Natsiätii tai ei mutta mielestäni 16-vuotiaan ei tarvitse lähteä kolmeksi päiväksi laville ryyppäämään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rollolainen

Vieras
Tyttö olis lähtenyt tyttökaverinsa, kaverin veljen ja sen tyttöystävän kanssa Leville. Aikuinen joka mukaan tulisi on tytön isä. Mutta tiedän että tytön isä antaisi juoda, koska olivat saneet tytön synttäreilläki ottaa, vaikkakin aikuisten valvonnassa. Minulla on mielestäni oikeus päättää siitä että juoko tyttäreni vai ei. Ei riitä että aikuinen vahtii vieressä juomista

Ruusunpunaisten lasien läpi katseleva idealisti?

Ei elämä mene noin.

Oletko koskaan kuullut sanaa RYHMÄPAINE.

Etenkin nuorten keskuudessa sillä on valitettavan liiankin suuri käytännön merkitys.

Ei, vaan realisti. Elämä todellakin menee niin, että teini, joka haluaa juoda, ja joka on juonut ennenkin, juo vaikka ei pääsisikään sinne Leville.

Tyttö olis lähtenyt tyttökaverinsa, kaverin veljen ja sen tyttöystävän kanssa Leville. Aikuinen joka mukaan tulisi on tytön isä. Mutta tiedän että tytön isä antaisi juoda, koska olivat saneet tytön synttäreilläki ottaa, vaikkakin aikuisten valvonnassa. Minulla on mielestäni oikeus päättää siitä että juoko tyttäreni vai ei. Ei riitä että aikuinen vahtii vieressä juomista

Sinänsä hieno ajatus, mutta kyllä 16-vuotias keksii keinot juoda jos haluaa. Itse voisin ajatella sallivani tuon, kun kerta mukana on "valvoja" ja tyttö on kuitenkin jo 16. Parempi se noin on kun yksin (tai päihtyneiden kavereiden kanssa) kaupungilla. Juu u, muistan kyllä mitä me teimme 13-14 vuotiaina ja tuo kuulostaa paaljon paremmalta.

[QUOTE="zenn";22237466]Sinänsä hieno ajatus, mutta kyllä 16-vuotias keksii keinot juoda jos haluaa. Itse voisin ajatella sallivani tuon, kun kerta mukana on "valvoja" ja tyttö on kuitenkin jo 16. Parempi se noin on kun yksin (tai päihtyneiden kavereiden kanssa) kaupungilla. Juu u, muistan kyllä mitä me teimme 13-14 vuotiaina ja tuo kuulostaa paaljon paremmalta.[/QUOTE]

Peesi!

Alaikäinen ei saa ottaa alkoholia. jos joku kuulee, että vanhemmat sallivat sellaisen, se olisi oikeasti lastensuojeluilmoituksen paikka. Olet aivan oikeassa, nuoren ei kuulu ryypätä. Alaikäinen ei päätä itse asioistaan.

Ei, vaan realisti. Elämä todellakin menee niin, että teini, joka haluaa juoda, ja joka on juonut ennenkin, juo vaikka ei pääsisikään sinne Leville.

Mielestäni kuitenkin on parempi juoda kaupungilla ja tulla sovittuun kellonaikaan kotiin, kuin juoda jossain reissussa, jossa kukaan ei odota kotiin ja kaikenlaista voi sattua... ja ihan omasta kokemuksesta vain sanon.

Aivan oikein, minä en ryypännyt alaikäisenä, vaikka asuin 16 vuotiaana viikot pois kotona, koulun asuntolassa, jossa kaverit ryyppäsivät aina keskiviikosta perjantaihin.

Luultavasti olisin aloittanut alkoholin käytön, jos kotona olisi ollut asian suhteen hälläväli-asenne.

Jaa, että sellasta. :D

Mutta ymmärräthän, että vaikka olis kunnolliset vanhemmat, niin teini voi silti ryypätä. Itse olin tällainen. Vanhempani luulivat kiltiksi tytöksi mutta.. Ei siis oo vanhempien vika tuo juttu :)

Mielestäni kuitenkin on parempi juoda kaupungilla ja tulla sovittuun kellonaikaan kotiin, kuin juoda jossain reissussa, jossa kukaan ei odota kotiin ja kaikenlaista voi sattua... ja ihan omasta kokemuksesta vain sanon.

Njaa, kun omaa nuoruuttani mietin niin turvallisempaa oli varmaan silloin, kun juotiin jossain kaverin mökillä tms ja aikuinen/aikuisia oli mukana. Kaupungilla olisi voinut tapahtua mitä vaan, eikä kukaan katsonut perään, mutta mitään ei kuitenkaan tapahtunut.

Niin tai näin, jos juominen on se syy, miksi reissu kielletään, niin se on minusta aika turhaa, koska teini juo jos on juodakseen. Muista syistä taas voisin itsekin kieltää reissun: esimerkiksi siksi, etten pidä tyttären kaverin isästä enkä luota häneen, olisi hyvä syy. Tai se, että ei ole juuri nyt rahaa lähteä Leville.

Jaa, että sellasta. :D

Mutta ymmärräthän, että vaikka olis kunnolliset vanhemmat, niin teini voi silti ryypätä. Itse olin tällainen. Vanhempani luulivat kiltiksi tytöksi mutta.. Ei siis oo vanhempien vika tuo juttu :)

Silti on aika hassua, että sitten sallitaan se juominen, nostetaan kädet pystyyn ja sanotaan jotta ei voi mitään. Se aiheuttaa se ikäiselle kumminkin aivoihinkin pysyvää vauriota. ja on laitonta.