Negatiivinen testi, mutta vahvat oireet...

Moi.
Kirjoittelen nyt ekaa kertaa, hämmentyneenä ja kaipaan kovasti ajatuksianne.
Meillä on -03 lapsi, hoidoilla alkuun saatu. Kauan sitten hyväksyimme ajatuksen, että hän saattaa jäädä ainokaiseksemme.

Pari viikkoa sitten minulta tuli wc käynnin yhteydessä "parin pyyhkäisyn" verran verta. Niin ei ole koskaan käynyt ennen! Sittemmin olen alkanut oireilla kokoajan enemmän. Tosin en kuvitellutkaan olevani raskaana, ennen kuin nyt pari päivää sitten se alkoi tuntua ainoalta vaihtoehdolta.


Minulla on oikeastaan kaikki mahdolliset oireet:
- iltaa kohden paheneva vatsan turvotus ja painon tunne.
-etomistä, väsymystä, iltapalelua, aamukuumotusta.
- vatsalihasten tms. kipuilua. Repäisykivut ovat jääneet.
- nenä on iltaisin tukohkossa.
-räyhtäilen kuin possu, vaikka en yleensä lainkaan.
- päänsärkyjä, vaikka normaalisti tulee vain migreeniä.
- vatsan"mujahteluja"
- Rintojen en huomannut olevan kipeitä, mutta suihkuvesi sattuu nänneihin (?)
- vessassa juoksu ja vahva pissa
- huimausta ajoittain
- Hirveä hiilarihimo, syön yleensä hyvin vähän hiilihydraattipitoisia ruokia.
yms.

Tuossa aika aika kattavaa listaa, tosin tuon vatsan tunnen nyt oikeastaan jo aamusta. Menkat ovat ehkä päivän tai kaksi myöhässä. Tänä aamuna tein apteekin raskaustestin, negan, mutta jotenkin en tahdo uskoa sitä sydämessäni.

Voisiko tällaiset oireet johtua jostain muusta? Menkkojen alkamisen tunnen yleensä jalkojen levottomuudesta, jota nyt ei ole.
Enkä tahdo uskoa myöskään näitä psyykkisiksi oireiksi, ne kun alkoivat ennen kuin koko raskausajatus tuli mieleen.

Pahinta on tämä odottaminen, tehdäkö uusi testi vai yrittääkö vain luottaa tähän ensimäiseen?
Tuskinpa minua päivystykseenkään ottavat, vielä itsenäisyyspäivänä... :p
 
no onko se mahdollista (miten säännöllinen kierto sulla on), et ovis ois ollut myöhemmin ja testi on siksi vielä nega? Riippuu vielä siitä miten herkällä testillä testasit. No jos menkkoja ei kuulu, niin sit ens viikolla uudestaan. Siihen asti toivotaan... =) :flower:
 
Moikka
Meillä näytti kaksi ekatestiä negaa tuosta meidän kolmannesta. Oireet olivat erittäin vahvat ja mieskin jo syytti, että teen itselleni oireet liikaa toivomalla :whistle: Toisin kävi. kolmas testi 2 viikkoa siitä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa oli positiivinen ja nyt meillä on 1-v tyttö juoksentelemassa ympäri taloa. :wave:
 
Lapsen syntymän jälkeen kierto on ollut hyvin säännöllinen, muutaman päivän heittoa. Ja nytkään ei tosiaan ole myöhässä kuin päivän kaksi, kaikki nämä epäilykset perustuvat oireisiin jollaisia mulla ei normaalisti ole lainkaan.

Käytin Apteekin raskaustestiä, muuta ei ollut saatavilla. Muuten olisin varmaan ottanut yhden joka merkkiä. ;) Siinä luvattiin tulosta samalle päivälle kuin menkkojen pitäisi alkaa.

Pahinta oikeastaan on se, että alkaa toivomaan jotain, mikä ei ehkä ikinä toteudu. Varsinkin kun on tässä jo kerran tehnyt sovinnon itsensä kanssa ja tuoreessa muistissa on ne tunteet jotka joutui käymään läpi ennen esikoisen syntymää. Silloin oli oma ihmisarvo pohjamudissa täysin.

