Naurettavaa herättää lapsi et mies saa nukkua. >:(

• Viestiketjun aloittaja ärsyk
  • Ensimmäinen viesti
ärsyk
Mies ollut eilen töissä, tuli ysiltä himaan. Tänään on vapaalla, kuten koko viikon itseasiassa (tosin pitänyt lapsen kotona kanssaan silloin), ja eilen ilmoitti et mun pitää viedä lapsi aamulla hoitoon et hän hakee sit ennen päikkäreitä varmaan.

Ärsyttää se, että lapsi nukkuu nyt vielä eikä oo ite herännyt (2v) joten kohta joudun herättämään sen, että isänsä saa nukkua pitkään ku lorvehti puolen yötä koneella. Varmaa se vituttaa eniten, et on joku helvetin automaatio et hänellä olisi oikeus nukkua pitkään ku kerran viikossa on pidempi työpäivä. Jos mulla on vapaa on lapsella vapaa. Ja herään joka päivä viimeistää klo 8 vaikka olisin menny kolmelta nukkuu.

Turhaa vikinää mutku vituttaa. >_<

ärsyk
No onhan sinullakin oikeus vaikka välillä pitää pitkä aamu ja viedä lapsi päivähoitoon jos arkivapaita on. Ei tuo nyt minusta paha asia ole.
Oon päivähoidossa töissä ja lapsi pph:lla joka kuuluu saman katon alle, ni en todellakaan vie. :D Tiedän mitä meidän yhteisössä asiasta ajatellaan, olen itseasiassa samaa mieltä. Välillä tuntuu just tolta et onhan mulla oikeus vapaaseen mut heti tulee mieleen että : niin on lapsellakin. Ei ole päivähoidon tehtävä mahdollistaa mun vapaita, vaan lapsen isän ja mun puolison ku sellainen kerta on.

lucifer
[QUOTE="Vieras";27309273]Heitätkö muutaman.

Harmi kun joudun lähtemään töihin ja ajan autolla eskarin ja koulun kautta. Mies ja yksi koululaisista jää nukkumaan.[/QUOTE]meillä muksut menee tänään hoitoon vaikka oon vapaalla, niillä oli jotain erityis juttua niin haluavat osallistua. haen kuiteski ennen päikkäreitä

Blue
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyk;27309278:
Oon päivähoidossa töissä ja lapsi pph:lla joka kuuluu saman katon alle, ni en todellakaan vie. :D Tiedän mitä meidän yhteisössä asiasta ajatellaan, olen itseasiassa samaa mieltä. Välillä tuntuu just tolta et onhan mulla oikeus vapaaseen mut heti tulee mieleen että : niin on lapsellakin. Ei ole päivähoidon tehtävä mahdollistaa mun vapaita, vaan lapsen isän ja mun puolison ku sellainen kerta on.
SItten ei auta valittaa. Päätös on kuitenkin vain sinun, koska sinä voit kuitenkin viedä lapsen hoitoon jos haluaisit. Miehesi on mahdollistanut lapselle jo kokonaisen viikon vapaan, ehkä hänellä kuitenkin nyt oikeus siihen yhteen aamuunkin. Tai ainakin mun mielestä on.

"faarao"
Mäkin teen noin, teen siis puolikasta työtä ja lapset on hoidossa kun mä olen töissä, on miehellä sitten vapaa tai ei.
Ratkaisu sen takia, että isommalla on kuitenkin joka arkipäivä eskari ja hoitopäiviä lapsilla on kuitenkin tosi vähän (pienemmällä korkeintaan 12/kk ja isommalla pelkkiä eskaripäiviä paljon) ja ajat on lyhyitä (mas. 7.30-16)
Mies on ikionnellinen kun saa välillä nukkua pidempään, lapset herää muutenkin 7 aikoihin ja mulla sitten taas "Helpompaa" kun itsellänikin on noita vapaapäiviä enemmän kun vaikka hänellä.

helunakeijo
No ei ole puoli kahdeksan pintoihin liian aikasta herättää 2-vuotiasta. Jos mies haluaa välillä nukkua pitkään, niin mitä sitten? Onko tuo nyt niiiiin kamalaa ja sulta kauheesti pois?

"vieras"
No ei ole puoli kahdeksan pintoihin liian aikasta herättää 2-vuotiasta. Jos mies haluaa välillä nukkua pitkään, niin mitä sitten? Onko tuo nyt niiiiin kamalaa ja sulta kauheesti pois?
Tää on niin jännä juttu. Lapsia herätellään ja raahataan hoitoonkin, mutta aikuisten pitää saada nukkua....Aikusilla on oikeus vapaapäiviin, mutta lapsilla ei...on monien ajatus. Ei nyt kuitenkaan onneksi ap:n.

