi lähes mitä vain";) :D

Minulla tämä ei ainakaan yli mene. Jos nyt kaikki menee hyvin niin viimeistään 39 viikolla leikataan : /

Viinika ja "Onni" lomareissulla perheen kanssa. Huomenna rv. 30
 
kiitos viinika

Tänään alkoi aamulla tulla veristä limaa, tänhän te varmaan halusitte kuulla ja muutamia kipeitä supistuksia...josko se tästä lähtis...aiemmin mulla alkanu kanssa tokassa ja kolmannessa verisen liman valumisella ja supistuksilla...nyt ei oo kyl tullu supistukset säännöllisesti välil 5 min väliä ja välil 15 min...taitaa poika olla vielä eri mieltä synnytyksestä, tää ois kyl hyvä päivä syntyä.

ninnax rv 41+1
 

Yhteistyössä