ne harrastukset...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jaana S.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jaana S.

Vieras
Nuoruuden rakkauteni ja vuosikymmenien aviopuolisoni, lasteni isä oli innokas palloilulajien harrastaja, olinkin todella ylpeä hänen urheilullisuudestaan.
Kuitenkin hän ilmoitti esikoisen synnyttyä ystäväpiirillemme rinta rottingilla, että lapsen tulo ei vaikuta mm. harrastuksiin mitenkään eikä meillä lakata elämästä elämää ja mennä pelkästään lapsen ehdoilla. Mies ivaili ja ilkkui salaa muutamalle tuttavaperheelle jossa mies oli iloisena jäänyt isyyslomalle ja lasten kanssa touhuttiin leppoisasti kaikenlaista.
Tämä minun mieheni harrastelubuumi sitten käytännössä tarkoitti sitä, että mies oikein näyttääkseen vapauttaan haali tuplaten harrastuksia ja oli lähes kaiken vapaa-aikansa omissa touhuissaan. Annoin asian olla, ajattelin että kyllä se jossain vaiheessa väsyy kouhotukseensa.
Ei vaan väsynyt, tällä kaavalla mentiin yli 20 vuotta. Minä pääsin irtautumaan kodin ja lasten jatkuvassa pyörityksestä vasta sitten kun lapset olivat kyllin isoja jäädäkseen hetkeksi yksin kotiin ja palasin säännölliseen työelämään.
Monen kommervinkin jälkeen tuli ero, lasten ollessa jo murrosiässä.

Nyt elämässäni on uusi mies. Hän kertoi haalanneensa harrastuksia pilvin pimein siksi, että saisi olla paljon kotoa pois, harrastukset olivat hänelle henkireikä. Hänen entinen vaimonsa sairasti skitsofreniaa ja oli myös väkivaltainen sairautensa pahimmissa vaiheissa. Nyt tämä ex on hoidon parissa eikä asu lähimaillakaan meitä.

Nyt kun tämä mies on elämässäni, elämme ja olemme pelkästään hänen harrastustensa ja työn antamien breikkien välissä. Mies pitää itsestään selvänä että ei jousta yksistäkään harkkareista tai kokouksista, palavereita tai suunnitteluilloista.
Jos minä en järjestelisi työvuorojani hänen vapaisiinsa sovitellen, emme kovinkaan usein tapaisi.

Kyllä minusta tuntuu niin usein, että tuskin olen kovinkaan tärkeä.
Kaipaan hirveästi tasavertaista kumppania rinnalleni joka olisi läsnä muulloinkin kuin vain harrastusten lomatauoilla.

Olet sinä tärkeä, mutta jostain syystä otat jo toistamiseen poissaolevan miehen kumppaniksesi. Etsisin sinuna syitä isäsuhteestasi tms, ratkaisu voisi löytyä sieltä.

Ihminen etsii aina sitä joka tuntuu tutuimmalta ja siten turvallisemmalta.

Jos haluat löytää paremman kumppanin joka on läsnä, niin kannattaa työstää sitä asiaa ensin itsessä.

Ei kannatat loputtomiin sovitella menoja toisen mukaan, Ehkä et osaa olla sovittamatta kun vaihtoehtona on se että ette tapa ollenkaan, mutta jonain päivänä kamelin selkä katkeaa ja kyllästyt itsekin elämään kaverisi pillin mukaan.

Mä taas oon sitä mieltä, ettet todellakaan oo kovin tärkeä. Tai mies ei ainakaan tajua sitä sun tärkeyttäs itse.

Miehesi (exä ja nyxä) toimivat noin eivätkä tingi omasta ajastaan, koska sinä itse mahdollistat sen heille järjestämällä omaa kalenteriasi heidän kalenterinsa mukaan. Eli annat heille aikaasi silloin kun HEILLE SOPI/SOPII. Kokeilepas tehdä niin, ettet järjestäkään työvuorojasi nyxäsi menojen mukaan, vaan ihan normaalisti itsellesi sopivasti. Tapaisitte siis silloin kun KUMMALLAKIN olisi sattumoisin aikaa. Jos mies kaipaa yhteistä aikaa enemmän, anna hänen tehdä järjestelyjä omaan aikatauluunsa tavatakseen sinua. Jos hän niin tekee, välittää hän sinusta oikeasti. Jos ei, niin tiedät silloin myös tasan tarkkaan, millaiset tunteet hänellä on sinun suhteesi...

Tuollainenhan nykykäytös syö vain sinun itsetuntoasi entisestään (jos sulla ois hyvä itsetunto, niin et suostuisi tollaseen). Mieshän osoittaa vain, että harrastukset ja oma elämä on 1, sinä ja yhteiset hetket 2.

Jos minä en järjestelisi työvuorojani hänen vapaisiinsa sovitellen, emme kovinkaan usein tapaisi. "

taas yksi nainen kategoriasta : tyhmät naiset .
jotka antaa miehen päättää omasta elämästä sopeutua ja alistua miehen ehtoihin.
miksi? pelkäätkö sinäkin elää mielummin yksin kuin tuollaisen 'kaikki miehen ehdoilla' tyypin kanssa? älä järjestä enää mitään sen miehen suhteen ala elää ihanaa omaa elämää.

oooooooooo my god...teitä naisia en ymmärrä.

Niin kuin Dr Phil aina sanoo: ihmiset kohtelevat sinua juuri niin kuin sinä annat heidän sinua kohdella! Mies harrastaa juuri silloin kun haluaa, KOSKA SINÄ SALLIT SEN!

Ala järkätä työvuorot just niin kun itse haluat, ala myös harrastaa, etkä anna miehelle periksi... Vähän niin kuin genie sanoi: jos mies ei suostu joustamaan, ei pidä sinua kovin tärkeänä. Toisaalta: ei mikään ihme, ethän itsekään pidä itseäsi kovin tärkeänä ja tanssit aina hänen pillinsä mukaan. Lopeta se!

Ethän halua miestä, joka ei oikeasti sinun seurastasi juurikaan välitä?

Niinpä... Miksi ihmeessä mies tinkisi omista harrastuksistaan kun ei tarvitse? Sinähän järjestät kaiken hänen puolestaan niin, että hän voi tavata sinua silloin kuin hänelle parhaiten ja helpoiten sopii. Hän ei ehkä ole ollenkaan tajunnut, että sinä joustat niin paljon.