• Tykkää
Reactions: Empuuu
määvaa
[QUOTE="akka";27309270]Sehän sopii useimmille miehistä että osallistuu oman muksunsa hoitamiseen vain kun se itelle sopii eikä silloin kun ei huvita.Äitejä on pakko huvittaa ihan aina.[/QUOTE]

Täys komppi. Vaikka mä olisin pää kainalossa 40 asteen kuumeessa niin mun on pakko jaksaa, mut jos miehellä sattuu olemaan vaikka pää hiukan kipee ni ei kyllä pistä tikkua ristiin ja valittaa niin maan perhanasti.

Saatko sä ite nukkua ikinä pitkään, jos miehelläs kerran on omasta mielestään siihen oikeus sillä, et omaehtosesti valvoo puol yötä?

Jos miehesi on ollut kotona viime viikon lasten kanssa niin miksi hänelle ei suotaisi yhtä aamua nukkumiseen? Meillä ei tällasta ongelmaa ole kun herätään arkisin molemmat ennen lasta ja viikonloppuisin on "vuoroaamut" eli toinen herää lauantaina aikasin ja toinen sunnuntaina jos on tarvis.. Yleensä lapsi kyllä nukkuu sinne klo 8-8.30 joten olalan kyllä yleensä viikonloppuisinkin hereillä ennen lasta

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyk;27309278:

Itsehän me ollaan asenteidemme orjia. Ihan iste me voimme valita sen, kuinkan hankalaksi elämämme teemme.

Tietty on ihan eriasia, jos lapsi on jatkuvasti hoidossa 5pv viikossa täydet päivät ilman lomia, kuin että lapsi käy esim. 8pv kuukaudesta hoidossa, joista osa saattaakin olla sellaisia, että toinen vanhemmista onkin kotona.

Ymmärtääkseni ap:n tilanteessa lapsi on ollut vähän hoidossa ja silloin voi lapselle olla hyväksikin pitää hoitopaikka tuttuna pitkien vapaidenkin välissä.

Lex
Minäkin jouduin herättämään 2-veen aamulla, jotta mulla olisi jotain mahdollisuuksia saada hänet päiväunille ennen kuin itse lähden töihin ja mies jää nukkumaan...=)

Miekkonen on yövuorossa, ja kiukkuinen kuin perkele jos ei saa nukuttua.

"vieras"
Itsehän me ollaan asenteidemme orjia. Ihan iste me voimme valita sen, kuinkan hankalaksi elämämme teemme.

Tietty on ihan eriasia, jos lapsi on jatkuvasti hoidossa 5pv viikossa täydet päivät ilman lomia, kuin että lapsi käy esim. 8pv kuukaudesta hoidossa, joista osa saattaakin olla sellaisia, että toinen vanhemmista onkin kotona.

Ymmärtääkseni ap:n tilanteessa lapsi on ollut vähän hoidossa ja silloin voi lapselle olla hyväksikin pitää hoitopaikka tuttuna pitkien vapaidenkin välissä.
öö, tää ärsyk on ymmärtääkseni alkup. kirjoittaja...

[QUOTE="vieras";27309506]Tää on niin jännä juttu. Lapsia herätellään ja raahataan hoitoonkin, mutta aikuisten pitää saada nukkua....Aikusilla on oikeus vapaapäiviin, mutta lapsilla ei...on monien ajatus. Ei nyt kuitenkaan onneksi ap:n.[/QUOTE]

Samaa mieltä. Ite en vie koskaan lasta hoitoon jos oon kotona. Oma sairausloma erikseen.

ärsyk
[QUOTE="vieras";27309506]Tää on niin jännä juttu. Lapsia herätellään ja raahataan hoitoonkin, mutta aikuisten pitää saada nukkua....Aikusilla on oikeus vapaapäiviin, mutta lapsilla ei...on monien ajatus. Ei nyt kuitenkaan onneksi ap:n.[/QUOTE]

No todellakin. Kaikki tyylillään ja tyylillä kaikki, mutta jos ihan vaan siks pitää nukkua, että on saanut koneella lusmuta ni ei kuulosta hyvältä. Tai happamia sano kettu, itellä ku ei omatunto anna myöden viefä vieraalle hoitoon siks et olen omasta halusta valvonut. Miehellä on muutenki ihme käsitys siitä että on jotenki etuoikeutettu "omaan aikaan". Mun oma aika on se ku menen töihin hoitamaan muiden mukuloita ja se pari tuntia illassa ku lapsi menny nukkuu.

