Ne jotka ei vielä jaksa JOULUSTA puhumista, niin elkää avatko ;)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Loka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
:wave: :wave:

Merkkaanpa tämän itelleni, olen kans aivan intona aina jouluun ja ekakerran kuuntelen jo hyvissä ajoin pari joululaulu levyä läpi ja jätän sitte odotteleen lähemmäs joulua... ja kynttilöitä olen aloittanu jo polttaa... voiskin tänään kun isäntä on reissussa ja saa lapset illalla nukkumaan nin kynttilän valossa kuunnella tuon yhen lemppari levyn läpi :laugh:

MEillä on jo muutaman vuoden ollu tytöillä tapana tehdä isomummulle ja isopapalle joulukalenteri lahjaksi ja on ollu todella odotettu ja tykätty lahja... olen ettinyt joulusia runoja (hartaita) ja niihin sopivia kuvia ja tytöt ovat liimanneet ne kortteihin jotka on laitettu kirjekuoriin ja päivämäärä päälle ja johonkin kivaan rasiaan sitten ja mummu ja pappa ovat joka aamu kuulemma ihan kilpailleet kumman vouro on avata ja lukea runot ja sitten kortit on olleet pöydällä että niitä voi uudestaankin katella... :whistle:

mutta kattelenpa koko ketjun tässä jossain vaiheessa ihan kunnolla läpi

Ainii, olinkin unohtanu jo koko tän ketjun :ashamed:
114 yötä ois jouluaattoon :xmas:
Vähän tekis joo mieli kuunnella joululauluja. Joululahjojaki ois tarkotus ostaa valmiiks jo pikkuhiljaa niin ei jää kaikki sinne ihan joulun alle. Ei sitä tiedä kuin sitä sitte enää jaksaa kaupoissa pyöriä ison mahan kanssa. :D
Neidille kyllä onkin jo alusasu-setti ja parit sukkahousut odottamassa ;) Ja kummityttöä odottaa DVD-elokuva =)

Sitä olen miettinyt että kun ihmiset joulun alla kyselee että mitä ITSE toivotaan miehen kanssa lahjaksi, ja sitten ostavat jotain ja laittavat rahaa kun ei oikeen osata sanoa et mitä muka tarvittais, mut voiskohan tänävuonna toivoa vaikka tälle tulevalle vauvalle "sitterin" ? :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Meillä vauvan laskettuaika 27.12. Nyt joulun odotus erilaista, kun samalla laittaa vauvan juttuja valmiiksi. Olen aina tykännyt joulua edeltävästä ajasta. Nyt voisi vielä vähän aikaistaa korttien tekoa ym, jos vaikka loppuraskaus väsyttää/turvottaa tai vauva syntyy etuajassa, niin olisi kaikki valmiina. Kynttilät ja tunnelma ihanaa...

:) Meilläkin laskettua aika juuri samaisena päivänä, joten toivoa sopii, että saapi joulun olla kotona, kun tuo esikoinen kovasti odottaa kuitenki sitä joulupukkia.. On jo järjestys päätetty, millon vauva saa tulla eli heti joulupukin jälkeen :)

Joko ootte tutustuneet näihin sivuihin, aivan ihanat! :xmas:

http://groups.msn.com/Jouluihminen

MSN4U_net%20Xmas5.gif

Olen tehnyt päästöksen, että jouluun mennessä poltan hyllyllisen kynttilöitä( uskon että onnistun tavoitteessa), niin laitan tänä vuonna kahdella värillä sitten kynttilöitä pöydille :D , kohta pitää alkaa tekemään torttuja pakkaseen ja paistaa muutama koepellillinen :p .
Hauskaa joulun odotusta kaikille :xmas:

Joulu on aivan ehdotonta aikaa,siis täysin olen jouluhömppä. Aina ajattelen,että ei tänä vuonna paljoa lahjoja,kuitenkin niitä riittää...joululaulut ja kaikki kivat jutut,ihanat isot lumihiutaleet jne...aaaaahhhh!! Joulumaa on muuten ihanin joululaulu,voih,kun joulu olisi taas pian :)

Joulumaa on ihana joululaulu kyllä. Sitte tykkään Varpunen Jouluaamuna, Sylvian joululaulu, Tonttu jne jne. Vissii melkein kaikista lauluista tykkään. Paitsi siitä "Sika" laulusta :x |O Ällötys. :D

Mitä kaikkea herkkua laitatte jouluksi ? tai jos vietätte joulun "toisten leivissä" niin mitkä on ehdottomia jouluun kuuluvia ruokia ? =)

Alkuperäinen kirjoittaja Loka:
Joulumaa on ihana joululaulu kyllä. Sitte tykkään Varpunen Jouluaamuna, Sylvian joululaulu, Tonttu jne jne. Vissii melkein kaikista lauluista tykkään. Paitsi siitä "Sika" laulusta :x |O Ällötys. :D

Mitä kaikkea herkkua laitatte jouluksi ? tai jos vietätte joulun "toisten leivissä" niin mitkä on ehdottomia jouluun kuuluvia ruokia ? =)

Jouluna täytyy olla kinkkua, rosollia, lanttulaatikkoa minulle (en tykkää niinkään porkkanalaatikosta), sienisalaattia,graavilohta, mätiä+punasipulia+smetanaa, joulutorttuja+pipareita, jouluaattoaamuna riisipuuro, jonka mies hauduttaa uunissa ja sekahedelmäsoppa.Isäni tekee joulukalat eli erilaisia sillejä eri marinadeilla ja ovat herkkua vanhempieni luona+tietenkin myös perinteiset jouluherkut.Heidän luonaan käymme syömässä joulupäivänä.Konvehteja ei sovi myöskään unohtaa, ilman niitä ei ole joulua :p

Pitikin avata tää ketju.....
Rakastan joulua ja sen laittamista ja tunnelmaa,rakastan katsella kun lapset avaa paketteja ja nauttii saamistaan lahjoista.

