Moi.
Kirjoittelen nyt ekaa kertaa, hämmentyneenä ja kaipaan kovasti ajatuksianne.
Meillä on -03 lapsi, hoidoilla alkuun saatu. Kauan sitten hyväksyimme ajatuksen, että hän saattaa jäädä ainokaiseksemme.
Pari viikkoa sitten minulta tuli wc käynnin yhteydessä "parin pyyhkäisyn" verran verta. Niin ei ole koskaan käynyt ennen! Sittemmin olen alkanut oireilla kokoajan enemmän. Tosin en kuvitellutkaan olevani raskaana, ennen kuin nyt pari päivää sitten se alkoi tuntua ainoalta vaihtoehdolta.
Minulla on oikeastaan kaikki mahdolliset oireet:
- iltaa kohden paheneva vatsan turvotus ja painon tunne.
-etomistä, väsymystä, iltapalelua, aamukuumotusta.
- vatsalihasten tms. kipuilua. Repäisykivut ovat jääneet.
- nenä on iltaisin tukohkossa.
-räyhtäilen kuin possu, vaikka en yleensä lainkaan.
- päänsärkyjä, vaikka normaalisti tulee vain migreeniä.
- vatsan"mujahteluja"
- Rintojen en huomannut olevan kipeitä, mutta suihkuvesi sattuu nänneihin (?)
- vessassa juoksu ja vahva pissa
- huimausta ajoittain
- Hirveä hiilarihimo, syön yleensä hyvin vähän hiilihydraattipitoisia ruokia.
yms.
Tuossa aika aika kattavaa listaa, tosin tuon vatsan tunnen nyt oikeastaan jo aamusta. Menkat ovat ehkä päivän tai kaksi myöhässä. Tänä aamuna tein apteekin raskaustestin, negan, mutta jotenkin en tahdo uskoa sitä sydämessäni.
Voisiko tällaiset oireet johtua jostain muusta? Menkkojen alkamisen tunnen yleensä jalkojen levottomuudesta, jota nyt ei ole.
Enkä tahdo uskoa myöskään näitä psyykkisiksi oireiksi, ne kun alkoivat ennen kuin koko raskausajatus tuli mieleen.
Pahinta on tämä odottaminen, tehdäkö uusi testi vai yrittääkö vain luottaa tähän ensimäiseen?
Tuskinpa minua päivystykseenkään ottavat, vielä itsenäisyyspäivänä...
Kirjoittelen nyt ekaa kertaa, hämmentyneenä ja kaipaan kovasti ajatuksianne.
Meillä on -03 lapsi, hoidoilla alkuun saatu. Kauan sitten hyväksyimme ajatuksen, että hän saattaa jäädä ainokaiseksemme.
Pari viikkoa sitten minulta tuli wc käynnin yhteydessä "parin pyyhkäisyn" verran verta. Niin ei ole koskaan käynyt ennen! Sittemmin olen alkanut oireilla kokoajan enemmän. Tosin en kuvitellutkaan olevani raskaana, ennen kuin nyt pari päivää sitten se alkoi tuntua ainoalta vaihtoehdolta.
Minulla on oikeastaan kaikki mahdolliset oireet:
- iltaa kohden paheneva vatsan turvotus ja painon tunne.
-etomistä, väsymystä, iltapalelua, aamukuumotusta.
- vatsalihasten tms. kipuilua. Repäisykivut ovat jääneet.
- nenä on iltaisin tukohkossa.
-räyhtäilen kuin possu, vaikka en yleensä lainkaan.
- päänsärkyjä, vaikka normaalisti tulee vain migreeniä.
- vatsan"mujahteluja"
- Rintojen en huomannut olevan kipeitä, mutta suihkuvesi sattuu nänneihin (?)
- vessassa juoksu ja vahva pissa
- huimausta ajoittain
- Hirveä hiilarihimo, syön yleensä hyvin vähän hiilihydraattipitoisia ruokia.
yms.
Tuossa aika aika kattavaa listaa, tosin tuon vatsan tunnen nyt oikeastaan jo aamusta. Menkat ovat ehkä päivän tai kaksi myöhässä. Tänä aamuna tein apteekin raskaustestin, negan, mutta jotenkin en tahdo uskoa sitä sydämessäni.
Voisiko tällaiset oireet johtua jostain muusta? Menkkojen alkamisen tunnen yleensä jalkojen levottomuudesta, jota nyt ei ole.
Enkä tahdo uskoa myöskään näitä psyykkisiksi oireiksi, ne kun alkoivat ennen kuin koko raskausajatus tuli mieleen.
Pahinta on tämä odottaminen, tehdäkö uusi testi vai yrittääkö vain luottaa tähän ensimäiseen?
Tuskinpa minua päivystykseenkään ottavat, vielä itsenäisyyspäivänä...