Tuskin lienee kyse siitä etteikö mies saisi jäädä nukkumaan, vaan siitä itsekkäästä asenteesta että hänen elämästään on tehtävä mahdollisimman helppoa ilman mitään helpotuksia toiseen suuntaan.
Joku kysykin mahdollistaako mies sen että saisin nukkua pitkään joskus niin ei. Että pääsisin kahville ilman ladta? Ei. Elokuviin? Ei. Välillä vituttaa armottomasti. Etenkin aamuna ku lapsi pitää repiä suoraan sängystä autoon aikuisen ihmisen mukavuudenhalun takia.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyk;27310771:
No todellakin. Kaikki tyylillään ja tyylillä kaikki, mutta jos ihan vaan siks pitää nukkua, että on saanut koneella lusmuta ni ei kuulosta hyvältä. Tai happamia sano kettu, itellä ku ei omatunto anna myöden viefä vieraalle hoitoon siks et olen omasta halusta valvonut. Miehellä on muutenki ihme käsitys siitä että on jotenki etuoikeutettu "omaan aikaan". Mun oma aika on se ku menen töihin hoitamaan muiden mukuloita ja se pari tuntia illassa ku lapsi menny nukkuu.

Tuskin lienee kyse siitä etteikö mies saisi jäädä nukkumaan, vaan siitä itsekkäästä asenteesta että hänen elämästään on tehtävä mahdollisimman helppoa ilman mitään helpotuksia toiseen suuntaan.
Joku kysykin mahdollistaako mies sen että saisin nukkua pitkään joskus niin ei. Että pääsisin kahville ilman ladta? Ei. Elokuviin? Ei. Välillä vituttaa armottomasti. Etenkin aamuna ku lapsi pitää repiä suoraan sängystä autoon aikuisen ihmisen mukavuudenhalun takia.
Siis mies ei koskaan suostu hoitamaan lasta? Jos siis ilmoitat että huomenillasta lähdet kaverin kanssa elokuviin niin mies kieltäytyy hoitamasta lasta?

Meillä lapset ovat olleet - ja tulevat olemaan hoidossa myös sellaisiana päivinä kun jompi kumpi tai jopa kummatkin vanhemmista ovat kotona. Oma aika (ja se yhteinen) on ihan kivaa kummallekin.

"..."
Heh heh. Olisi hauska nähdä joskus edes yksi tällainen kommentti, jos asetelma olisi toisinpäin, ja joku kirjoittaisi, kuinka äiti haluaisi vapaapäivänään vähän aamulla nukkua pidempään joten isä vie lapset päiväkotiin. Jestas minkä määrän paskaa ko. nainen saisi niskaansa, mutta kun kyse on miehen unista, niin näitä ymmärtäjiä aina löytyy.

"..."
Minäkin jouduin herättämään 2-veen aamulla, jotta mulla olisi jotain mahdollisuuksia saada hänet päiväunille ennen kuin itse lähden töihin ja mies jää nukkumaan...=)

Miekkonen on yövuorossa, ja kiukkuinen kuin perkele jos ei saa nukuttua.
Ihan eri asia, jos on ollut töissä yön. Mutta jos ihan vain huvikseen roikkuu koneella/baarissa/telkkarin edessä, niin mielestäni silloin voi myös ihan huvikseen aamulla herätä lapsia hoitamaan.

• Tykkää
Reactions: Suklaanougat
Mistä näitä miehiä oikeen löytyy!? Sen pitäisi olla ihan itsestään selvyys että säkin pääset välillä tekemään jotain omaa pariksi tuntia (elokuviin tmv), kerran kuussa esim olisi jo jotain mutta ei missään nimessä liikaa pyydetty!

Sun miehen olis pikkuhiljaa aika oppia että lapsi on myös hänen ja hänelläkin on velvollisuus lasta hoitaa edes sillointällöin. Jaksaa äitikin paljon paremmin kun saa välillä tehdä jotain omaa / käydä tuulettumassa ja se on sitten lapsenkin etu.

Mä en Ikinä suostuisi siihen etten pääsisi Ikinä mihinkään ilman lasta. Kertoja emme laske monestiko olen käynyt ilman lasta jossain tai mieheni mutta kun tulee sellainen olo niin kyllä aina se oma aika on järkkäytynyt sitten. Ehkä pari kertaa kuussa käyn jollain kaverilla kahvilla ja kerran puolessa vuodessa olen päässyt ihan yöelämäänkin. Enempää en edes kaipaa, mutta kaikilla on ne omat tarpeet tuulettumisen suhteen.. Ja kyse siis lähinnä ihan parista tunnista ja usein jopa lapsen nukkumaanmenon (klo 19-20) jälkeenkin vasta..

Joo, ei tulis kyllä meilläkään kuuloonkaan, että miehellä olis eri vapauden kuin mulla. Ei tarvi kytätä, eikä laskea, mutta jos ajoissa sovitaan että ottaa omaa aikaa, niin miks ei vois onnistua?
Lapsi on kahden kauppa, miks siitä on sitten vain yhdellä vastuu?
Tai sitten on vaan valinnut huonon miehen!

Yhteistyössä