*** Neljännestä Kuumeilevia vol.3***

Nyt löyty mun juttu: vähähiilihydraattinen ruokavalio! Johan on parempi ja keveämpi olo, vaikka 1,5 viikkoa vasta olen karppaillu. :) Ja hirvee tsemppi päällä! Kiloissa ei näy, mutta turvotus hävinny ja farkut ei enää kiristä.

Tuossa ovulaation bongasin. Ekaa kertaa varmaan neljään vuoteen, kun ihan oikeasti tajusin, että taitaa olla tärppihetki menossa. Ja ai maailma, että on maha KIPEÄ!! Ihan kuukautiskipua muistuttavaa jomotusta alavatsalla. Eikä olla sitä ehkäisyä nyt käytetty sitten vuodenvaihteen jälkeen, että saattaapi olla että tässä raskautuu. Aika hyvin ainakin ois mahdollisuus siihen. ;) Ja kiertokin on tasaantunu, että tässähän on elämä ihan mallillaan. :D Maltillisesti kuitenkin kierto loppuun...

Nyt kahvia!!
 
Elämä pisti taas miettimään. Juttelin erään äidin kanssa joka kertoi olevansa raskaana ja LA on lokakuussa. Äidin kasvoilta paistoi tietysti onni, mutta myös hirveä huoli. Kertoi tämän vauvan olevan kahden vuoden projekti. Keskenmenoja on ollut monia sekä esikoista ennen, mutta myös nyt. Hän kertoi ettei uskalla vieläkään 100% iloita, vaikka raskaus jo pitkällä ja näkyy. On myös kertonut jo kaikille iloisen uutisen.

Sitä taas kolahti maan pinnalle ja mietin, että tässä sitä vaan lykkään mahdollista raskautta koko ajan eteenpäin, kun ei ole varma milloin haluaa vauvan syntyväksi ja samaan aikaan toiset kamppailee hirveän suurien murheiden kanssa. Olenko oikeasti näin "pinnallinen"? Rupesi aivan hävettämään :ashamed:

Elämä on.
 
niin,mun kaverikin raskautui 3v yrityksen jälkeen ja alussa tuhrutti eikä oikee osannu iloita liian aikasin.vauva syntyy kesäkuussa niin nyt on pikkuhiljaa laitellu kamoja valmiiks. Ite kans vaan suunnitellu et haluun vauvan syntyvän sillon ja sillon. Mut tää kaveri on ollu niin avoin omasta yrityksestään et ollu kuitenki helppo jutella omistaki tavallisista asioista ja samalla rohkasta toista. Ja eihän sille mitään voi et toiset saa lapsia helpommin ja toiset ei vaikka ollenkaa. Vois mun puolesta ne luomut jo alkaa et pääsis yrittää helmikuisiin. Niinhän mä oon suunnitellu :D
 
Olipas mukava äitienpäivä. Ekaa kertaa sitten tuon kolmosen syntymän jälkeen sain nukkua myöhään ja vieläpä tuotiin kakkua, mehua ja leipää sänkyyn. Niin ja kaikkia ihania tekeleitä, joita pienet kädet on tosissaan vääntäny eskarissa ja kerhossa :heart: Tosin leipiä ei jääny mulle asti, mehu juotiin kolmen pojan toimesta ja kakkuakin sain maistaa pikkasen, mutta ajatushan on tärkein. :D

Huh huh. Muutaman päivän päästä pitäisi kuukautisten alkaa. Kyllähän sitten jännittää. Melkeen enemmän kuin esikoisen odotuksen aikana. Maha on ihan sekasin. Tosin vähähiilihydraattisen jälkeen, kun vetää surutta kakkua ja pullaa sun muuta herkkua kitaansa, niin johan maha piti meteliä koko yön ja nyt on aivan sama olo kuin krapulassa. Oksettaa. Eikä ole raskausoire, on ylensyönnin oire :x

Pakkasin kaiken vauvasälän varastoon, vaunut sun muut tilipehöörin, kun hyttyssuojakin on pyöriny lasten leikeissä. Otan ihan iisisti nyt. Jännittää vaan niin pirusti. Pinnasängyn oon antanu pois jo aikaa sitten ja kaikki vauvanvaatteetkin on menossa sukulaisilla. Saahan ne sieltä sitten JOS/KUN on tarvetta.

