Ne jotka ei vielä jaksa JOULUSTA puhumista, niin elkää avatko ;)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Loka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jouluhullujako liikenteessä - mä vähän arvasin, et niitä on jo... :whistle: ;) :D Pistänpä sitten pari linkkiä ( joo - sori, että mainostan, mutta jos haluutte jo fiilsitellä ;) ) :kieh: :

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=58764446

Täällä kans yks joulutonttu :xmas: Lumiukko on kuulunut jo yli 10 vuotta jouluaattoon ja viime jouluksi tilasin itselleni dvd:nä :heart:
Parasta joulussa on lasten riemu ja joulun tunnelma.On mukava "tehdä" joulua pikku hiljaa eli minäkin aloitan jo loppukesästä lahjojen ostelun.Tärkeitä joulun tuoksuja ovat piparit, hyasintti, kinkku ja kuusen tuoksu.Siivota pitää talo katosta lattiaan ennen joulua.Joulunalus aamut on ihania kun ulkona on pimeää/hämärää ja ikkunoilla on jouluvalot ja pöydällä palaa kynttilä ja rauhassa juo kahvia tunnelmoiden.

Piparit leivotaan poikien kanssa joululauluja kuunnellen ja niitä aletaankin kuuntelemaan viimestään marraskuussa =) Kauneimpia joululauluja käyn isomman pojan ja äitini kanssa laulamassa aina joulun alla.Jouluun kuuluu myös lumi ja pakkanen.Mies käy metsältään hakemassa joulukuusen ja tähän asti tuonut ihan hyviä yksilöitä :)

*muoks* Niin ja kuusen paikan oon jo miettinyt (asutaan eri kodissa kuin viime jouluna), sekä sen mihin ikkunaan minkäkin jouluvalon ripustan :xmas:

"Jospa meillä ois joulu..."

Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:
Täällä jouluihminen myös! :wave: Rakastan joululauluja, niistä tulee lapsuuden joulut mieleen. Ostelen hissukseen pitkin vuotta tarjouksista joululahjoja ja laitan ne jemma-kaappiin talteen. Joulukorttien lähettäminen on ihanaa ja hämmästelen sitä, kuinka harva ikäiseni niitä lähettää. :xmas:

Juu ja mua melkein ärsyttää sitten jotkut tekstiviestit mitä ulee aattona kortin sijasta! Ei todellakaan ole sama asia kuin kortti!

Mä haluaisin viettää seuraavan joulun mökillä, kynttilöitä ja lyhtyjä hirmuisesti, n.50cm leveä polku savusaunalle joka on reunustettu jätkänkynttilöin.. Oi että ja sillä korkeudella varmasti leiskuu revontulet kun pakkaset kiristyy, kansanlauluja soimaan soittimesta, välillä rauhallista joulumusiikkia, glögin ja pipareiden tuoksu, peinoinen hämäryys.. oi että!!!

Mie tänään jo hyräilin joululauluja ja tuli vastustamaton halu kaivella joululaulu-levy jostain esiin :D Ja ukolle pitäisi alottaa jo lahjan tekeminen, vaikka välillä tuntuu että ei tuo prkl mitään lahjoja ole ansainnut :whistle: :ashamed:

Mutta tähän miun joulun odotus rajottuukin, enemmän odotan Talvea B)

Juu, kauneimmat joululaulut on myös tärkeä osa joulua. Joka vuosi olen siellä tainnut käydäkin, pienestä tytöstä asti. :heart: Toistaseks vielä tuo oma neiti ei oo niihin lähteny, jotenki pääsen keskittymään siihen tunnelmaan paremmin itsekseni ( tyty pian 3 v ) :heart:
Kun positiivisen raskaustestin tein reilu kuukaus sitte ni ukolle tuli melkein heti ( samana iltana vielä ) mieleen että "sie et sitte voi tehdäkään joulusiivousta" :kieh:
Jostainhan se ilo on revittävä =) Mut kyllä miulta siivoaminen niinkin onnistuu että komennan ja ukkeli tekee :D Sitä paitsi aion kyllä siivota vaikka raskaana olenkin, ikkunat saa pestä mies sekä saunan, muuten kyllä varmaan siivoilen ihan normaalisti =)

Mie rakastan joulurauhaa,mutta meillä joulut on rauhallisesta kaukana kun mummuloita olis kolme joissa pitää käydä.Yhden ollaan siirretty suosiolla aatonaatolle. Silti olisi mukava viettää joulua perheen kesken kotona, mutta mummut saattaisi moisesta harmistua.....*huoh*

Täällä eka lahja tänään ostettu, tuli eteen muumien emma teatteri hintaan 25 e niin pakkohan se oli pojalle pukinkonttiin hakea...meillä taitaakin sitten olla miltei kaikki muumitalo yms...mitä tällä hetkellä saa
-muumimajakka
-uimahuone
-muumitalo
-muumilaiva
-hattivattien saari
Saas nähä miten paljon pojalle on lahjoja kun jo elokuussa alan osteleen, yleensä aloittanu lokakuussa ja tullut silloinkin ihan liikaa :ashamed:

Täällä kans yks immeinen henkeen ja vereen asti joulua rakastava.Valkoiset luminietokset ja pakkashuurteessa olevat puut.Iltaisin palaa vain kynttilät ja jouluvalot jne....Olen ihan sairas jouluna kaikkeen.Viimejoulu vain oli aika ankea kun olin viimesilläni ja suppaili ja oli oksettava olo koko joulun ajan.Ei sen puolen,eihän luntakaan ollut yhtään.

