Neljännestä Kuumeilevia vol2

Mä en malta odottaa et päästään yrittää!! :D No enää max 4kk...Ehkä voisi jättää pillerit jo elokuussa jos ei vaikka tärppäisi heti...Mut jos tärppää ni...no sit tärppää.Pitää antaa miehellekki aikaa sopeutua ajatukseen et joutuu hankkii tila-auton :LOL:
 
MannaHari Tervetuloa! :flower:
Ja :hug: keskenmenosta :hug:

säde Mitäs sulle kuuluu? Miten olet jaksellut?
Mä välillä olen miettinyt että mitäköhän sulle oikein kuuluu :)
Kiitos onnitteluista. Mä en tosin usko että olen raskaana, uskon sitten vasta kun vauvan näen :ashamed:
Tää kun olisi liian hyvää ollakseen totta :heart:

NeliApina 4kk menee nopeasti :hug:
Onko jokin syy, miksi tuo 4kk?
Meillä ei ole muuten autoa ollenkaan, ei kummallakaan edes korttia :ashamed:

Hyvää yötä kaikille! :flower: :wave:
 
Huomenta!
Tervetuloa mukaan MannaHari :wave: lisäilen sut ensimmäisen sivun listaan :) Pahoittelut maaliskuisesta :'( :hug:

Säde ihanaa et poikkeilet välillä, miten odotuksesi on mennyt?

Neliapina jaksuja odotuksen odotukseen :hug:

Täällä ei kummempia, ovisaika lähenee mut katsotaan nyt et jaksaako mies just silloin vai onko kovinkin väsynyt :ashamed: Toivossa hyvä eläää tai sit tarvii toivoo et oisikin jo parinpäivän sisään niin voisi olla mahkuja ;)

Mukavaa päivää kaikille :wave:
 
Tiukun äiti ja Äiti vm70 Kiitos kysymästä. Odotus on mennyt ihan hyvin, tänään olisi viikkoja kasassa 15+4, laskettua-aikaa muutamalla päivällä myöhästettiin koska mullahan ne kierrrot heitteli ja oli tosi pitkiä, ei kuitenkaan ollut ultrassa sen enempää heittoa kuin 5 päivää. Kahteen kertaan olen ultrassa päässyt jo käymään ja tuntuu vieläkin niin uskomattomalle et siellä masussa tosiaan on jotain elämää <3 Maha on jo näin neljänne kohdalla kasvanut aikaseen näkyville ja ei sitä enää oikein voi edes piilotella, koska niin selvään näkyy.

Sinulle Tiukun äiti toivottelen oikein hyvää odotusaikaa!! Sinulle juuri sitä vauvaa niin toivoikin :heart:

Äiti vm70 Sinulle myös niin kovin soisin oman pienen nyytin ja toivotaan et nyt heti tässä kierrossa tärppäisi. Kovin pitkään olette jo ehtineet pienelle leikkikaveria toivoa, olisi varmaan jo teidän aika vauva saada.

Lämpöisesti teitä aina muistelen, kun useamman kuukauden kerkesi tässä pinossa itsekin jännäilemään ja toivomaan, lukuisat kerrat myös pettymään, mutta lopulta se kaikki plussalla palkittiin!!

Aurinkoista päivää myös teille muille nelosen yrittäjille.

Säde ja masuasukki 15+4
 
säde Kiitos. Tää on tosin niin alussa ettei mikään ole vielä varmaa :ashamed:
Sinulle samoin, hyvää odotusaikaa :heart:
Saanko kysellä sulta tosta lasketusta-ajasta/pitkästä kierrosta?
Siis kun mullahan ehti 2 menkat tulla ja väli oli sen 47 päivää..
Katoin jostain että lasettuaika olisi n.30.12, mutta tuskin on kun kierto oli noin pitkä.
Eli vois heittää 3 viikollakin. Mitenköhän mun pitää toimia? :ashamed:
Ymmärsitkö mitä tarkoitin?
 
