*** Neljännestä Kuumeilevia vol.3***

äiti vm70 vaaleanpunaiset onnittelut koko perheelle! :heart: niin se aika vaan menee..

uusille tervetuloa munkin puolesta! :flower:

johnu ymmärrän täysin, meillä oli joulun aikaan lomautukset ja kyllä tuntuu vieläkin vaikka mies onkin vakityössä ja mäkin sain jo palkan tältä kuulta kun ylihuomenna meen töihin, tiukkaa tekee silti, kituutettu on jo vuosi ja loppua ei näy, mutta pääasia että lapsille ja elukoille on ruokaa, muulla ei niin väliä.
jaksamisia :hug:

itse tässä ihmettelen että mitenhän tässä kuussa käy, mitenhän tuo kierto heittelee ja tuleeko tulosta vai ei.. kyllä olis aika pommi jos plussa nyt tulis just kun olen menossa takasin töihin..
täti pitäs saapua just kun keikalle menossa torstaina mut en anna haitata menoa, puolitoista vuotta on mennyt siitä kun viimeksi lemppariani olen käynyt livenä kuuntelemassa joten hieman jo polttelee! :D
 
Tervetuloa nonna86 =)

Äiti vm70 Tätäki kautta vielä onnitteluja valtavasti :heart: :flower:

Täällä mä jännäilen teidän puolesta, että kuka ilmoittaa ensimmäisenä plussasta :whistle:
Plussapuhuria siis tänne kovasti puhaltelen ++++++++++++ :whistle:

Katjuska ja sintti 20+1 :heart: (niin se aika vaan menee ja puolessa välissä ollaan, vastahan mä plussasin :eek: )
 
Hei pitkästä aikaa!

Onnea Äiti vm70 :flower: ! Muistan nimimerkkisi aikaisemmalta kuumeilultani viimevuodelta! Ihana nyt teidän hoidella pientä nyyttiä! =)

ON: täällä mennään nyt kp28 eikä merkkejä vuodosta. Olotila on kyllä ollut koko viikonlopun erittäin äksy, joten eiköhän se tätönen sieltä piakkoin kylään kurvaa... On se kumma, miksi tässä vaiheessa kuukautta kaikki asiat, siis ihan KAIKKI raivostuttaa ja suututtaa niin mahottomasti! Mutta jospa se elämä tästä vielä voittas!
 
Nostelen ja samalla valitusta...
Ollaan oltu 3viikkoa rs-viiruksen kohteena ja lapset menee jo toista kierrosta...liekkö jälkitautina tuo todella räkäisyys...nyt siiiiiiis tuntuu että kuinka tätä rumpaa jaksaisi jos olisi vielä töissä ja puhumattakaan raskaana...mulla on varmaan vaihdevuodet kun mielipide vaihtuu päivittäin ja välillä tunneittainkin :whistle:
 
pikanen päivitys ennen töihin menoa, täällä kp 1/33
toisaalta olen helpottunut kun menin tosiaan kaks päivää sitten takasin töihin niin ei tartte ainakaan ihan heti jäähä pois ;)
mut uusin kujein tähän kiertoon :saint:
 
Lista on nyt päivittetty niin kuin kiertopäivät olis sunnuntaina. Ollaan reissuun lähdössä ja siellä en välttämättä pääse päivittämään, niin päivitin nyt sitte valmiiksi jo. :) Yritin mä tossa äsken puhelimen kautta tuota päivitystä, mutta meni jotenkin vaikeeks koko homma. :kieh:

Mukavaa pääsiäisen aikaa kaikille =) :flower: ja plussapuhuria tänne +++++++++ :whistle:

Katjuska ja sintti 20+6 :heart:
 
Moi :wave:
Äiti vm70 Paljon onnea teidän perheelle :flower:

mamma5v Meillä oli kans toi RS-virus muutama viikko sitten ja sen jälkitautina tytöllä poskiontelontulehdus,korvatulehdus,nielutulehdus ja ihan tolkuton yskä |O
Eivät oikein töissä tykänneet ku olin pois melkein 2 viikkoa... No onneksi nyt on lapset kunnossa...kop kop

