ne jotka tietää jotain synnyttämisestä..??

UuTeEnNoUsUUn

Aktiivinen jäsen
01.03.2007
1 864
0
36
kipuja ei oo mutta supistaa aikas tiuhaan... soitin polille ja sano että ota panadolia ja mene nukkumaan.. mutta kun pakko olla koko ajan liikkeessä.. :/ tuntuu että koko ajan puskee ilmaa persiistä pihalle ja välillä vähän tuntuu että pitäis paskantaa.. siltä tuntui ponnistusvaiheessa mutta kun mulla ei ole kipuja, tuleeko lapsi vaan alaspäin koko ajan ja sen takia pierettää??

kun sua OIKEESTI SUPISTAA, niin että synnytys on alkamassa, niin sä kyllä todella tunnet sen kun sua supistaa. tuo tunne on ns. halko perseessä tunne, mikä minulla oli viimesillä viikoilla kun vauva luultavasti painoi tuonne jonnekkin. ja kun tosi oli kyseessä...SEN KYLLÄ TUNTEE!!!

lapset ei synny samasta paikasta mistä pierut tulee. Milloin sulla la? onko tää siis sun eka lapsi vai mistä ponnistusvaiheesta sä puhut? Voihan ne olla harjoitussuppareita.. jos sua mietityttää niin käy polilla, kyl ne tilanteen katsoo.

Alkuperäinen kirjoittaja miuku:
lapset ei synny samasta paikasta mistä pierut tulee. Milloin sulla la? onko tää siis sun eka lapsi vai mistä ponnistusvaiheesta sä puhut? Voihan ne olla harjoitussuppareita.. jos sua mietityttää niin käy polilla, kyl ne tilanteen katsoo.

Ei niin mutta yleensä sama tunne tulee, kun tulis kakkahätä... = pitää työntää ulos just se mikä sieltä ikinä onkaan tulossa. B)

toinen lapsi ja viikkoja ultran mukaan n.37 ja neuvolan tädin vakaan uskomuksen mukaan n.39 en vaan osaa sanoa kun ei ekastakaan tuntunut miltään ku jo synnytin niin siksi mietityttää... polille onneks äiti pääsis kuskaamaan kun miehen puolikas on yötöissä..

mulla tuli just noin kun laitoinki sulle tohon toiseen ketjuun että jos pitää liikuskella koko ajan eikä voi olla paikallaan ni onhan ne aika tiheitä supistuksia. ootko katsonut kellosta, kannattaa laittaa paperille supistukien ajat, ne on yllättävän vaikee muistaa...

ja maha oli ripulilla mulla ennen synnytystä ja kakattamisen tunne tuli kun vauva puski ulos. mä olisin jo matkalla jos olisin sinä :)

Alkuperäinen kirjoittaja young mom:
toinen lapsi ja viikkoja ultran mukaan n.37 ja neuvolan tädin vakaan uskomuksen mukaan n.39 en vaan osaa sanoa kun ei ekastakaan tuntunut miltään ku jo synnytin niin siksi mietityttää... polille onneks äiti pääsis kuskaamaan kun miehen puolikas on yötöissä..

Näin en ymmärtäny toisessa ketjussa. Jos on näin niin sit synnärille. Mä ymmärsin jotenkin, että oli käynnistetty ja siksi erilainen synnytys. :o

nyt supistellu about 1,5tuntia tai sen aikaa oon kiinnittänyt huomiota niihin.. about 10minutin välein.. välillä vihlasee alapäähän tai alas mutta vaan välillä.. lähinnä selkää kiristelee mutta ei hirmu kivuliaasti..

Jos synnytys on lähestymässä, aika monella tyhjenee suoli. Siis jos on tarve käydä kakalla, niin saattaapi johtua siitä. Mutta jos kivuttomatkin supistukset tekevät olon hankalaksi, kannattaa niitä tietysti yrittää lievittää. Oletko kokeillut käydä suihkussa? Vesi usein rauhoittaa ja rentouttaa lihaksia. Kannattaa kokeilla. Ja vaikka sen Panadolinkin voit ottaa. Jos olo ei sittenkään rauhoitu, niin käy ihmeessä näytillä.

no mulla ollut kolmesta lapsesta pelkästään tuollaista tunnetta,en oo ollenkaan tuntenut supistuksia..kyllä se taitaa alaspäin tuossa vaiheessa tulla..mutta kaikki tuntee niin erilailla,joten vaikeeta sanoo..