Onnea Tiukun äiti :heart:
Ja tervetuloa uudet mukaan :)
Mulle ei kuulu mitään uutta...menkkoja odotellaan...km:n jälkitarkastus oli aivan turha...siellä kun yritin kysellä et olisko ne voineet olla menkat kun niin vähän vuosin...lääkäri sanos vaan et ultrataan sit viel..."ihan normaali tilanne" oli kommentti sen ja jälkeen ja kiitos ja hei! Eli niin turha käynti et alkoi ihan harmittamaan...Mietin et jos ne oli menkat seuraavat alkaa varmaan tuolla helatorstain paikkeilla. Kierto tuskin on lyhentynyt km:n myötä mutta toivottavasti ei olis pidentynytkään. Eli vielä vaan tarvii odotella et mitä tapahtuu...
Töissä on nykyään niin kiire et hermot menee senkin myötä,sit on kotona aina vaan niin väsynyt jä kärttyinen eikä mikään huvita :(
Auringon paistetta ja plussatuulia kaikille!!!
:wave: -mami09- :wave:
 
NeliApina 4kk menee nopeasti :hug:
Onko jokin syy, miksi tuo 4kk?
Meillä ei ole muuten autoa ollenkaan, ei kummallakaan edes korttia :ashamed:

Hyvää yötä kaikille! :flower: :wave: [/quote]


Onnistukohan tää lainaus... :p
Siksi 4kk (suunnilleen) että ajattelin ajoittaa äitiysloman siihen kun nykyinen kuopus menee eskariin.Enpä tiedä kyllä miksi mutta se tuntuu hyvältä ratkaisulta :D Huom!Olen siis oikeen suunnitellut jopa. :LOL:
 
Hyvää iltaa ja vilkutus rouville :wave: . Maa ei ole minua nielaissut, mutta työelämä pitää kiireisenä ja väsyneenä, niin ei ole ollut elämää perheen ja työn lisäksi. Palailen kun työt vähenee. :heart: OnnenRutistus Tiukunäitille :heart:
 
Tiukun äiti Ilman muuta saa kysellä ja mielelläni minä vastaan =) En enää tarkkaan muista monetko menkat mulla kerkes tulla ennen kuin raskauduin. Tulikohan neljät menkat joiden kiertopituus oli sen 28 päivää, sen jälkeen pari kiertoa venyi venymistään ja pidempi oli jo sen 56 päivän mittainen (toinenki reilusti yli 40,muistaakseni). Malttamattomana testailin tässä viimeisessä kierrossa josta siis jo raskauduin niin joskun kp35, silloin tais tulla haamujen haamu,jota muut tuskin erotti,hiukan paremmin näkyi joskus kp40 muttei kovin vahva silloinkaan. Selvän ja vahvan viivan sais vasta neuvola aamuna, jolloin menkkojen mukaan olisi ollut viikkoja 8+1 (mutta todellisuudessa kun viikot muuttui oli vasta 7+3).Jostain syystä mulla on selvä viiva tullut aina aika myöhäisessä vaiheessa, ei millään 4+ viikoilla niin kuin muilla. Varailin neuvolaan aikaa ja kerroin pitkittyneistä kierroista, laski mulle kuitenkin viikot menkkojen mukaan vaikka epätodennäköistä oli et täsmää kun niin pitkiä kiertoja ,varasi kuitenki mulle ajan 8+ viikolle. Ultrassa viikot eivät kuitenkaan vastannut ja eroa oli peräti 10 päivää, epäilin näin suurta heittoa kuitenki koska silloinhan minun testissä olisi jo kp25 ollut se haamujen haamu, ja mielestäni kun ovista bongailin vasta siinä kp20 tienoilla en voinu uskoa heittoon. Mutta koska ultra tehtiin täällä terveyskeskuksessa ei laskettua-aikaa aleta siirtämään. Jouduin odottamaan sinne rv12 asti kun oli np-ultra keskussairaalassa, siellä ei heittoa ollut enää kuin 5 päivää joten la muuttui sen verran myöhemmäksi. Kovin sekavaa tekstiä tais tulla. Mutta luulempa et kunhan soittelet itsellesi aikaa osaa neukkatäti kertoa milloin sun on paras aika mennä kun olet kertonut pitkistä kierroista. Ja uskoisin et laskettu-aika ei välttämättä pidä paikkansa sullakaan jos menkkojen mukaan mukaan lasketaan, mutta enhän minä sitä tietenkään voi varmasti tietää. Monesti vain näissä pitkittyneissä kierroissa ovis on tapahtunut myöhemmin kuin silloin odotetusti kp14 (siis kun laskevat neuvolassa sen 28 päivän kierron mukaisesti). Mutta muutama päivä sinne tai tänne ei kai meitä haittaa kun palkinto on mitä ihanin :) :heart:
 
