Neljä virpojaa antaa yhden vitsan. Montako palkkaa annat?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Pointti siis oli että lapset ovat tarkoituksellisesti ahneita.
Omani ovat vielä niin pieniä etteivät virvo, mutta eikös se lorukin sano että "VITSA sulle, PALKKA mulle". Siitä virpomisesta siis ei palkkaa makseta vaan tehdään vaihtokauppa vitsalla ja palkkiolla.

Oma äitini opetti aikoinaan että jokainen antaa oman oksan ja oksan piti olla oikeasti koristeltu eikä liimattu kahta höyhentä ja that's it.
Palkanjaossa otan huomioon iän myös. Jos porukka on neljävuotiaita niin jokainen saa namin, mutta kun ovelle tulee näitä 10-12 ikäisiä joilla selkeästi painottuu loppuosa lorusta: " vitsa teille, palkat MEILLE!", olen nihkeämpi jakamaan suklaata. Tarkoitus ei ole pilata lasten iloa vaan olla reilu.
Reilu. Hmmm. Jaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Pointti siis oli että lapset ovat tarkoituksellisesti ahneita.
Omani ovat vielä niin pieniä etteivät virvo, mutta eikös se lorukin sano että "VITSA sulle, PALKKA mulle". Siitä virpomisesta siis ei palkkaa makseta vaan tehdään vaihtokauppa vitsalla ja palkkiolla.

Oma äitini opetti aikoinaan että jokainen antaa oman oksan ja oksan piti olla oikeasti koristeltu eikä liimattu kahta höyhentä ja that's it.
Palkanjaossa otan huomioon iän myös. Jos porukka on neljävuotiaita niin jokainen saa namin, mutta kun ovelle tulee näitä 10-12 ikäisiä joilla selkeästi painottuu loppuosa lorusta: " vitsa teille, palkat MEILLE!", olen nihkeämpi jakamaan suklaata. Tarkoitus ei ole pilata lasten iloa vaan olla reilu.
Todella, ihan älyttömän reilu. Muista samalla vähänä valistaa heitä tyyliin "silloin kun MINÄ olin nuori, niin ei silloin... jne"
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä annan ISON suklaamunan sille vitsan antajalle. Muille annan oman mielialani mukaan joko keitetyt kananmunat tai sitten sillä vitsalla ympäri korvia.

Tai ehkä kuitenkin annan lakut ihan kaikille.
taidan olla väsynyt, koska nauroin tälle jutulle :ashamed:
Et sä ainut ole :D :ashamed:
 
Yhden vitsan lapset antaa ja kaikki saavat palkinnon =) Sanovathan he sen lorunkin yhdessä. Nyt olisi hyvä paikka löysätä pipoa.. ;) Meillä menee virpomaan 5v ja 2v10kk. Vitsoissa ollut kova väkertäminen ja yhden vitsan antavat, mut ihmettelisin kyllä jos toinen jäisi ilman palkkiota.
 
Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Yhden vitsan lapset antaa ja kaikki saavat palkinnon =) Sanovathan he sen lorunkin yhdessä. Nyt olisi hyvä paikka löysätä pipoa.. ;) Meillä menee virpomaan 5v ja 2v10kk. Vitsoissa ollut kova väkertäminen ja yhden vitsan antavat, mut ihmettelisin kyllä jos toinen jäisi ilman palkkiota.
minä en ihmettelisi. tärkeinhän siinä on se että toivotetaan Hyvää pääsisäistä ja aennetaaan hyvä mieli.
 
Kyllä kaikki palkan saavat. Ja onhan siinä melkoista rohkeutta esim. 5-10 vuotiailla pukeutua noidaksi tai muuksi ja lähteä mahdollisesti ihan vieraiden ovelle virpomaan. Ei tuon ikäisien virpomista kerjäämiseksi sovi ajatella.
 
mm
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Kaikille tietysti :eek: Virpomisestahan se palkka annetaan eikä vitsasta. "Virvon varvon tuoreeks, terveeks..." eli virpojat tulee loitsimaan hyvinvointia ja terveyttä seuraavalle vuodelle ei myymään risuja ;)
Näin juuri. Noidat tulevat tuomaan onnea tälle vuodelle, enkä taatusti uskalla pilata loppuvuottani sillä, että annan neljästä noidasta vain yhdelle palkan.
Ja olen todella pettynyt, jos kukaan ei tule virpomaan.
Ennenvanhaan se vitsa sitten asetettiin navetan ovenpieleen, ja sillä ajettiin lehmät ulos, kun ekan kerran keväällä ajettiin navetasta kesälaitumille.
Siinä vitsassa kun piilee se taika, ja se takasi hyvän maito-vuoden ja paljon terveitä vasikoita..

