[QUOTE="vieras";28896873]Punikkiantiseministit taas vauhdissa...[/QUOTE]
Missä?
Missä?
Tiedän sen, kiitos sinulle. Tämä on vain ollut yllätys koska Suomea pidetään demokraattisena ja hyvänä maana, asenteissa vain tuntuu olevan hyvin paljon Hitleriä ja Stalinia. Uskovat kristityt usein ovat kovin ystävällisiä, tosin heissä osa hieman innokkaita tuomaan minulle kristinuskoa. Se ei haittaa koska tiedän että tarkoitus on heillä hyvä.Olen pahoillani siitä mitä olet Suomessa kokenut. Uskon, että kysymyksessä on yksinkertaisesti ymmärtämättömyys ja epätietoisuus.
Täällä on kuitenkin tunnustavissa kristityissä paljon Israelin ystäviä.
Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi!
Eikka on opiskellut poliittista historiaa ja se sanoi, että tuo Nasiman tilitys siitä että se on muslimi on pöyristyttävää. Ajattele vaikka näin: Saksalaiset jotka lähtivät natseja kotimaastaan pakoon 1930 -luvulla, esim. Willy Brandt, tekivät selväksi että he EIVÄT OLE NATSEJA! Nasiman perhe lähti muslimeja pakoon Afganistanista ja se kuitenkin julistaa olevansa muslimi. Tätä en pysty ymmärtämään. Ayaan Hirsi Ali lähti Somaliasta muslimeja pakoon ja se sentään kertoo totuuden islamista ja tietää mitä se ihan oikeasti on. Nasima häpäisee kaikki talibanin ja islamin muutkin uhrit tuolla "minä olen muslimi" vouhotuksellaan. Pitääpä muuten ottaa tämä puheeksi seuraavissa seuroissa.Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;28896830:Nasima on yksilö siinä missä Teuvokin. Ei Nasima edusta ääri-islamia, ellei Teuvon katsota edustava ristiretkiä.
Palestiinalaiset siviilitkö ampuvat? Juutalaisillakin oli getoissa vastarintaliikkeitä ja aseita. Oliko se huono asia? Natseistakin muurit ja piikkilangat olivat hyvä juttu, rauhoittivat kummasti tilannetta, eikä ketään olisi suljettu mihinkään, kun olisivat olleet paremmin, esim kristittyjä. Vieläkö pitää jatkaa vai joko sytyttää?Muuri oli hyvä, se vähensi oleellisesti pommi-iskujen määrää. Ketään ei olisi suljettu yhtään mihinkään, jos olisivat olleet vain rauhantöissä, rakettien ampuminen ei sitä ole. Toisin kun Saksassa aikoinaan, juutalaiset eivät siellä ampuneet ketään. Vertauksesi on antisemitistinen ja huono.
Myös Israeliin jäi aikoinaan arabeja jotka saivat Israelin kansalaisuuden ja täydet oikeudet, osa lähti pois varmana siitä että arabiarmeijat murskaavat Israelin, toisin kävi. Siitä tuo suunnaton viha sai uutta voimaa ja vaikka poislähteneille sanottiin että on mahdollista tulla takaisin he eivät tulleet vaan ottivat kansalaisuuden ympäröivistä valtioista. Suurin osa Länsirannan palestiinalaisista on jordanialaisia heistä aniharva Israelin alueen alkuperäis arabeja, Gazassa myös on jordanialaisia, alkuperäisväestöä vähemmistö ja Egyptistä siirtyneitä arabeja.Eikka on opiskellut poliittista historiaa ja se sanoi, että tuo Nasiman tilitys siitä että se on muslimi on pöyristyttävää. Ajattele vaikka näin: Saksalaiset jotka lähtivät natseja kotimaastaan pakoon 1930 -luvulla, esim. Willy Brandt, tekivät selväksi että he EIVÄT OLE NATSEJA! Nasiman perhe lähti muslimeja pakoon Afganistanista ja se kuitenkin julistaa olevansa muslimi. Tätä en pysty ymmärtämään. Ayaan Hirsi Ali lähti Somaliasta muslimeja pakoon ja se sentään kertoo totuuden islamista ja tietää mitä se ihan oikeasti on. Nasima häpäisee kaikki talibanin ja islamin muutkin uhrit tuolla "minä olen muslimi" vouhotuksellaan. Pitääpä muuten ottaa tämä puheeksi seuraavissa seuroissa.
Kaikki maailman siviilit ovat siis terroristeja? On siinä sulla iso sota sitten käytävänä, Rouva Sotilas.Joka ei edusta tunnustetun valtion armeijaa ja ole tunnistettavissa sotilaaksi on siviili. Tämä lienee melko yleinen tulkinta koko maailmassa. Näille on myös toinen nimi eli terroristi.
Toki juutalaisillakin oli vastarintaa, vastarinta alkoi vasta kun juutalaiset suljettiin ghettoihin, palestiinalaisten vuoksi rakennettiin muurit koska ampuivat, räjäyttelivät ja tekivät raketti iskuja Israelin kaupunkeja ja koulubusseja vastaan. Muurit edesauttoivat vähentämään näitä iskuja.