Säde Kiitos vastauksista :)
Ei mua siis haittaa että laskettu aika "siirtyy".
(kunhan sielä masussa jokin olisi ja pysyisi mukana :heart: )
Se vaan mietityttää että miten se np-ultra esim. esikös se pidä tehdä niin kun tietyillä viikoilla? Siis jos menenkin liian aikaisin/ myöhään. Ja että en mene varaamaan neuvola-aikaa liian aikaisin myös jne..
Laskin että menkkojen mukaan olisi "jo"rv 7+2, mut siis voisi olla myös vaan n.rv4+2.
Tosin mulla näytti tiistaina testi selvää plussaa. Siis viiva tumma. Ja tein testin vielä illalla, eikä ollu herkinkään :D Et luulis ettei näytä niin jos olisi olluut vasta n.rv3+6..
No mä ajattelin et jos kaikki menee hyvin, soittelen vaikka parin viikon päästä neuvolaan.
Mutta siis katsoivatko/ tarksitivatko ne sulla neuvolassa sillä ultralla "mikä viikko oli menossa"? Tarksitaiskohan ne mullakin, jos pyytäsisin :ashamed:

Hauskaa päivää kaikille ja plussatuuulia! :heart: :wave:
 
Tiukun äiti Minäkin uskoisin et olet jo pidemmällä kuin se 4+, jos olet vahvan viivan saanut heti kun ekaa kertaa testailit ja vieläpä illalla. Tosin hormoonin eritys taitaa vähän vaihdella henkilöiden välillä ja itse kuulun niihin joilla tuntuu et tosi myöhään saa plussan. Vahvan viivan sain vasta eka neuvola aamuna (oli jo neljäs testi :ashamed: , ei voinu vain uskoa todeksi) ja silloin oli 7+2 (menkkojen mukaan 8+0). Haamujen haamun ehkä jopa hieman sallitun ajan ulkopuolella sain viikolla 5+0 ( mut oli vasta oikeasti 4+2). En usko et siitä on haittaa vaikka jo neuvolaan soittelisit sitä ekaa aikaa. Neuvoloissa systeemit ovat kovin erilaisia riippuen paikassa. Meillä on siinä mielessä hyvä tilanne et meillä on heti alkuraskaudessa kunnan järjestämä ultra, jossa katsotaan et mahassa tosiaan on joku ja miten viikot täsmää. Meidän ei tarvitse myöskään itse varailla aikaa sinne np-ultraan joka tehdään synnytyssairaalassa. Meillä tarkistellaan siinä ekassa ultrassa juuri sen takia ne viikot et kun neuvolatädin kans ekalla neuvolakäynnillä sit soitellaan ja varaillaan sitä aikaa np-ultraan osuu se käynti oikeille viikoille eli sinne rv12. Kun mullakin olisi ollut menkkojen mukaan jo pidemmällä,niin saatiin np-ultra sit "oikeaan" aikaan kun oli ultrattu. Olin sit kuitenki vähän pidemmällä silloin np-ultrassa kuin sen 12+, viikkoja oli 13+1 ( kunnallisessa tehdyssä ultrassa heitti mukamas 10 päivää). Mutta onneksi ei heittoa sit loppujen lopuksi ollut sen enempää ja vauvalta saatiin tarkisteltua ne asiat mitä varten sinne np-ultraan mentiin. En sit oikein sinua osaa auttaa jos teillä ei kuulu eka ultra automaattisesti et saisit varmuuden millä viikoilla menet, mut jos kysyisit olisiko mahdollista tarkistaa ultralla viikot =)
Minusta ei tainnut nyt sinulle oikein olla apua :( =)
 