Meille ei nyt tätiä kuulu eikä näy. En ymmärrä, koska viimeksi, kun mulle tuli katko pillereiden syöntiin (resepti loppus enkä saanu aikaseks hankkia uutta :ashamed: :D ) niin menkat alko viikon sisällä.
Selkeesti olin kuitenkin tuntevani oviksen viime viikolla mut miten ihmeessä se on mahdollista, ku ei niitä menkkojakaan ole ollut kertaakaan???
Ja suuri ihmetys on se, ettei oviskivut näytä loppuvan ollenkaan...jos nää nyt niitä edes sit on?? Ehkä tää onkin jotain hormoonien tasaantumista ja oman kierron hakua. Mene ja tiedä, aika näyttää, mut ku aika tuntuu menevän taas liian hitaasti
:kieh:

++++++++ terveisin: Milja :wave:
 
Piiiiitkästä aikaa!

Meillä elellään hiljaiseloa tuon vauva-projektin kanssa. Kierron tasaantumisesta en tiedä, mutta tuossa ens viikolla luultavsti alkaa menkat ja siitä sitten taas mennään hetki kerrallaan. Tuntuu ihan mahdottomalta vauva tähän tilanteeseen, mutta saas nyt sitten taas nähdä miten mieli muuttuu.

Apua tarttisin. Neuvoja, ohjeita. Teillä joilla on 6-vuotias:
Meidän 6vee on muuttunut iloisesta, reippaasta eskarilaisesta surulliseksi, vetäytyneeksi, itkuiseksi ja kiukkuiseksi. Eskaristakin jo otettiin yhteyttä, kun poika saa selittämättömiä itkukohtauksia. En ymmärrä. Mahdolliseen kiusaamiseenkin on puututtu ja asiat ovat sen kohdalta ok. Kotonakin kiukkuaa. Eikä noin pieni osaa selittää oloaan. On luonteeltaan erittäin huomionhaluinen ja haluaa olla aikuisten keskipisteenä, mutta tämä alkaa mennä jo ihan mahdottomaksi. Alkaa omat voimat olla koetuksella. Mitähän tämä nyt on?!
 
Johnu ompas kurja tilanne teidän pikkuisella :/ Oisko kasvatus- ja perheneuvolasta apua? Tai sitten itse vois jonkin leikin avulla koettaa selvitellä, että mitä pienen mielessä liikkuu. Tykkääkö hän piirtämisestä? Jos piirtämisen avulla jotain selviäis.
Ammattilaisilla ois valmiina vaan jo esim. kuvakortteja ja erilaisia leikkejä, joilla saavat lapsia avautumaan.

tsemppiä ja voimia kovasti sinne :hug:
Tietenkin voi olla ihan sitäkin jo, että alkava koulu aiheuttaa jännitystä ja just tuo kasvaminen, kun ei oo enää niin kovin pieni, mutta ei isokaan.

Katjuska ja sintti 21+5 :heart:
 
nostelen ja kuulumisia....

Täällä odotellaan kuinka normaali ensimmäinen kierto on ilman hormoonikierukkaa. Kierukanpoiston jälkeen tuli poistivuoto josta viikon jälkeen luultavasti kuukautiset. Nyt jälkimmäisen vuodon alkamisesta 22päivää. viikko sitten oli kyllä kolmena päivänä mielestäni selvät ovulaation oireet, mutta kumia vielä käytettiin...mietitään vielä...

Tsemppiä kaikille!!!
 
