Natriumglutamaatiton lihaliemikuutio?

  • Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti
no
ekanakin, ihanaa että joku muukin välttelee ko ainetta!!! en oo 10 vuoteen sitä ainakaan tietoisesti suuhuni laittanut, sen verta paha olo siitä tulee.

sitten, joskus oli kaupoissa sellasta luomu-jauhe-liemiainetta, pusseissa, minusta siinä ei ollut glutamaattia. viimeksi kaupassa kun sitä etsin, en tosin löytänyt. jään odottelemaan, josko joillain olisi tieodssa joku.
 
vieras
Olen siirtynyt käyttämään Reformin luomu-kasvisliemijauhetta. Se oli ensimmäinen liemivalmiste, mikä löytyi ilman tuota natriumglutamaattia. Kannattaa katsella luomumerkinnöin olevia pakkauksia.
 
tinzi
Käytättekö mitään missä on lisäaineena E621? Kun itse aloin tutkimaan aikoinaan, niin sitä löytyi yllättävän monesta ruoka-aineesta joita meidänkin kaapissa oli. Aromisuola, jauhelihamauste, monet makkaravalmisteet yms, niin oletteko löytäneet esim. glutamaatitonta jauhelimaustetta?
 
no
joo, noi mausteet on pannassa, kuten monet eineksetkin. esim italianpataa ku joskus 10 vee sitten söin, olin tosi kipeä. ostan valmisruokia pakasteesta ja hokasin, että dolmio on esim glutamaattivapaa, ja kaikki lapset tykkää.
 
??
Alkuperäinen kirjoittaja tinzi:
Käytättekö mitään missä on lisäaineena E621? Kun itse aloin tutkimaan aikoinaan, niin sitä löytyi yllättävän monesta ruoka-aineesta joita meidänkin kaapissa oli. Aromisuola, jauhelihamauste, monet makkaravalmisteet yms, niin oletteko löytäneet esim. glutamaatitonta jauhelimaustetta?

Mulla iskee migreeni päälle juuri tuo E621 ja hankalaa on liharuokia maustella....ja totta on et melekein joka, eineksessä ainakin sitä on.
 
Knorrin Bouillon-liemikuutiot (ainakin liha, kana ja kasvis) EI sisällä E621:tä (natriumglutamaattia). Löytyy lähes joka ruokakaupasta. Yritin löytää netistä sivua, jossa olisi tuoteseloste, mutta en tähän hätään löytänyt.
 
"Pinni"
Kannattaa varoa myös hiivauutetta, se on natriumglutamaatin esiaste ja aiheuttaa samoja oireita. Valitettavasti sitä voi löytyä myös luomutuotteista! Esimerkiksi täällä mainitussa Reformin luomu kasvisliemijauheessa on hiivauutetta..
Lisää infoa:
http://halonloota.blogspot.com/2010/11/hiivauute-on-natriumglutamaatin-kaveri.html?showComment=1303118912976#comment-c7965226991870696743
 
Ttppii
Todelliset terveydelliset haitathan ovat olemattomia, migreeniä hyvin harvinaisesti voi aiheuttaa. Syy välttää on tietenkin lähinnä se, että natriumglutamaatti muuttaa kaiken eineksien makuiseksi.
 
[QUOTE="Pinni";23748303]Kannattaa varoa myös hiivauutetta, se on natriumglutamaatin esiaste ja aiheuttaa samoja oireita. Valitettavasti sitä voi löytyä myös luomutuotteista! Esimerkiksi täällä mainitussa Reformin luomu kasvisliemijauheessa on hiivauutetta..
Lisää infoa:
HaLo – Pieni aikuinen: Hiivauute on natriumglutamaatin kaveri[/QUOTE]

E635 on tullut korvaamaan entisen E621:n aika moneen tuotteeseen. Olkaapa tarkkoja!
 
jhliuk
Miten voi saada keiton maistumaan ilman lihaliemikuutioita? Olen aina laittanut kuution,mutta nyt lapsikin alkaa pikkuhiljaa syömään samaa ruokaa kanssamme enkä halua hänen koskevan tuohon...
 

Yhteistyössä