Säde Kiitos vastauksista, kyllä niistä apua oli :)
Mulla on aikaisemmin laskettuaika pysynyt, vaikkei mulla ole kun tosi harvoin ollut kierto sen 28 päivää, joskus on jopa "näyttänyt isommalta mitä viikot vastaa". Ei tosin noin pitkää kun nyt.
No kaipa se selviää jossain vaiheessa :D
Ajattelin tuossa parin viikon päästä soittaa, silloin olisi max. n.rv.9+2 menossa, sitten ehtisi varmaan ihan hyvin. Pojilla on 27 päivä neuvola aika, että voisin kyllä silloinkin vähän kysellä. En vaan teidä kehtaako kun just muutama kuukaus sitten terkka selitti mulle ettei imetys ole ehkäisy, kun kyselin onko normaalia ettei mulla ollut vielä menkat alkaneet synnytyksen jälkeen :ashamed:
Sillä kun oli slvästi se asenne ettei mulle lisää lapsia, ainakaan piiiitkään aikaan..
Tänään yksi tuttu kysyi multa olenko raskaana :ashamed:
Mä sanoin etten ole, tää on vaan tälläinen "kestomaha".
Sitten muistin kuinka multa kysyi kanssa yksi toinen tuttu, typyä kun odotin ihan alussa, et olenko raskaana..
Voisko sitten tuo mahan seutu "turvota" (vähän niin kun vaikka joillain ennen menkkoja) raskauden alussa?

NeliApina Mäkin kovasti "suunnittelin" että tulisin raskaaksi, niin että vauva syntyisi kesällä 2010, vähän ennen kun esikoinen menee kouluun :D
Mulla on tuo raskaaksi tulo yleensä kestänyt, joten sen takia "aloitettiin" niin aikaisin.
Tottakai mä kuitenkin toivon että kaikki menisi hyvin, ja joku siellä masussa kasvais..
Toivottavasti teillä suunnitelma toteutuu ;)

Ristiinkulkija Kiitos :)

Saanko mä muuten vielä täällä kirjoitella? Kun en uskalla vielä tuonne odotus-puolellekkaan mennä kirjoittelemaan, kun en mä edes tiedä olenko mä oikeasti raskaanakaan :ashamed:

Hyvää yötä kaikille! :heart:
 
Moikka kaikille!
Minun piti eilen kirjautua tänne,mutt kone ei toiminut. Niinpä kerkesin tänään jo plussata ennen ku kirjauduin sisään. Mutta aattelin kuitenkin vähän kertoa itsestäni jos vaikka vähän aikaa voisin täällä teidän kanssa kirjoitella, tuonne odotus puolelle on niin korkea kynnys siirtyä.
Meille tuli ihan yllätyksenä tämä plussa siinä mielessä, että kärsin lievästä PCO:sta ja kolmonen lähti hormoneilla alkuun, mutta nyt kaikki sujui ihan luomusti =) Olin kyllä meinannut hormonit aloittaa, mut parempi näin jos ilman kerran onnistui.
Meillä -99,-00-, -06 ennestään lapsukaiset syntyneet.Olen saanut kertaalleen ennen kolmosta keskenmenon ja tietysti se on taas mielessä, mutta koitan nauttia jokaisesta hetkestä niin ällötyksestä kuin väsymyksestäkin.
Oireet alkoi oikeestaan viime viikolla ja vatsajomotuksia on ollut melko koviakin. Näin on aina ollut kaikissa raskauksissa, silti aina pelon kanssa vessassa käyn. Kierto tänään oli kp 32/27-29 noin. Eli la olis tammikuussa joskus, ihanaa :)
Mutta toivottelen kasikille tasaisesti plussatuulia ja kertokaa jos ette halua et joukossanne hetken vierailen.
 
