Neljän lapsen yh vastaa!

  • Viestiketjun aloittaja "yyhoo"
  • Ensimmäinen viesti
"Aloittaja"
Isä vain hävisi. Meni muutama viikko ja otti yhteyttä, ettei vaan jaksa enää. Käski mun kertoa lapsille, että rakastaa heitä ja toivovansa, että me pärjätään. Sanoi häipyvänsä ja tulevansa ehkä joskus takaisin. Isä asuu tuossa naapurimaassa nyt.
No menihän mulla yksi vuosi aivan sumussa. Kyllä se siitä sitten. Ihan hyvin meillä menee ja olen tyytyväinen. Lapset ovat 16v,8v, 6v ja 5v.
 
"Aloittaja"
Kyllä mä uskon:). En seurustele tms tällä hetkellä, mutta sallin kyllä itselleni uuden miehen, jos löydän sopivan. En etsimällä etsi tms. En sulje kuitenkaan pois, ettenkö joskus voisi löytää uutta miestä.
Neljän lapsen yksinhuoltaja ei varmasti kuitenkaan ole se ensimmäinen vaihtoehto monellekkaan..
 
"Aloittaja"
Omakotitalo. Asumme samassa talossa, jonka lasten isän kanssa rakennutimme joskus. Lapsilla on omat huoneet ja samoin minulla. Kaksikerroksinen kannustalo. 5mh, olohuone, keittiö, khh, 3vh, 2wc+kylppärisauna ja yläkerrassa on aula.
Pidän sisustamisesta ja mielestäni meillä on nätti koti.
 
"Aloittaja"
No oli ja ei. En minä kuuna päivänä uskonut, että hän nyt noin katoaisi. Viimeisen lapsen synnyttyä mies muuttui. Oli paljon pois kotoa. Töissä, työmatkoilla, pelireissulla, harrastuksissaan, kavereiden kanssa. Saattoi olla viikosta yhden yön kotona. Kaikki muut oli tärkeämpää. Teki päivän parin katoamistemppuja ja oli ollut vanhempiensa mökillä tms.
Haasteellisinta tällä hetkellä? Vanhin lapsi on jo niin suuri, että mielellään auttaa esim. pihatöissä. Vanhin lapsi hoitaa lumityöt, leikkaa nurmikon ja pesee auton jne. Saa sitten yleensä jotain siitä hyvästä. Koko talven aurannut ahkerasti lumia ja sai esim. uuden läppärin nyt sitten.
Arjen pyörittäminen on kuitenkin aika haasteellista. Työpäivän jälkeen pitäisi nuorimmat hakea kotiin ja viedä yhtä harrastuksiin ja tehdä ruokaa ja siivota ja kuulustella yhdeltä läksyjä jne. Arki vaatii todellakin organisoimista.
Onneksi mun veli perheineen asuu lähellä ja samoin mun vanhempani. Saan tarvittaessa apua.
 
Lex
Mun mielestä sun elämä kuulostaa mukavalta ja tasapainoiselta =)

Hyvä että sinulla on myös perhettä ja tukiverkostoa, joka tarvittaessa on valmis auttamaan.

Onnea sinulle elämään ja oikein hyvää jatkoa! :hug:
 

Yhteistyössä