Nelivuotias ei syö :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
tyttö oireilee jotenkin syömisistä ja olen erittäin huolestunut. Mitään psykologista ongelmaa ei pitäisi olla taustalla, tosin olen aiemmin ollut vihainen kun ei ole koskenut ruokaansa. "Riidat" syömisestä on sittemmin sovittu ja olen selittänyt että olen vain huolissani. Nyt ruokailusta on koetettu tehdä rento ja mukava yhdessäoloon liittyvä tilanne (niinkuin on aina ennenkin ollut). Jostain on vaan tullut nyt ihme stoppi syömiselle.

Lapsi kerää jotenkin ruokaa poskiinsa, eikä niele sitä ja siihen syöminen tyssää. Mikään ruoka ei maistu, ollaan kokeiltu lempiruokia ja vaikka mitä. Pyörittelee vain lusikkaa ruuassaan. Välillä kakistelee ja alkaa yskiä ja tänään juoksi vessaan niinkuin oksettaisi.

Eilen ei syönyt yhtään ateriaa :( ja tänään tuli mm. verta nenästä. Mitä teen, ahistaa ja pelottaa.

Mene juttelemaan neuvolaan, sitä kautta saadaan asia tutkintaan. Meillä päiväkodissa oli vuosia vuosia sitten 4-vuotias tyttö, joka ei syönyt mitään. Vauvasta alkaen oli ollut hyvin huono syömään, hänelllä teelusikallisen verran ruokaa nokkansa edessä lautasella, ja sitä tuijotti ja lusikalla siirteli lautasella puolelta toiselle...TUNNIN ajan..entiedä ja muista saivatko muut tätä tyttöä syömään.. :( Tyttö oli luuta ja nahkaa.. :,( asiaa parhaillaan tutkittiin oikein kunnolla..en tiedä mikä tuli diaknoosiksi, mistä johtui, olin vain sijainen.

Yhteistyössä