Heipsan!
talvivauva hirmuisesti Onnea plussasta :flower: ja tarrrasukkia että vauvaliimaa pienelle matkaajalle :heart: Tottahan saat joukossamme olla niin pitkään kuin haluat =)

Samoin Tiukun äiti miksei sitä voisi täälläkin kirjoitella tuntemuksistaan ym. ja kivahan tältä puolelta on kuulumisianne lukea kuin aina etsiä eri odotuspinoista porukkaa ja käydä ns. vakoilee ;) siis välillä mä etsiskelen sieltä säteen, ritsanampujan ym. plussaajien odotuskuulumisia :) Niin moni sitten jättää tämän pinon kokonaan :ashamed:

Täällä ovisaika parhaimmillaan niin eikös taas mies valita väsymystään, se taas tän kierron mahiksista :'( ja muutama päivä taakseppäin oli niin täpinöissään allergialievennyksestä ym. :headwall: Eipähän tarvitse ainakaan herätellä toiveita ensikuun alkuun :(

Ristiinkulkija kiva kun poikkesit välillä. Kovasti jaksuija sinne :hug:

Palaillaan, öitä :wave:
 
talvivauva Onnea plussasta! :flower: :heart:
Ja tarrasukkia masuasukille!
Mä en myös uskalla tuonne odotspuolelle kirjoittella, jos jotain sattuukin :ashamed:
Mä en usko että olen raskaana ennen kun "näen", mutta en kuitenkaan uskalla soittaa neuvolaan ja varata aikaa :ashamed:

äiti vm70 :hug: Mä niin toivon että teillä onnistaisi ja raskautuisit :heart:

Mulla on järkky väsymys koko ajan, niin kun on joka kerta aikaisemminkin ollut.
Tekisi mieli vaan nukkua.. Enkä ole pystynyt pitämää kotiakaan niin siistinä kun ennen :ashamed:
Pitää "selitellä" kun väsyttää. Tuntuu että muut pitävät mua masentuneena tms. vaikka tiedän että tää johtuu vaan tästä raskaudesta ja menee ohi..

Hauskaa päivää kaikille ja plussatuuulia!
:heart: :heart: :heart: :heart: :wave:
 
Heipsan!
Täällä ollaan niin sekavissa tunteissa,eli ei tiedä itkeäkkö vaiko nauraa...keskiviikkona sitten päätin testa kun tätiä ei näkynyt ja muutamana päivänä kahvista seurasi huonoolo...Plussahan sieltä tuli ja vahva sellainen.
Muuten olen oireeton,mikä helpottaa kun muista loppuun menneistä odotuksistakaan mulla ei ole ollut mitään oireita :) ja viim. km:ssa voin pahoin,palelin,rinnat oli arat jne...enkä pitänyt niitä silloin hyvinä merkkeinä :(
Mutta nyt jää katsomaan mitä tästä seuraa.
+++++tuulia kaikille :heart:
-mami09- :wave:
 
Eli olen jo tuolla talvi ja kevätvauvasta kuumeilijoiden listoilla, mutta käykö se että olen molemmilla palstoilla? =) Kun ei ole vielä kokemusta hirveesti täällä... ;)

Neljättä yritellään, 2,5vuotta takana... Lapset 2000,2003 ja 2006.
Jokaisesta mennyt yrityksessä 1,5v-2,5v mutta luomusti tullut lopulta aina.
Nyt kp 5/35-40. Viime kierto oli maksimaalisen pitkä (40) ja toiveet huipussaan ja ihmettely tuosta pitkästä kierrosta... :'( Kuukautiset alkoivat siis kp:lla 40 viime maanantaina.
Testinkin ehdin tekemään viime LA ja negaahan se sitten näytti :(

Mutta eikun uutta yritystä putkee jälleen :headwall:

Onnea yritykseen kaikille!!


haaveilija-78 kp 5/35-40

:wave:
 
Huomenta!
haaveilija-78 Tervetuloa joukkoomme :wave: Onpas teillä kauan yritystä takana :hug: Toivotaan että pian tärppää :) Oletko koskaan käynyt tutkimuksissa et mistä johtuu tuo pitkä kierto jne. Varmasti tosi rasittavaa, jaksuja :hug:
Päivitän sut tuonne ensimmäiselle sivulle ;)

Tämä toukokuu on kyllä ollut plussarikas kuukausi pinossamme :heart: nyt jo 3 plussaa tullut ja vielä ehtii kun kaikkien kp.t ei edes tiedossa :)