Edelleen vaan on NIIN ristiriitanen olo. Onnellinen, mutta epävarma. On saanu sukulaiset pään sekasin. Perustelleet niin hyvin , että vauvanteossa ei ole mitään järkeä, kun on huonot tulot, että alan uskoa siihen itsekin. Ei olla tästä yrityksestä mitään kenellekään puhuttu ja silti ne paasaa. Aavistaakohan ne? Ja samaan aikaan mua ei kiinnosta yhtään mitä ne ajattelee. Kyllä voi olla ihmismieli outo!!!! :/
 
Tervetuloa Ziera...teillä samalla tavalla kuin meillä eli ikäerot toiseen lapseen kaksivuotta, kolmanteen kolmevuotta ja tiedä vaikka neljälteen neljävuotta B)

jonhu tsemppiä painonpudotuksessa...täällä yritetään kanssa ottaa vielä muutama kilo pois ennen kesää...ja kesän herkkuja :D

En tiedä olenko minä oikeassa paikassa kirjoittelemassa kun vaavikuume heittelee tosi paljon, mutta jotenkin sisimmässäni tunnen että jos ei nyt niin joskus joten jollakin tapaa neljättä kuumeilen/ajattelen. Meillähän tilanne on nyt ettei saada yrittää ainakaan ennen heinäkuuta kun on minulla se lääkekuuri!!! Laitan luultavasti ensikierroksi ehkäisyrenkaan niin ei tarvitse noilla kumeilla pelata.

Olipahan talvi. Onko muita jotka ovat kotoa käyttäneet eskalaista eskassa 8-12. Onhan se lapsesta kivaa, mutta täytyy myöntää että raskasta/kiireistä on ollut aamulla 8 joutua ja pienintä pitää hereillä yli 12 että pääsee sitten omaan sänkyyn päikkäreille!!! Ei enää kauhian monta päivää jäljellä ja syksyllä koulu...aika menee liian nopeasti...

Itse olen asioita niiin pitkälle miettinyt, että meidän keskimmäinen aloittaa eskan vuoden päästä syksyllä ja jos kesällä saataisiin vauva niin sama rumpa taas edessä, mutta on siitä nytkin selvitty ja ihan pieni voi nukkua aamupäivällä myös unet ja toiset iltapäivällä :heart:

Sekavien mietteiden keskeltä toivotan kuitenkin kaikille kuumeilijoille plussaaaaa!!!!
 
Päivitys: menkat alkoi 11. päivä ja loppu häämöttää. Eli eipä tärpännyt vielä. :/ Joo, no varsinaisia yrityskertojahan on vasta melkein tuo yksi, kun sekään ei oikeesti ollut mikään yritys. Ovulaation bongasin ja kaks päivää sen jälkeen vasta touhuttiin, joten olisihan tuo kumma ollutkin. Nyt alkaakin sitten "toistoimet". Eli kelmivauvaa :LOL: ,sattuipa hassu kirjotusvirhe, siis Helmivauvaa toivotaan seuraavaksi.

Hauska testailla tuota laskettua aikaa. Ihan huvinkin vuoksi joskus testailin, vaikka söin pillereitäkin. Mutta nyt siis LA ois 17.2. Ollanhan tässä jo kolmatta päivää raskaana :LOL:

Tervetuloa Ziera -78!
 
Hei kaikille!

Melkein pääsi unohtumaan tämä palstailu. Nyt ole lueskellut muiden kirjoituksia. Täälläkin helmivauvaa yritetään. Venyi todella pitkäksi edellinen kierto ja kiertopäivät olivat vähän muutenkin sekaisin. Minulla tuhruttaa viikonkin ennen kuukautisia ja oikeaa ensimmäistä kiertopäivää saa välillä hieman arvailla, mutta onneksi on keksitty ovulaatiotestit, joilla voi varmistella hedelmällisintä ajankohtaa.

Käsillä nyt kp 15 ja ovulaatioajankohta ajoittuu yleensä kp 17 tienoille. Yk 3 on siis menossa. Aikaisemmin meillä kyllä kaikki kolme tärpänneet jo ensimmäisestä tai toisesta kierrosta, mutta nyt jää nähtäväksi. Jostain syystä tuntuu, että tämä ei tule nyt niin helpolla.

Kyllä täälläkin ollaan mietitty, että miten sitä arkea pyörittää neljän kanssa, mutta nyt jo tuntuu, että oishan se kiva olla leikkikaveri nuorimmaisella. Vauvakuume vaihtelee välillä, mutta silti salaa katselen jo mammavaatteita :) . Miten muilla aikaisemmat raskaudet menneet. Minulla supistellut kovasti, mutta silti mennyt loppuun asti.
 
jee...täällä suht normaali kierto kp 1/31. Eli nyt oli toinen luomu kierto 31päivää kun ensimmäinen oli 34 päivää...voi olla että ei tartte kun yhdet menkat enää näiden jälkeen kärvistellä kun aletaan yrittämään B)

Plussaaaa kesääään :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Malttamatonta päivitystä täältäkin. Nyt menossa dpo7 ja polttelee kovasti ja juilii juuri samalla tavalla, kuin menkat alkaisivat. Oikeastaan ovulaatiosta lähtien (jonka testailin) eivät kivut ole missään vaiheessa kokonaan loppuneet. Yöllä heräsin siihen tunteeseen, kuin mahassa olisi elohiiri. Tälläkin hetkellä alaselkä on kipeä ja lievää painon tunnetta vatsan tienoilla. Lisäksi kuopuksen kantaminen tuntuu vatsassa omituisesti. Kuvittelenko vain :) . Saa nähdä ;) . Nyt siis kp 23/30 ja vahvoja plussia olen edellisistä saanut jo muutamaa päivää ennen kuukautisten alkua. Ajattelin testailla tulevana sunnuntaina, joilloin kp 28/30.
Olis se kyllä ihanaa, jos plussa pärähtäis! Jotenkin vain tuntuu, että jos raskaana olisin, niin tämän neljännen raskauden haluaisin pitää salaisuutena mahdollisimman pitkälle.