Kyselin mieheltä eilen et jokohan aloittas lahjojen ostamisen,tuumas siihen et jos se saa sut onnelliseks niin tee niin.

Onneks on jo syyskuu ja kohta saa laittaa valoja ulos.
En vaan millään jaksa odotella sitä et pääsee laittaa kunnon joulun :heart:

:xmas: Joulu ihminen myös, kohta voi alkaa askartelemaan kortteja ja ostamaan kaikkea pientä kivaa lasten kalentereihin ja sitten saa alkaa räpeltämään niitä paketteja :heart: ihanaa :heart:

Miun taas tekis mieli vähä hoilottaa joululauluja :xmas:
Päätäki särkee mut joululauluthan ei sitä haittais :whistle:

Onko ketään kenen jouluun ei kuulu kinkku, vaan esimerkiksi kalkkuna ?
Meillä se on kinkku, ja tulee aina olemaankin :D Jopa sen paistaminen on osa joulua =)

Meillä se on kinkku, ja tulee aina olemaankin :D Jopa sen paistaminen on osa joulua =)

se tuoksu on ihana kun kinkku on uunissa :p

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:

Ja se eka maistiaispala siitä kuumasta kinkusta :p :whistle:

Hih, mä jo suunnittelin kanssa roudata joulu-cd:n autoon ja kuunnella silloin kun mies ei ole autossa. :xmas:

Meidän jouluun kuuluu ehdottomasti kinkku, se on se ykkönen! Ja sitten teen laatikoita (lanttu-, porkkana-, perunalaatikko), rosollia, lihapullia (lapsille), juustoja, salaatteja tms.

Ja kahvipöytään torttuja ja pipareita, jonkun kuivakakun vois pyöräyttää, mutta ne tuppaan usein jäämään syömättä. Suklaata ja luumurahkaa ja naposteltavaksi pähkinöitä ja rusinoita! :p

Tule joulu kultainen... :)

aih.. arvaa nyt onko nälkä :whistle: :p

Mie en ite tykkää porkkanalaatikosta enkä lanttulaatikosta mut parina vuonna olen ne kuitenkin joulupöytään itse tehnyt. Anoppi teki ennen sitä meillekin. =)
Mut riisipuuro, kinkku jne. kuuluu jouluun kuitenki. =) :p
Pipareita en myöskään oikeen syö, mut täytyy niitä kuitenkin aina leipoa, tottakai. Tortut on hyviä :p

"Jouluyö, juhlayö, päättynyt kaik' on työ, kaks vain valveil on puolisoaan..."

Mä en syö kinkkua kuin kylmänä. Iso kinkku yleensä on ja minä ja isä sitä vaan syö. Sitten on poron purijaa ja yksi pupun ruuan syöjä.

Täällä ilmoittautuu myös jouluihminen :wave:

Rakastan sitä ihanaa tunnelmaa, kun ulkona on pimeää ja kylmää, itse käpertyneenä sohvan nurkkaan villasukat jalassa, kynttilät palaa ja kuusi loistaa tuvan nurkassa :xmas: Lasten riemu kun odottavat jännittyneinä pukkia...

Unelmajoulu tosin vielä viettämättä. Haluaisin viettää joulun mieheni sukulaisten mökillä, kaukana kaikesta. Pienen kuusen voisi tuoda tupaan ja keskittää joulu lähinnä hyvin syömiseen, ei lahjapaljouteen. Lapsille hankittaisiin vain 1-2 kaikista toivotuinta lahjaa, niin jaksaisivat innostuakin niistä (nykyään lahjoja kertyy aivan liikaa, eikä ne jaksa oikein kiinnostaa muutakuin pakettien avaamisen ilosta...)

Olisin mahtava kävellä joulusaunaan järven rantaan roihujen reunustamaa polkua pitkin ja nauttia vähän glögiä saunan päälle...

Asiaa ei onneksi ole vielä ehditty sen kummemmin pohtia, joten tiedä vaikka tänä jouluna tämä toteutuiskin.

Ps. Mies ei ole pätkääkään jouluihminen. Aina tuskailee sitä kamalaa kiirettä ja joulustressiä. Ja mä jaksan yhtä paljon ihmetellä, että mistä stressistä se mies vouhkaa, kun ei juurikaan edes ostele lahjoja, puhumattakaan että osallistuis millään tavalla jouluruokien laittoon-juu, kinkunkin minä olen paistanut tähän saakka.

Yhteistyössä