Täällä ei kummempaa, vapaa viikonloppu mutta tuo meidän pihalla oleva rakennusprojeksti vie kaiken ajan ja se mitä kaikkiin tarvikkeisiin menee rahaa niin alkaapi jo viemään yöunia sekä rippijuhlien valmistus alkaa kans pikkuhiljaa stressaamaan vaik aikasta samoilla kaavoilla mennään kuin esikoiseltakin :ashamed: Ja niihinhän on enää tasan 3vkoa :eek:

Nyt mentävä aamutoimiin, mukavaa viikonloppua kaikille :wave:
 
Huomenta!
Minnes kaikki on ns. kadonneet? Täällä on niin hiljaista :ashamed:
Itselläni vielä reilun viikon piina kunnes tätsy hyökkää vaikkakin stressi päällänsä noista juhlista ym. jutuista :/
Palaillaan :wave:
 
:hug: Sie oot äiti vm70 ihana kun oot jaksanut täällä pitää ketjua yllä. :heart:
...mie puurran edelleen töissä enemmän kuin jaksais, vielä loppurutistus niin tää on ohi.
Plussasin viime viikolla, ja nyt vaan odottelen mihin suuntaan maailma kaatuu.
 
Ristiinkulkija ihanaa, Onnittelut :heart: Nyt peukut varpaat pystyssä et tällä kertaa kaikki menee hyvin loppuun asti, aivan liikaa pettymyksiä. Te olette mamin kanssa plussanneet nyt molemmilla kertaa samassa kuussa =)

Tänään kävin sielä pankissa, kyllä hävetti mennä :ashamed: Sanoinkin et käyn täällä liian usein ja sit kyselin et paljonko vakuuksia jäljellä et saadaankohan edes lainaa enää niin vain hymyili mulle ja laskettiin sit "pelivaran" kanssa. Maksuajaksi siis tulee reilu 6v et ei kuitenkaan paha mut silti hirvittää :ashamed:

Toinen vielä nolompi jutttu kävi kotona kun sanoin miehelle et oliks sul nälkä niin eikös pyytänyt työmiehetkin syömään ja mää pönttö en osannut varautuu :headwall: :headwall: No ei muuta kuin ukot meni hetkeks jatkaa hommii ja mä tein lisää kalaa uunis ja katettiin niillekkin niin eikös ne ollutkin allergisii kalalle :eek: eli oli sit perunaa ja salaattii, onneks olin ostanut edes uusia ruotsalaisii pottui kun oli niin edullisii :ashamed: :ashamed:
Huomenna osaan olla varautuneempi, teen aamulla makkarasopan niin syököön sit sitä kaikki kun tehneet hommia ;)

Meillä siis tehdään kontion parvellista hirsiaittaa 25 m2, tulee elementteinä jonka ammattimiehet kasaa säältäsuojaan asennuksella. Itselle jää sisätyöt ym. Nyt siis menossa pohjatyöt, huomenna antura kootaan loppuun ja perjantaina tulee betoniauto, lauantaina alkaa harkkojen muuraus jne. et näin meillä. Aitta tulee meidän isoille likoille kun meillä ns. loppuu tila kesken täs talossa, meillä siis n.80m2 ja 5hen. toivottavasti vielä joskus 6 ;)

Et tällaista tänne :/ Ehkä jo hieman paremmin mielin paitsi jos tätsy taas hyökkää ensviikolla niin sit taas ottaa päähän ja rankasti paitsi ne rippijuhlatkin painaa jo pahasti.
Tänään käytiin kattoo sitä rippilahjaa eli sähkökitaraa ja siihen vahvistinta, ostetaan kimpassa eli kummit, mummot jne. osallistuu siihen. Neiti sitä pyydellyt jo useamman vuoden ja aina olen sitä siirtänyt, ensin piti oppii soittaa kunnolla ja sit sovittiin et rippilahjaks ja nyt tosiaan ne rippijuhlat tulossa et enää aikasta vaikeeta siirtää :/

Mutta nyt mentävä nukkumaan :wave:
Öitä ;)
 

Yhteistyössä