Päivitys: menkat alkoi 12. päivä. :) Ens kuussa alkaa yritys. Ehkä. ;)

Meidän esikoinen on rauhottunu. HUH!!! Tais vaan olla kaikki asiat yhtäaikaa käsittelyssä. Kello on kaksi ja valtakunnassa kaikki hyvin!! :D

johnu
 
kuin myös, päivittelen. nyt on menossa kp 22/28-30, ovis bongattiin eikä sitä jätetty käyttämättä ;) silti vähän epäilen että onkohan mulla nyt mitkä mahikset raskautumiseen kun on kilpirauhasen vajaatoiminta eikä lääkitystä ole tarkistettu sitten kuopuksen syntymän jälkeen... luulen että se annos on nyt liian suuri, no jos nyt ei oo tärppi käynyt niin ensikierrossa laitetaan sekin puoli kuntoon.
 
Valitettavasti Minnäi palailee takaisin tälle puolelle :'( Eilen ultrassa todettiin kasvun pysähtyneen noin rv9 (nyt pitäisi olla 11+6). Nyt edessä joko lääkkeellinen yhjennys taikka kaavinta. Jahka siitä selvitään niin palaillaan tänne piinaileen ja kuumeileen.

Minnäi ja pieni tähtönen
 
Minnäi :hug:

ON: Täällä kiertopäivä 31 tai 32. Viikonloppuna oli aivan selvät kuukautiskivut/oireet, mutta tätiä ei näy missään. Olimme viikonloppuna ilman ehkäisyä luottaen varmoihin päiviin...eihän se nyt niin maata kaatavata jos tärppäiskin, mutta ajateltiin vielä muutama kierto odotella kierukan poiston jälkeen. Minulla on aikaisemminkin pitkittyneet kierrot jos hormonaalinen ehkäisy jätetty pois...kiva jos menee kierto ihan sekaisin. :ashamed:

tsemppiä kaikille plussan toivojille!!!!
 
Voihan perse! Kun sais itteään niskasta kiinni sen verran, että sais näitä kaks vuotta kertyneitä "vauvakiloja" pois :ashamed: Muistutan kyllä ehdottomasti jo enemmän semmoista hyljettä kuin naista. :D Ja tähän vielä mahdolliset raskauskilot päälle... Voi nivel raukkoja!!! Ylipainoa on ainakin se 30 kiloa. Mikähän helkkari siinäkin on, että nyt vasta tajusin tämän tilanteen, kun yritys on ihan oikeasti kohta alkamassa. Mikä esti paneutua asiaan esim. puoli vuotta sitten?!?! Ottaakohan ne neuvolassa vakavasti, jos haluaa pitää painon mahdollisimman kurissa raskauden ajan. Jos sais pidettyä, että tulis vaan viitisen kiloa lisää. Nyt alko ahdistaa.... :/

Miehellä on tsemppi päällä. :D Kaavailee meille helmivauvaa... Niin ja lapsiahan vaan TEHDÄÄN eikä SAADA!! :kieh: Malttakohan tuo olla vielä kuukauden kurissa...

johnu
 
täälä alkaa olemaan huomenna kp 28/28-30. Onhan tämä touhu ihan älyttömän jännää, kokoajan sellainen olo et pitää oikein tiedustella kaikenlaisia oireita... tuntuu et tulee väkisinki luulotautiseksi ;) Jos ne menkat ei nyt sitten alkaisi niin on sunnuntai testipäivä, kaapissa odottelee jo kaksi testiä :whistle:
 
Minnäi: :hug: Jaksamista.

nonna86: Kovasti peukkuja sulle. Ehkä kaikista kivointa onkin juuri se ihana kutkuttava odotus, kun etsii niitä oireita ja miettii ja tutkiskelee omaa oloaan. Toivottavasti tärppää!!!