Mä en ole vielä keksinyt, miten soveltaisn tuon nykyaikaan, kun ei ole lehmiä eikä navettaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamukatse:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä annan ISON suklaamunan sille vitsan antajalle. Muille annan oman mielialani mukaan joko keitetyt kananmunat tai sitten sillä vitsalla ympäri korvia.

Tai ehkä kuitenkin annan lakut ihan kaikille.
taidan olla väsynyt, koska nauroin tälle jutulle :ashamed:
Et sä ainut ole :D :ashamed:
:ashamed: mutta :LOL: :LOL:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Pointti siis oli että lapset ovat tarkoituksellisesti ahneita.
Omani ovat vielä niin pieniä etteivät virvo, mutta eikös se lorukin sano että "VITSA sulle, PALKKA mulle". Siitä virpomisesta siis ei palkkaa makseta vaan tehdään vaihtokauppa vitsalla ja palkkiolla.

Oma äitini opetti aikoinaan että jokainen antaa oman oksan ja oksan piti olla oikeasti koristeltu eikä liimattu kahta höyhentä ja that's it.
Palkanjaossa otan huomioon iän myös. Jos porukka on neljävuotiaita niin jokainen saa namin, mutta kun ovelle tulee näitä 10-12 ikäisiä joilla selkeästi painottuu loppuosa lorusta: " vitsa teille, palkat MEILLE!", olen nihkeämpi jakamaan suklaata. Tarkoitus ei ole pilata lasten iloa vaan olla reilu.
Minusta on maailmassa paljon pahempia asioita, kuin että teinienkin tekee mieli saada makeaa. jos on teininä niin lapsi vielä, että haluaa kiertää naapuristossa jotta saa karkkia, ajattele, on niin AHNE, että tekee mieli saada karkkia kuten pienemmätkin kiertämällä naapuristossa, niin hymyssä suin annan isoillekin lapsille namut.

En oikein jaksa ymmärtää, että tässä maailmassa, jossa suurfirmat surutta saastuttavat kiinassa toisten maaperän ja vauvat kuolevat syöpään myrkyistä, niin joillekin suurin synti on, jos naapurin kersa (joka on poikkeuksetta isompi kuin ne omat, yleenäs tällaista miettivät ne joilla omat vielä pieniä) käy "kerjäämässä" karkkia.

Voi elämän kevät!
Olet kyllä jalo ihminen kun kasvatat nyt sitten naapurin kersat tavoille ja opetat olemaan kerjäämättä! Kunniamitali sinulle! Vuoden äiti olet! Oikein rakastava sydän sinulla muitakin kuin omiasi kohtaan!
 
Maamikki
Antaisin 3 munaa. Minä ylipäänsä inhoan noita vitsoja ja mun mielestä voisi olla niin et aina virvottaisi sillä samalla risulla kaikki eikä sitä siis kellekään annettaisi. Takkaan minä ne kuitenkin työnnän.
 
Ruttu
Siis ihanko oikeasti jostain virpomisesta voi noin nipottaa.. Kyllä meillä palkan saa ihan jokainen virpoja, vaikkei vitsoja annettaisi kuin yksi. Tosin meiän talo on sillai sivussa, että harva virpoja uskaltautuu meille asti edes tulemaan. Mutta ne jotka tulevat palkitaan kyllä avokätisesti.

Eiköhän toi perinne ole nykypäivänä lapsia varten eikä aikuisia.. luulisin??
 
meidän virpojat ainakin jakaa ne palkat keskenään "kierroksen" jälkeen. Eli ei siinä eritellä kenen vitsalla tuli mitkä namut tai kolikot vaan kaikki samaan kasaan ja siitä jako sitten.
eli en minä ala laskemaan tuliko siitä antamastani "kourallisesta karkkia" kaikille tasapuolisesti vaan sinne samaan koppaan ne nakkaan kuin muutkin virpomispalkan maksajat laittaa.
virpominen on yhteinen bisnes aika monilla tenavilla eikä siinä kisata ryhmän sisällä kuka saa enemmän ja kenen vitsat saa arvokkaammat palkat.
 

Yhteistyössä