Alkuperäinen kirjoittaja young mom:
nyt supistellu about 1,5tuntia tai sen aikaa oon kiinnittänyt huomiota niihin.. about 10minutin välein.. välillä vihlasee alapäähän tai alas mutta vaan välillä.. lähinnä selkää kiristelee mutta ei hirmu kivuliaasti..

Mene nyt ainakin käymään synnärillä!

Alkuperäinen kirjoittaja kutku:

Ei niin mutta yleensä sama tunne tulee, kun tulis kakkahätä... = pitää työntää ulos just se mikä sieltä ikinä onkaan tulossa. B)

no niin ollaan yksilöllisiä siis, mulla ei kummassakaan synnytyksessä mitään tuollaista.

no niin ollaan yksilöllisiä siis, mulla ei kummassakaan synnytyksessä mitään tuollaista.

Esikoisen aikaan oli epiduraali, joten tunne oli laimeampi. Kuopuksen kohdalla se sitten tuntuikin, todellakin.

Halko perseessä tunne :laugh:

Kyllä kivuttomatkin supparit voi olla avaavia. Yleensä vain ei. Mutta onko sulla säännölliset supparit ja tiheät?
Ja vaikka lapset ei synnykään peräaukosta, niin kyllä mulla on alkanut paska kulkemaan ennen synnytystä.

Mulla tuntui ekan lapsen syntyessä supistukset vain selkään! olin tosiaan kuvitellut että ne jotenkin "kummasti huomaa" = ovat todella kivuliaita tms. Selkäsäryn ja tunteen että "istun lapsen päänpäällä" takia lähdin ensiapuun eikä kauaakaan niin oli tyttö maailmassa:)

Ihanasti "SYnnyttänyt" tiivisti tuolla alussa sen, mikä meillä kaikilla sitten raskauden lopussa edessä: "tuo tunne on ns. Halko Perseessä -tunne..." B) Mulla aivan samanlaista ollut, jo kaksi kertaa, ja luultavasti tällä kolmannellakin kerralla se jossain vaiheessa tulee. Mullakaan ei supistukset ole henkihieveri-tasoa ennenkuin sit, kun lapsi alkaa syntymään, ja sitten on jo kiire.

Tarkkaile nyt tilannetta, ja lähde menemään jos hiukankin epäilyttää. Yleensä se oma vaisto kyllä tietää, milloin olet oikeassa. Siinä ei paljon Panadolit enää auta, jos paikat on kuluneet auki kaikessa hiljaisuudessa!

Esikoisen aikaan oli epiduraali, joten tunne oli laimeampi. Kuopuksen kohdalla se sitten tuntuikin, todellakin.

no hmm.. erilainen kivunsieto sit varmaan tai jotain.. mulla molemmat synnytykset luomuna. Ja nopeita. itse ap:nä kävisin näyttäytymässä jos mietityttää mitä se haittais? jos kaikki olis ok tulisit kotiin lepäämään huojentuneena ja keräämään voimia koitokseen.

Pakko vielä lisätä että nuorimmaisesta tajusin vasta sitten lähteä laitokselle kun huomasin ulvovani pää vatekaapissa (suihkun jäkeen ) kurjaa/kamalaa oloani... Sairaalaan päästyäni oli kohdun suu auki jo 9cm!! Siitä vielä ambulanssiin:/ Että ei se tosiaan aina vaistokaan pelaa, mulla ainakaan *nolo*

Alkuperäinen kirjoittaja Kylähullu:
Ihanasti "SYnnyttänyt" tiivisti tuolla alussa sen, mikä meillä kaikilla sitten raskauden lopussa edessä: "tuo tunne on ns. Halko Perseessä -tunne..." B) Mulla aivan samanlaista ollut, jo kaksi kertaa, ja luultavasti tällä kolmannellakin kerralla se jossain vaiheessa tulee. Mullakaan ei supistukset ole henkihieveri-tasoa ennenkuin sit, kun lapsi alkaa syntymään, ja sitten on jo kiire.

Tarkkaile nyt tilannetta, ja lähde menemään jos hiukankin epäilyttää. Yleensä se oma vaisto kyllä tietää, milloin olet oikeassa. Siinä ei paljon Panadolit enää auta, jos paikat on kuluneet auki kaikessa hiljaisuudessa!

Näin minullakin on ollut molemmissa synnytyksissä. Jos ap:llä on niin korkea kipukynnys ettei supistukset tunnu kivuliailta. Kannattaa käydä näyttäytymässä...

Yhteistyössä