Oma napa: Nyt kyllä iskee niin kovasti tuo vauvis päälle, että taitaa yritys alkaa jo tässä kuussa. VIHDOIN!! Näin kyllä jo semmoista unta, että sukulaiset oli aivan järkyttyneitä, kun yhtäkkiä mulla olikin iso vauvamaha. Ne oikeen otti osaa, että kun oli käynyt niin hassusti. :D Tuossa mietin kaikennäköistä viime yönä, kun nuorimmainen päätti taas olla hereillä pari tuntia. Kauhuskenaario siitä, että molemmat vauva ja nuorimmainen valvoo vuorotellen läpi yöt, hiipi yön pimeydessä mieleen :eek: Mutta minähän kestän vaikka mitä!!! Ja eiköhän tuo nuorimmainen jo sillon nuku, kun se on sitten sen 3v. Sillä on kyllä semmonen temperamentti, että taitaa valvoa ihan vaan äidin kiusaksi. :)

Huomenna alkaa viikonloppu!!

-johnu-

P.S Arkipäivän tietoutta: Pottaan mahtuu melkolailla kokonainen rulla vessapaperia, jos sen kastelee ja silppuaa ja laittaa vähän saippuaa (pumppupullosta) sekaan. Testin tekijällä ikää 2v.!!! :D
 
Katjuska ihanan toimelias 2vee teillä B)

Jonhu...minullakin aikasta reippaasti ylipainoa
....nyt vuoden alusta olen saanut 12kiloa poies...vielä jos sen kolme saisi niiiiin olisin onnellinen...ja sitten kun saisi pidettyä tuon painon...en vieläkään normaali painoinen mutta suht tyytyväinen omaan itseeni ja pystyn harrastamaan liikuntaa ja jaksan hyvin =)

Täällä täti kurvasi onneksi eilen kylään eli taitaa olla kp2/34. Yrittäminen siirtyy hieman koska sain sellaisen lääkekuurin jota ei saa käyttää raskauden aikana...jos yllärinä tulisin raskaaksi pitäisi kuuri lopettaa, mutta sikiölle ei vaurioita tulisi jos ei jatka lääkkeiden syöntiä. Iho-ongelmia meikäläisellä riittää...mutta jos sen kaksi kuukautta vielä malttaisi.

Vaavikuumetta hieman häiventää, edelleen kova räkätauti tytöillä eli nuorimmilla ja tuon junnun 1v2kk todella ihanat minä haluan uhma kohtaukset...huutaa niiiiin kauan että saa tahtonsa läpi...eikö tämä pitäisi alkaa kaksi vuotiaana |O

MUTTA sitten taas kun odottavia äitejä näkee ja pieniä vauvoja...voi se vihlasu rinnassa :p

Tsemppiä kaikille kuumeilijoille :heart: :heart: :heart: :heart:
 
tilannekatsaus, nyt kp 29/28-30... viimekierrossa menkat alkoi kp 30, saas nähä alkaako nyttenkin. ilmassa kyllä on menkkamaisia oireita :/ mutta ei sillä, ei mulla ole koskaan ollut mitään raskausoireita näilläviikoilla, yleensä raskausoireet ovat alkaneet pariviikkoa positiivisen tuloksen jälkeen...
 
Täällä uusi kuumeilija ilmoittautuu. Toinen yrityskierros menossa ja kp 27/30?. Tänään clearbluen digitesti "ei raskaana" ja myöskään oireita ei ole yhtään. Odottelen siis tätiä saapuvaksi. Taustasta sen verran, että lapset -01, -02, -09 syntyneitä ja kaverin kaipuu nuorimmaiselle kova.

Ihanaa lukea, että on olemassa muitakin, jotka neljättä haaveilevat :)
 
Tänään käynnistyi kp1, ei niin kauheesti vielä harmita että ne menkat nyt alkoi, laskettuaika olisi ollut joulukuussa ja meillä on 2 joululasta, olisi ollut kolmaskin ellei kuopus olisi ottanut lähtölaskentaa kuukautta aikaisemmin. ;) Ensiviikolla se kilpirauhaslääkitys pitää käyä tarkistamassa. Mutta ihan hyvä mieli, oisin toki voinut sen plussankin ottaa mutta nyt enempiä murehtimatta nokka kohti uutta kiertoa =)
 

Yhteistyössä