Naurettava BMI

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyllä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
kaikenmaailman arvoja ja prosentteja että saa ihmiset kauhistella itseänsä ja toisiansa. eikö sen peilistä näe että mikä hyvältä näyttää ilman näitä "mittareita" :wave:

Näinpä. Meillä ei ole edes vaakaa, kunhan peilikuvansa kestää ja vaatteet istuu päällä niin samapa tuo.

Olen ihannepainossani, 169/66, urheilen paljon ja rasvaprossa 22,8%.

Lihasmassan määrä normaalialueen ylärajoilla, joten se selittää painon. Habaa on :D
Laihaksi ja hoikaksi sanotaan.

Eipä mun kropalla oikein ole realistista haaveilla alle 60 kilon painosta...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ceres:
Samaa mieltä, itsellä bmi 17 ja jos bmi ois siellä 21 -> paikkeilla niin kyllä näkyis ja paljon. Olen aina ollut todella hento ja pienikokoinen (156cm/42kg), eikä lihasta löydy nimeksikään.

hyi! miten laiha

Vaikutat sanavalintojesi perusteella aika ikävältä ihmiseltä :( kyllä meidän suvusta hoikempiakin löytyy, ihan normaalipainoiselta näytän, se tässä se pointti olikin.

en ole ikävä ihminen mutta pelkkä luu ja nahka ei voi olla kaunista

Sitten varmaan kannattaisi miettiä sanavalintojaan. Ei minustakaan pelkkä luu ja nahka ole kaunista, hoikkuus ja sopusuhtaisuus taas on :)

noilla mitoilla sussa ei voi olla muuta kuin luuta ja nahkaa

Ihan sopusuhtaisena pitäisit jos kuvan näkisit :) meidän suvussa melkein kaikki hoikkia, liekö syynä sitten perimä. Mutta samapa tuo..en vain käsitä mikä saa sinut arvostelemaan tuntemattomia ihmisiä noin hanakasti ja rumasti :(

olen vaan nähnyt liikaa kuvia laihoista naisista joilla luut paistaa läpi ja se on ruman näköistä

Mutta arvaapa miltä tuntuu olla laiha nainen ja kuunnella tuollaista? Monen kokoiset naiset voivat olla kauniita, niin lihavat kuin laihatkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Aivan älytöntä tollasesta kattoa onko lihava tai laiha. minä jos olisin siellä normaalipainon edes keskivaiheilla olisin LÄSKI!
Ja taas mieheni joka ei ole lihavaa nähnytkään vaan lihaksikas on olevinaan "lievästi ylipainoinen".
Että kyllä sen jokainen itse tuntee ja näkee mikä on hyvä paino itselle!

BMI taitaa seurata normaalijakaumaa joka tarkoittaa, että useimmille ihmisille se on toimiva mittari. Mutta aina on ääripäitä, joille se ei toimi.

Ja wikipedian sivuilla näyttäis olevan mielenkiintoinen pointti siitä, että BMI-vertailu toimii eri tavalla lyhyille ja pitkille. Pitkien pitäisi olla suhteessa hoikempia saavuttaakseen saman BMI:n kuin lyhyempi henkilö.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Painoindeksi

Ei sillä että wikipediaa aina kandeis katsoa, mutta toi oli musta avaava huomio.

Yhteistyössä