Mutta eihän tässä muukaan auta kuin odottaa. Tosin mielessä pyörii myös kaikki muut mahdolliset sairaudet jotka voisivat oireilla samoin. Mutta alkaisiko oireet silloin yhtä nopeasti...
 
On vielä mahis että oot raskaana. Itelläki näytti negaa vaik olin raskaana, tein vain testin muutaman päivän liian aikasin... Malta oottaa vielä pari päivää ja tee sit uudestaan... Tsemppii!!!! Ja toivotaan et haikara ois tulollaan :)
 
Katsoithan tarkkaan testiä ettei ole todella haaleaa viivaa?

Minä odottaisin vielä muutaman päivän ja testaisin uudestaan =) Joillain hormoonia erittyy vähemmän kuin toisilla ja testi näyttää myöhemmin. Kyllä noi oireet kuulostaa lupaaville ainakin.
Mulla keskimmäisestä tytöstä testi näytti vasta kp41/28. Eli oli saanut alkunsa loppukierrosta.
 
Olette kyllä ihania. Ihanaa saada vastakaikua ajatuksilleen, eikä siis varmaan ole pää vaan pehmenemässä. :flower: :heart:

Tuijotin sitä testiä herkeämättä, koko sen 5 min kun ohjeissa luki. Ensin helahti vaaleanpunaiseksi jonka piti olla normaalia ja heti perään pärähti tarkistusviiva selvänä ja kirkkaana. Ja siihen se sitten jäi.

Onhan se vaan odotettava sitten, mutta onpahan mieli vähän levollisempi. Terveyskeskukseen pääsen aikaisintaan keskiviikkona, mutta on ehkä parasta käydä kunnolla varmistamassa tulos puoleen tai toiseen.
 
Hei, ekaa kertaa minäkin täällä :) Mulla oli vähän samantapainen tilanne joskin tässä tapauksessa menkat kyllä alkoi ihan ajallaan. Oli vatsan nipistelyä, ällötystä aamuisin, aamuhiki ja iltapalelut, mieletön väsymys ja ilmavaivat. Rinnat on kipeät aina ennen menkkoja, nyt ne oli monta viikkoa ja ovat edelleen (menkat siis nyt menossa). Mielessä siis kävi, että olisikohan tärpännyt ihan ensi yrittämällä, mutta kyllä ne menkat sitten ajallaan tuli kuitenkin. Hormonitasot mulla on vähän alhaiset, että ehkä noi aaltoilut voi johtua niistäkin, mutta ei normaalisti tule mitään menkkaoireita tota rintojen arkuutta lukuunottamatta. Meillä vauva-asia vasta nyt tullut ajankohtaiseksi eikä siis mikään kiire ole, mutta jos oireet ihan psyykeestä johtuu, niin aika voimakkaasti pää ja mieli on tähän päätökseen reagoineet. Pillereitäkään en ole käyttänyt moneen vuoteen, ei siis siitäkään johtuvaa hormoniheilahtelua.
 
Meille toivottu toista vauvaa kesästä asti, menkat ovat pillereiden jälkeen olleet suht säännölliset, alkuun 35 päivän kiertoja ja siitä vähän lyhenneet ollen viimeksi n. 30 päivää. Nyt on kp 37, rinnat ovat viikon verran olleet mielettömän kipeät ja erityisesti suihkussa tuntuneet siltä, että joku pistelisi niitä neuloilla. Saunassa tuli huono olo, iltaisin mahaa turvottaa, välillä alavatsaa viiltää, valkovuotoa reippaasti (niin että pitää välillä juosta vessaan tarkistamaan josko ne kuitenkin on menkat). Testi kuitenkin nega eilen aamulla, ei edes mitään haileaa viivaa. Toivossa on kuitenkin hyvä elää ;) Kiva kuulla että on muitakin samassa tilanteessa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja aniraa:
Saunassa tuli huono olo, iltaisin mahaa turvottaa, välillä alavatsaa viiltää, valkovuotoa reippaasti (niin että pitää välillä juosta vessaan tarkistamaan josko ne kuitenkin on menkat). Testi kuitenkin nega eilen aamulla, ei edes mitään haileaa viivaa. Toivossa on kuitenkin hyvä elää ;) Kiva kuulla että on muitakin samassa tilanteessa...
No huh! Ihan uutena täällä pyörimässä ja kaikki lyhenteet yms. on ihan outoja :eek:

Samoja oireita täällä suunnassa, tosin mulla on edellisistä menkoista tänään 39 päivää. Normi kierto ollut 28, tosin ehkäisyrenkaalla, jonka jätin kolme kuukautta sitten pois, sen jälkeen epäsännölliset. Samaa vessassa ramppaamista olen harrastanut jo viikon, kun tuntuu että nyt ne alko, mutta ei kuitenkaan. No tänään otin itseäni niskasta kiinni ja testasin... viikon vasta käpäillyt sitä testipakettia, kun en ole uskaltanut. Miinus.

