Näytön arvioinnista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Borkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Borkku

Vieras
Te jotka ootte näyttöjä antanu, niin onko teillä käyny siten et oma ajatus olis ollu hommasta aivan eri mitä näytönvastaanottajalla.

Tarkotan et miten on onnistunut näytön antamaan ja minkälainen arvio siitä pitäis saada/antaa

On.. No ei se oma ajatus ihan erilainen ollut mutta olisin mielestäni ansainnut paremman numeron. Opettaja oli sitä mieltä että saan kolmosen, minä olin sitä mieltä myös mutta työelämän edustajan arvio laski numeron kakkoseen :mad: Hyväksyin hänen perustelunsa kuitenkin vaikka en ihan samaa mieltä ollutkaan..

No mä olen nyt menossa ekoihin näyttöihin.. Mutta näytön vastaanottajan arviohan on vain yksi osa sitä arviointia, ja yksi arviointiperuste. Jotenkin toivon ja oletan, ettei tuollaista tilannetta tule, koska siellä on kuitenkin tiukat kriteerit taustalla, ja jos ne täyttyy, niin ne täyttyy, eikä sillä näytön vastaanottajalla pitäis olla siihen mitään valittamista. :D Ehkä mulla on vähän vaaleanpunaiset lasit päässä. :rolleyes: Mutta jos on itsearvioinnissa ja/tai suunnitelmassa perustellut toimintansa hyvin, niin mun nähdäkseni sen pitäisi auttaa siiihenkin jos näytön vastaanottajalla on hyvin eri näkemys sun kanssa.

Edellisissä opinnoissa on kyllä käynyt monesti niin, että työharjoittelun arvioinnissa on saanut ihan silkkaa paskaa niskaan, mikä on taas selkeästi johtunut työharjoittelun ohjaajan ammattitaidon puutteesta. Kerran sain kahdelta eri ohjaajalta numerot, toiselta ykkösen ja toiselta vitosen. :D Samasta harjoittelusa. :rolleyes: Ekalla taisi olla vähän naamakerroin pelissä arviota tehdessä. :p

Arviointi on tehty ja sekä minä että toinen vastaanottaja ollaan aivan perseestä eikä tajuta mistään mitään.

Kuulostaa siltä että tässä tapauksessa näytön antajassa on vikaa :D Miä olin sillon erittäin pettynyt ja eri mieltä mutta tyydyin numerooni. Työelämän edustaja perusteli arvionsa hyvin ja oli tavallaan oikeassa, meillä oli vaan eri näkemys asioista :)

Alkuperäinen kirjoittaja Miä;23431133:
Kuulostaa siltä että tässä tapauksessa näytön antajassa on vikaa :D Miä olin sillon erittäin pettynyt ja eri mieltä mutta tyydyin numerooni. Työelämän edustaja perusteli arvionsa hyvin ja oli tavallaan oikeassa, meillä oli vaan eri näkemys asioista :)

Mä kävin myös itsekseni moneen kertaa tilanteet läpi ja perustelin mielipiteeni mahdollisimman tarkasti ja asiallisesti.
Kaikkea ei vaan voi eikä saa katsoa läpi sormien, eikä näyttötilanteessa niissä oikein enään neuvoja jaeta :(

Mä kävin myös itsekseni moneen kertaa tilanteet läpi ja perustelin mielipiteeni mahdollisimman tarkasti ja asiallisesti.
Kaikkea ei vaan voi eikä saa katsoa läpi sormien, eikä näyttötilanteessa niissä oikein enään neuvoja jaeta :(

Mun mielestä sä oot ihan oikeassa. Näyttötilanteessa ei tosiaan voi enää antaa neuvoja/ohjeita vaan näytön tekijän pitää ihan itse ne asiat ratkaista. Onko tää joku hoito- tai kasvatusalan näyttö? :D

Oliko se näytön antaja tosiaan sitä mieltä että hän pärjäsi hienosti? Ja oikeasti meni pieleen? Jos noin on niin älä murehdi tuosta, joskus ihminen on vaan sokea omille virheilleen. Olin minäkin pettynyt mutta en ruvennut kiukuttelemaan vaan perustelin kantani ja se siitä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Miä;23431278:
Oliko se näytön antaja tosiaan sitä mieltä että hän pärjäsi hienosti? Ja oikeasti meni pieleen? Jos noin on niin älä murehdi tuosta, joskus ihminen on vaan sokea omille virheilleen. Olin minäkin pettynyt mutta en ruvennut kiukuttelemaan vaan perustelin kantani ja se siitä :)

Kyl ne näytöt aika perseelleen meni ihan kaikki :(

Yhteistyössä