Plussatuulia kaikille :heart:
 
Monella jännät paikat täällä taas käsillä. :whistle: Valtavasti plussatuulosia tänne. :D

Itsellä viikot vaan lisääntyy koko ajan ja masu kasvaa. :heart: Aika hiljainen kaveri tuo tuolla masussa on ja välillä meinaa huolestuttaa onko kaikki kunnossa, mutta ainakin 4D ultrassa kaikki oli vallan loistavasti. =)

Katjuska ja sintti 28+3 :heart:

*** Oisko ketään halukasta pinon jatkajaa? Varmaan vauvan syntymän jälkeen taas aikaakin vähän eri tavalla palstailla. =) Eiköhän täällä kotona hulinaa riitä :whistle: ***
 
Voi hyvänen aika ku ei ota tolkkua tästä omasta tilasta. Menkkojen olisi pitänyt alkaa toissapäivänä, no alkoihan ne mut edelleen tulee vaan pientä tuhrua kun käy veskissä ja pyyhkii, pikkuhousunsuoja riittää vallan hyvin... normisti kun kuukautiset ovat alkaneet niin samantien on saanut ottaa käyttöön kunnon siteet ja suojukset. En nyt oikein tiedä että onko mulla niinku alkanut jo kp1 vaiko eikö ole. Clearbluen ovistestillä bongasin oviksen ja ei sitä kyllä jätetty käyttämättä mutta en mie nyt raskaanakaan kai voi olla kun jotain silti tulee ulos... :/
 
Saatiinhan se selko vihdoin ja viimein, tänään alkoi sitten kp1. Mut vielä ei ole niin hätiämitiä vaikka ei ole tärpit käynytkään, kesävauvaa kohti mennään kovaa vauhtia ja se se oiskin mun toive, en silti tosin valita vaikka se vauva haluisikin tulla jo aikaisemmin mut et jos sit viimeistään laskettuaika olisi ensi kesänä niin kyllä tykkäisin =)
 
Jälleen päivitystä..

Nonna86: Ei muuta kuin uuteen yritykseen, kyllä se vielä tärppää!

Melkein sama tilanne täällä, mutta mnä pöljä menin testaileen apteekin omalla kp25 ja 26 apteekin omalla haamut, ihan testiajalla tuli ja tummeni lisää puolen tunnin sisällä. Eilen alkoi sitten kp 27/30 tuhruvuoto, mutta ilman pahempia kipuja. Apteekin oma ei koskaan ole antanut mulle haamuja, ellen raskaana ole ollut.

Tänään kävin apteekissa ostamassa hiivakuurin ja samalla tein apteekin raskaustestin vielä pissasta, joka oli tunnin rakossa. Ihan haamujen haamu tai viivanpaikka vain tuli eli tais olla varhainen keskenmeno tai jotain. Lämmöt oli kyllä äsken 37 vielä, mutta olen jo luopunut toivosta ja taitaa minulla olla kp1. En kyllä enää testaa näin aikaisessa. Kaikkea sitä pitääkin,vaikka neljättä jo kuumeilen :ashamed: .

Plussatuulia :)
 
Heippa vaan kaikille
:wave:
Täältä taustalta rohkenen joukkoon mukaan.
mandi10: täällä vähän sama tilanne, neljättä kuumeilen ja menin testaamaan kp26/28 negan ja siitäpä turhaan paha mieli ja samalla alkoi tuhruvuoto, joten huomenissa taitaa olla kp1...

Meillä takana yks km (varhainen sellanen) edellisellä kierrolla ja sen seurauksena ehkä vieläkin tavallista voimakkaammat tunnereaktiot. Etenkin kun raskaus oli silloin täydellinen yllätys. Ajatukseen totuttelu kuitenkin johti siihen, että nyt mennään "nyt tai ei koskaan"-periaatteella kesän ajan. Jajos sitten ei niin keksitään jotain muuta haastetta elämään =)
 
Mandille :hug: Mulla tää raskaus tärppäs kun oli kans tuollainen viivaepisodi edellisessä kierrossa. Ja edellisessä raskaudessa oli kans varhainen km ja sitte tärppäs heti sen jälkeen. Niinhän ne sanoo, että herkemmin pitäis raskautua sen jälkeen... että pientä toivoa muuten niin ikävän asian kanssa. :)

Nonnalle kans tsemppiä uuteen kiertoon =)

Onnipellervolle tervetuloa mukaan. ja :hug:
 

Yhteistyössä