Odotanko ja testaan myöhemmin uudestaan, vai antaako menkat nyt syystä tai toisesta odottaa itseään, eikä siellä mitään ole itämässä?

Lisäys: Tuuletin päätä ja kävin koirien kanssa lenkillä. Pari oiretta jäi kirjaamatta: lempparihajuvesi haisi todella pahalta ja pidin tänään pienen aamupalaverin Arabian kanssa, sinne meni aamukahvi. Toki nämä saattaa johtua siitä karmeasta flunssasta, joka mulla on ollu jo viikon. Nenä tukossa eikä mikään ruoka maistu miltään.

 
Siis jos menkat eivät ala. Ei se mitenkään mahdoton ajatus ole, että ovulaatio onkin ollut myöhemmin kuin olet ajatellut. Voihan se toki olla niinkin, että menkat vaan jostain syystä jää tulematta, mutta ei siihenkään sokeasti luottaa kannata. Ja oireita on ilmeisesti sullakin, en ole ainakaan kuullut kenenkään flunssan takia oksentavan ;) Mutta tsemppiä sullekin! Mulla edelleen ihan samanlaiset olot kuin eilenkin, kiertopäivä vaan 38 eilisen 37:n sijaan. Farkut jalassa töissä ja olo tuntuu tukalalta. Eilen oli ulos lähtiessä vaikea saada toppahousuja kiinni, maha oli illasta järkyn turvoksissa. Tylsää odottelua tämä, ajattelin että perjantaiaamuun sinnittelisin ennen kuin testaan seuraavan kerran.
 
Moikka! Rekisteröidyin juuri, jee. Olen tässä pari päivää miettinyt olotilaani. Olenkohan raskaana. Ovulaation jälkeen n. viikon päästä tuli pienen pientä, lähes olematonta vuotoa. Tästä pari päivää ja rinnat turposivat huomattavasti. Nännit ovat kokoajan kovat ja arat. Haukottelen jatkuvasti. Tein innokkaan eilen jo testin, joka oli negatiivinen. Eilen illalla saunan jälkeen alkoi menkat. Aivan olemattomat ovat olleet vielä tänäänkin, vaikka jo toisessa päivässä mennään. Menkat kuitenkin pitäisi alkaa vasta 4-5 päivän päästä. Ovat aina olleet säännölliset paitsi nyt. En usko, että oireeni olisivat psyykkisiä, sillä emme ole edes yrittämässä lasta. Olemme miehen kanssa ajatuksella tulee jos on tullakseen. Nyt kuitenkin nämä menkat olivat erittäin surullinen uutinen. Onkohan tässä nyt kyse varhaisesta keskenmenosta vai kenties alkuraskauden tiputtelua. Meillä on jo yksi lapsi ja silloin ymmärsin oireet vasta menkkojen ollessa myöhässä. Myös vuotoja ei silloin ollut ollenkaan. Voisiko alkuraskaus nyt olla vain erilainen? Näkyykö verestä otettu raskaustesti aikaisemmin kuin apteekin pissatesti? En millään jaksaisi odottaa muutamaa päivää, jotta voisin uusia testin...Toivon niin kovasti että olisi tärpännyt..
 
Alkuperäinen kirjoittaja aniraa:
Siis jos menkat eivät ala. Ei se mitenkään mahdoton ajatus ole, että ovulaatio onkin ollut myöhemmin kuin olet ajatellut. Voihan se toki olla niinkin, että menkat vaan jostain syystä jää tulematta, mutta ei siihenkään sokeasti luottaa kannata. Ja oireita on ilmeisesti sullakin, en ole ainakaan kuullut kenenkään flunssan takia oksentavan ;) Mutta tsemppiä sullekin!.
Kiitos! tämä helpotti vähän oloani, mietin jo että onko tämä jotain valeraskautta. Isäntä tuli tänään töistä grillin kautta kotiin, enkä saattanut olla keittiössä, koska ranskalaisten haju oksetti :x Myös valkoviinin haju heitti oksennusreaktion päälle.