Alkuperäinen kirjoittaja vatruska:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
mutta mua ärsyttää, koska laskettu on 2.1!
Aina ollaan vietetty joulu anopilla, koska matkaa 200 ja tänä jouluna ei enää uskalla lähteä minnekään. =((
Ei päästä hautuumaalle, eikä tule kuin korkeintaan maksettu joulupukki.

Meidän kuopuksen laskettuaika oli 23.12. En sen kummemmin valmistellut joulua ,kuin siivosin hieman ja kuusi laitettiin. No eipä kuopus päättänytkään tulla jouluksi vaan tuli uudenvuoden aattona. Kyllä hieman harmitti kun ei ollut tehnyt mitään valmisteluja ruoan suhteen,mutta onneksi äitini oli liika ahkera ja saatiin joulupöperöä pöytään.

Siis kyllä minä jaksan ja voin joulun järjestää, mutta pointtina oli se että "joudutaan" olemaan vaan kotona, koska ei uskalleta lähteä enää 200 kilsan päähän, jossa ollaan kaikki joulut vietetty ja siellä on sukulaisten haudat jne..

Just tänään miehelle puhuin joululahjoista :xmas: Jouluihminen olen henkeen ja vereen. Nyt ihana joulu tulossa kun saa olla kotona eikä töissä kiireen keskellä. Laskettu aika 21.12, katsotaan sitten missä se aatto vietetään, esikon takia toivon että kotona. Äippäloman aloitan jo lokakuussa joten valmistelut kerkeen aloittamaan hyvissä ajoin =) Joululahjaostokset olen jo aloittanut ja joka vuosi olen kortit itse tehnyt ja eiköhän tänäkin vuonna jos ajoissa aloittaa niin ne saa valmiiksi.

Ihanaa kun saa soittaa joululauluja, kynttilät ja kyntteliköt palaa, joulukuusen tuoksu sisällä, kinkkua ja sinappia :p Ja ihanat joulun ohjelmat, lumiukko, joulupukin kuumalinja (toivottavasti Kosti tulee takas) ja mun mielestä ihana elokuva on Joulu Manhattanilla, olen katsonut sen sata kertaa, välillä kesälläkin.

Just tänään miehelle puhuin joululahjoista :xmas: Jouluihminen olen henkeen ja vereen. Nyt ihana joulu tulossa kun saa olla kotona eikä töissä kiireen keskellä. Laskettu aika 21.12, katsotaan sitten missä se aatto vietetään, esikon takia toivon että kotona. Äippäloman aloitan jo lokakuussa joten valmistelut kerkeen aloittamaan hyvissä ajoin =) Joululahjaostokset olen jo aloittanut ja joka vuosi olen kortit itse tehnyt ja eiköhän tänäkin vuonna jos ajoissa aloittaa niin ne saa valmiiksi.

Ihanaa kun saa soittaa joululauluja, kynttilät ja kyntteliköt palaa, joulukuusen tuoksu sisällä, kinkkua ja sinappia :p Ja ihanat joulun ohjelmat, lumiukko, joulupukin kuumalinja (toivottavasti Kosti tulee takas) ja mun mielestä ihana elokuva on Joulu Manhattanilla, olen katsonut sen sata kertaa, välillä kesälläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tykkäskö kukaan siitä Finlanderssin oikeesti biisin jouluversioista? Mun mielestä se oli aivan ihana ja tulee heti joulufiilikset kun sen kuulee :heart:

Mistä voisin kuunnella tuon biisin? Alkuperäisversio todella hyvä, haluu kuulla tämänkin :xmas:

Täällä myös jouluihminen...
Käytiin kuukausi sitte Joulupukin Pajakylässä Rovaniemellä, siellä joululaulut soi ja ulkona tuli vettä taivaan täydeltä. Sanoin ukolle että tänne pitäs päästä sitte kun on lunta maassa ja jouluun enää lyhyt aika, se ois niinkun paratiisi. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Pinnea:
Täällä myös jouluihminen...
Käytiin kuukausi sitte Joulupukin Pajakylässä Rovaniemellä, siellä joululaulut soi ja ulkona tuli vettä taivaan täydeltä. Sanoin ukolle että tänne pitäs päästä sitte kun on lunta maassa ja jouluun enää lyhyt aika, se ois niinkun paratiisi. :D

Myö käytiin siellä viime joulukuun alussa =) Se oli ihana paikka :xmas: :heart: vaikka ei sillonkaan lunta ollut, eikä porojakaan nähty yhtään :o :D

Neidillä on nyt ensin tulossa 3 v synttärit ja niitä kovasti mietin ja valmistelen =)

Voi kun joulu tulis äkkiä. :xmas:
Laitoin neidiltä jo joulupukkivideot jne. "korjaamolle" ettei kerkeä mennä joulusta maku jo näin kesällä. Kaivelen ne sitten tuossa marraskuussa taas esiin. :xmas:

Se Finlandersin kappale on ihana. Samoten oli se konsertti mikä tuli viime vuonna aatonaattona. Finlanders ja Seitsämän seinähullua veljestä. =)

Täällä kanssa yks jouluhullu! Ukko ihan hermona, kun viimeks eilen sanoin, että jouluun enää nelisen kuukautta :) Mä nautin kanssa siitä tunnelmasta ja siitä, että saan laittaa kodin kauniiksi ja kuunnella joululauluja. Pikapuoliin alan jo suunnitella taas ruokalistaa ja mitä pitäis kenellekin hankkia.....Ihanaa. Pian saa jo poltella kynttilöitä ja alkaa fiilistelemään....

Yhteistyössä