Naurettavia uskomuksia mitä olette lastenhoidosta kuulleet?

• Viestiketjun aloittaja mii
  • Ensimmäinen viesti
mii
Olettekos saaneet sukulaisilta, isovanhemmilta tai ystäviltä sellaisia lastenhoidollisia neuvoja joille ei voi kun nauraa?

Tässä meillä saatuja neuvoja:

-Jos lasta "hyppyyttää" sylissä aivot hölskyvät ja lapsesta tulee tyhmä

-Jos lapselle syöttää margariinia se tulee sokeaksi. Oikeaa voita pitää antaa paljon.

-Alle vuoden ikäistä ei saisi kuljettaa missään (ei kylässä, kaupassa tms) tai häiriintyy pahasti

Zoe-F
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Että lasta pitää itkettää että oppii nukkumaan yksin.

Että vauvaa ei saisi pitää paljon sylissä, ettei 'tottuisi' siihen liikaa.
Tota jälkimmäista äitee jaksaa aina tolkuttaa, mä olen kyllä sanonut, että siinähän tottuu, mun selkähän se on joka siinä rasittuu jos niikseen on.

suola,hyvä säilöntään
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Että lasta pitää itkettää että oppii nukkumaan yksin.

Että vauvaa ei saisi pitää paljon sylissä, ettei 'tottuisi' siihen liikaa.
^samat kuin yllä sekä tämä
Mummoni selventi kuinka minun pitää muistaa syödä paljon suolaa,suolakurkkuja ja suolakeksejä koska kaikkien raskaana olevien naisten tekee aina mieli oikein suolasta ruokaa. Tarpeeksi suolaa niin ei mätäne heti haudassakaan :D

No tämä ei varsinaisesti ole hoidollinen mutta pöyristyttävä ja mauton se on!

Ystäväni äiti on sitä mieltä että jos lapsi kuolee kätkytkuoleman niin hän kuolee sen siitä syystä ettei hän halua elää koska hän näkee että hänen elämänsä tulisi olemaan liian hirveä.

Mä toivon sydämestäni että mikäli he joskus kohtaavat äidin jonka lapsi on kuollut käykytkuoleman seurauksena, niin he pitävät naamansa ummessa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mii:
-Jos lapselle syöttää margariinia se tulee sokeaksi. Oikeaa voita pitää antaa paljon.
Voissa on a-vitamiinia, joka taas on tärkeä silmän hyvinvoinnille.

Mutta kaipa nykyään on muitakin A-vitamiinin lähteitä...

koirat pitää tappaa tai laittaa ulos :LOL: ei lähteny koira tappoon eikä ulos. jaksavat vielläki kauhistella, meillä siis 5 koiraa. 4 on mettäskoiria ja asuvat häkissä.

jos on vaikea synnytys on lapset helppoja, vanha täti kommentoi ku ootin esikoista.

kyllä vauva voi suolaa syä, on ennenki annettu.. isomummo 92v komentti...

Että jos alle 3kk ikäisen poikavauvan nostaa syliinsä pystyasennossa, pojasta tulee lapseton. Tuon ikäisten pitäs pysyä tiukasti makuuasennossa ja mieluusti kapalossa, no meillä on pojat jo kääntyneet mahalleen tuon ikäisenä :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
No tämä ei varsinaisesti ole hoidollinen mutta pöyristyttävä ja mauton se on!

Ystäväni äiti on sitä mieltä että jos lapsi kuolee kätkytkuoleman niin hän kuolee sen siitä syystä ettei hän halua elää koska hän näkee että hänen elämänsä tulisi olemaan liian hirveä.

Mä toivon sydämestäni että mikäli he joskus kohtaavat äidin jonka lapsi on kuollut käykytkuoleman seurauksena, niin he pitävät naamansa ummessa.
jestas... :eek: toivottavasti joo tajuvat olla hiljaa.

- Koliikkiin voi pyytää lääkäriltä rauhoittavia lääkkeitä.
- Kissat pitää hävittää vauvan synnyttyä.
- Vauvaa ei saa pitää "liikaa" sylissä.
- Poikavauva (ei enää ihan parin kuun ikäinen, mut alle vuoden) ei saa itkeä, koska miehet ei itke.
- Jos lapsi nielaisee purkan, se jää jumiin umpisuoleen.
- Lapselle ei saa syöttää kaupan jauhelihaa, vaan liha on jauhettava itse.
- Vauvalle pitää antaa tikkari, koska se on niin muikean näköinen ja tekee senkin mieli makeaa.

Joo mieki oon ton kuullu että sylissä ei saa pitää tai tulee pilalle hemmoteltu lapsesta :/ ja että pitää antaa vaan huutaa että keuhkot vahvistuu vauvan siis, eikä saa joka inahdukseen vastata ettei opi liian hyvälle :/ Mietinpä vaan et mulla taitaa olla aika vahvat keuhkot enkä oo pilalle hemmoteltu kun noi on mummo eli mun äiti antanu ohjenuoraksi lasten kasvatukseen :whistle:

Nää menee enemmän raskausaikaan, mutta aika läheltä liippaa..
-Punaviiniä pitää juoda raskausaikana joka päivä ettei tule keltaisuutta vastasyntyneelle
-Raskausaikana pitää käydä joka päivä vähintään ½h lenkillä (vaikka supistelisi jo rv 27+ ja lääkäri kieltänyt suuremmat ponnistelut...)

-Ei saa antaa mansikkaa ettei tule allergioita (tyttö tais olla noin 6-7kk)

Jos imettää pitkään (yli puoli vuotta), ei lapsi opi kunnolla syömään kiinteää ruokaa.

Ja sitten tuo jo useamman kerran esille tullut juttu siitä, miten lasta ei saa pitää sylissä liikaa ettei lapsi opi liian hyvälle.

Myös jutut siitä, miten tutti pitää ottaa pois jo alle vuoden vanhalta tai siitä vierottuminen tulee olemaan erittäin vaikeaa ellei mahdotonta, ja että lapsi pitää laittaa omaan sänkyyn nukkumaan jo vauvana tai lapsi ei vielä viisivuotiaanakaan osaa nukkua muualla kuin vanhempien vieressä jaksavat naurattaa joka kerta :whistle:

Yhteistyössä