Nyt tosiaan 40 pv edelliseten menkkojen alusta ja neuvolassa meinasivat tänään että odota nyt vielä ainakin 15 päivää :eek: ennen kun menet lääkärille. Laittoivat sentään lähetteen labraan raskaustestiä varten. Mutta mä kuitenkin negasin pari päivää sitten :( Miten se nyt täs välis olis muuttunut?
Tarjosivat hormonihäiriötä myöskin vaihtoedoksi myöhästymiselle ja oireille.

 
kiitos el-li. En taida jaksaa odotella tässä enää vaan menen tuonne veritestiin...vaikka sinnekin pitää kait mennä vasta kun menkat oikeasti alkavat. Miltäs tuo mun oireilu vaikuttaa...rehellisesti keskenmenoon vai??? Menkat ei ainakaan oo yhtään vahvemmat kun aamullakaan...tämä ehkä ihan hyvä merkki, eix vaan?...Hitto....pelottaa....

 
Huomenta, verikokeen kannalla rupean olemaan minäkin, vaikka ei kai se siitä muuksi muutu. Kp 39 ja aamulla tein taas negatestin. On tainnut vaan jäädä yhdet menkat välistä, tai jotain muuta yhtä mielenkiintoista. Rinnat on edelleen ajoittain arat, ei kuitenkaan siihen malliin kuin viikko sitten. Maha turpoaa edelleen iltaisin. Rasittavaa, huomenna on vieläpä pikkujoulut, ja olisi ollut kiva saada joku selvyys asiaan ennen sitä!
 
En päässyt vielä verikokeeseen, kun ensin pitää tk:ssa otattaa pissasta testi. Täytyy aamulla kusta mukiin ja kiikuttaa niille näyte, jos ens viikolla sit pääsis verikokeeseen. Ellei sitten viikonloppuna tuu jotain radikaalia muutosta. Tänäänkin oksettanut, enkä saattanut jouluruuasta syödä kuin maksalaatikkoa.
 
Mä oon koko päivän selaillut ja lueskellut noita toisten kokemuksia raskaudesta ja näistä oireista mitä itselläkin on. Hulluksihan tässä tulee. Jokatoinen minuutti tuntuu että nyt tärppäsi ja sitten taas jokatoinen minuutti että olikin aikainen keskenmeno. Testiin voisin mennä ehkä huomenna, mutta pelkään että sekin on liian aikaisin, kun oikeiden menkkojen pitäisi alkaa vasta ylihuomenna. PÄÄ HAJOO!!! Ihan hirveetä tämä epätietoisuus. Itkettää....
 
Just joo. Valeraskaana tai muuten vaan pää sekoomassa, taisin kuvitella kaikki oireet. Tein toisenkin negan tänään :( No, odotellaan tätiä ja mietitään seuraavalla uudestaan. Harmittaa. Saanpahan pikkusen lisää aikaa soputua ajatukseen sinappikoneesta, tää on kuitenkin mulle aika raju mielenmuutos entisestä.
 
Mä meen ensi viikon loppupuolella labraan verikokeeseen, jos ei olotila kummene. Pissatestiä mullekin ensin tarjottiin, mutta totesin että eipä se taida kummemmaksi muuttua, vaikka kuinka neuvolassa tehtäisiin se testi. Oikeastaan jopa helpottaa, että on sitten joku päivämäärä, mitä odottaa, eikä oo enää motivaatiota testailla lisää negatestejä ennen sitä. Mites maryannen labrapissat?
 
Mä kävin nyt sitten aamulla verikokeessa ja sain tuloksen. Negatiivinen. Voi itku. Kroppa oireilee pahasti raskauden suuntaan edelleen, mutta ei nyt silti mitään näy. Pidän labrakoetta luotettavana joten luulen nyt että tämä oli sellainen varhainen keskenmeno. Ehkä nämä oireet tästä sitten hiljalleen katoaa. Tsemppiä muille yritykseen ja mukavaa joulunodotusta :D
 

Yhteistyössä