Naurettavia uskomuksia mitä olette lastenhoidosta kuulleet?

• Viestiketjun aloittaja mii
  • Ensimmäinen viesti
Yökyläilyttäminen mummolassa pitää aloittaa ajoissa (ihan vauva-aikana), että tottuu. Niin, miksi pitäisi tottua? Kyllä meidän tyttö on yökylässä mummuilla ollut, mutta ei nyt sentään imetysaikana... siinä 10 kk tietämillä ekan kerran. Ja silloin tällöin on käynyt siellä "tottumassa" vaan ihan tottumisen vuoksi. Se todellinen tarve on sitten ehkä vasta edessä :whistle:

palleroinen
juuri tänään kuultua:
vastasyntyneellä on jo niin vahva luonne jota ei pidä myöhemminkään yrittää muokata sillä se on lapsen alistamista
lapsi tietää kertomatta mikä on oikein ja mikä väärin, sitä ei pidä ohjata
lapselle ei voi opettaa kärsivällisyyttä saati pyytää ikinä odottamaan jotain

mä vaan
tuttuja kommentteja/uskomuksia on teillä monella ollut paljon:)

Minulle eräs sanoi kun olin testin tehnyt ja kielsin vielä siitä julkisesti puhumasta niin et kai tahallasi hanki sitä pois?
Kerroin siis tästä raskaudesta alle 3kk ja mieleeni tulikin jos kesken olisi silloin mennyt niin näinkö tuo olisi pitkin kyliä sanonut minun hankkiutuneen 'siitä eroon'

Ruoka-aine varoituksista,
kyllä ennen sai syödä mitä halusi ja terveitä tekin olette...äitini sanoi näin,ja suuttui kun en kaikkea maistanut hänen pitopöydästään.

kahvia ei saa juoda mutta lasi konjakkia pitää veren hyvänä niin äidillä kuin vaavilla:Dettä kahvi pois ja 9kk ryyppyputki päälle

Mun anoppi selitti mulle, että poikavauvan ei saa antaa potkia "tyhjää" vaan aina pitäs olla joku tyyny tms. siinä jalkapohjien hollilla. Muuten voi kuulema tulla joku nivustyrä tms??!! No näillä kummallakaan ei ainakaan vielä oo mitään sellasta todettu... B)

Niin ja voita se rupes kans mein muksuille tyrkyttää jo 4kk iästä ja esikosta se sano, että puolvuotiaana pitäs syöttää perunamuussia ja läskisoossia jossa siis se nyrkki voita seassa...

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mun vanhapiikatäti sano aikanaan ku esikoista rupesin odottaan, että valtiolta saa 10 000 markkaa per lapsi. ei oo näkyny tommosta rahaa.
Joissain "muuttotappio"-kunnissa saa.
Jos täti tarkoittikin lapsilisää? Sehän on tukea valtiolta, mutta tulee vaan "osamaksuna" :) Ja se on vuosien saatossa yhteensä aika PALJON enemmän kuin 10 000 mk.

mä vaan
Alkuperäinen kirjoittaja O.T:
Alkuperäinen kirjoittaja mä vaan:
lasi konjakkia pitää veren hyvänä niin äidillä kuin vaavilla:Dettä kahvi pois ja 9kk ryyppyputki päälle

Minusta lasi konjakkia on vähän eri asia kuin ryyppyputki...:whistle:
Vertauskuvallisesti...........ei se 1kuppi kahvia minusta niin paha ole kuin jokapäiväinen konjakkilasillinen

xxx män
-tuttipullot pitää desinfioida keittämällä vedessä (sama vesi kelpaa kuitenkin keittämättä juotavaksi).
-alatiesynnytys tekee äidin
-ilman rintaruokintaa lapsesta tulee aikuisena sarjamurhaaja
-neuvola auttaa
-naiset pystyy tekemään monia asioita yhtäaikaa

tinnttu
9- kuisen imetyksestä oli vanhat tädit ihan kauhuissaan... ja sitten kun vettä annoin mukista niin sekin meni väärin... ois pitäny tavallista maitoa antaa, kun oli kerran jo niin iso poika :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja potkuri85:
että kun vauva tulee taloon, on kissat tapettava ehdottomasti, se on absoluuttinen totuus että kaikki kissat janoavat vauvan verta ja yrittävät tukehduttaa sen heti ja välittömästi... |O

meiltä tää on unohtunut...meenki heti ottaa kissan pois ton alle 2veen vierestä päiväunilta :saint:

no
No toi on kyl oikeesti vieläkin elävä uskomus, ettei lapselle saa puhua takaapäin ettei tule kierot silmät. Siis kun lapsi makaa selällään, ni ei saa pään takaa yläpuolelta tulla juttelemaan, sillä jos lapsi aina joutuu kurottamaan päätä taakse ja silmillä katsoa" taaksepäin" ni silmät menee kyllä kieroon. Mut eihän kukaan oikeesti niin teekkään pitkiä aikoja, mut ennenvanhaan varmaan tällanenki piti huomauttaa. Nykymammat tietää että vauvalle puhutaan kasvokkain, lienee itsestäänselvyys. =) Mut meillekin vielä sanottiin ekan lapsen kans, joka nyt siis 9vuotias.

pirkko
-Meillä kanssa tuo ettei saa makuullaan sieltä päälaenpuolelta puhua, muttei sanottu miksi
-Ei saa pilata sylillä
-Pitää olla kellolleen se 4h imetysten välit =pilasin lapset jatkuvalla tissittelyllä, kun ei se lapsi ite ymmärrä milloin sitä tisumammaa sais ottaa...
-Turvaistuimet on vaan vanhempien rahastamista, on ne lapset ennenki hengissä autoillu vaikkei ollu edes turvavyö pakkoa herra pitää huolen omistaan ( ei siis olla luettu sitä kohtaa vissii missä puhuttiin niistä et herra auttaa niitä jotka auttaa itseään tms )

Nää nyt tuli ekana mieleen.

Olipa muuten pelottavia kommentteja nuo, että lasta ei saa komentaa ettei opi pahaksi ja että vauvasta jo luonnetta ei pidä yrittää ohjata ku tietää ite mikä on oikein.....

Tulevia Indigolapsia varmaan...

Yhteistyössä