Natseilla ei ollut mitään pelättävää juutalaisten taholta, vertauskuvasi on siis edelleen antisemitistinen ja huono
Nyt teitä on kolme, kiitos sinulleAlkuperäinen kirjoittaja Huolestunut äiti hesanseutu;28897061:Sain juuri tenavat nukkumaan ja tulin piipahtamaan vilkaisemaan keskustelut. Tämä ketju herätti huomioni lähinnä siksi, että arasta aiheesta puhuu meillä vähemmistönä oleva ihminen. Samalla mitä pidemmälle ketjua selasin huomasin että tämä Phazit on siltä osin oikeassa että tässä ketjussa on kymmenittäin kommentteja ja monet niistä suoranaisen halveksuvia juutalaisia kohtaan, ainoastaan kaksi henkilöä puoltaa Phazitin kantaa asioissa. Kertoo tosiaan suomalaisten asenteista vankasti.
Myönnän toki että kristittynä olen Israel myönteinen joskaan en kaikkia Israelin valtion tekoja hyväksy, mutta siihen nähden, että ympärillä tosiaan on pelkästään vihamielisiä valtioita oma oikeustajuni on siellä heikomman puolella. Loistavasti Israel on siellä sinnitellytkin vuosikymmenet.
Hyväksytkö tämän toiminnan, mistä Kirkon Ulkomaanavun lähettämä tarkkailija raportoi?Alkuperäinen kirjoittaja Huolestunut äiti hesanseutu;28897061:Sain juuri tenavat nukkumaan ja tulin piipahtamaan vilkaisemaan keskustelut. Tämä ketju herätti huomioni lähinnä siksi, että arasta aiheesta puhuu meillä vähemmistönä oleva ihminen. Samalla mitä pidemmälle ketjua selasin huomasin että tämä Phazit on siltä osin oikeassa että tässä ketjussa on kymmenittäin kommentteja ja monet niistä suoranaisen halveksuvia juutalaisia kohtaan, ainoastaan kaksi henkilöä puoltaa Phazitin kantaa asioissa. Kertoo tosiaan suomalaisten asenteista vankasti.
Myönnän toki että kristittynä olen Israel myönteinen joskaan en kaikkia Israelin valtion tekoja hyväksy, mutta siihen nähden, että ympärillä tosiaan on pelkästään vihamielisiä valtioita oma oikeustajuni on siellä heikomman puolella. Loistavasti Israel on siellä sinnitellytkin vuosikymmenet.
"Joka ei edusta tunnustetun valtion armeijaa ja ole tunnistettavissa sotilaaksi on siviili. Tämä lienee melko yleinen tulkinta koko maailmassa. Näille on myös toinen nimi eli terroristi."Käyvätkö kaikki maailman siviilit sotaa? Eivät käy. Kommenttisi ovat kovin vähä-älyisiä. Käyvätkö palestiinalaiset sotaa? Käyvät, sotiiko palestiinan armeija? Ei sodi, palestiinalla ei ole armeijaa. Sotiiko palestiinalaiset siviilit? Kyllä, palestiinalaiset terroristit toimivat siviilien seasta siviileinä.
Nämä niin sanotut palestiinalaiset ovat islamistisen ja arabisosialistisen toiminnan uhreja ja he eivät taistele maansa puolesta koska heillä ei sellaista ole. He asuvat Israelissa Israelin maalla ja ovat poliittinen sekä terroristi ase Israelia vastaan.
Eli juutalaiset olivat esim Puolassa ja Saksassa terroristeja?Pahoittelen, muotoilin lauseeni huonosti. Tuosta lauseesta jäi mainitsematta, joka sotaa käyvässä maassa ei edusta. Minulle tulee välillä virheitä koska ajattelen lausetta osin hepreaksi, osin englanniksi ja osin suomeksi.
Niin me näemme eri tavoin. Minäkin olen mielestäni heikomman puolella, kun olen palestiinan kansan puolella: soisin heille oman valtion erossa Israelista (ja toki Israelille oman).Alkuperäinen kirjoittaja Huolestunut äiti hesanseutu;28897061:Sain juuri tenavat nukkumaan ja tulin piipahtamaan vilkaisemaan keskustelut. Tämä ketju herätti huomioni lähinnä siksi, että arasta aiheesta puhuu meillä vähemmistönä oleva ihminen. Samalla mitä pidemmälle ketjua selasin huomasin että tämä Phazit on siltä osin oikeassa että tässä ketjussa on kymmenittäin kommentteja ja monet niistä suoranaisen halveksuvia juutalaisia kohtaan, ainoastaan kaksi henkilöä puoltaa Phazitin kantaa asioissa. Kertoo tosiaan suomalaisten asenteista vankasti.
Toki uskon Israelin armeijan aivopesemää sotilasta ennemmin kuin vaikkapa YK:ta. Luonnollisesti.Tiesitkö että 99% näistä on maailmalla tunnettua nimellä Pallywood.
Sinä ilmoittauduit ekana. Onko palestiinalaishuivi hyvin kaulalla?Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;28896880:Missä?
Mielenkiintoinen näkemys sinulla siitä mikä on heikompi puoli, palestiinan tukena on ympäröivät arabivaltiot, pohjoisafrikan muslimivaltiot sekä vielä pari vuosikymmentä sitten vahvasti neuvostoliitto, voitko laskea siitä voimasuhteet. Luuletko ettei arabien öljyvarannot olisi palestiinalaisten tukena? Nuo ympäröivät valtiot eivät edes halua että rauhaa koskaan tulisi, sen enempää kuin palestiinalaisetkaan poliitikot, he haluavat vain Israelin valmiiksi rakennetun valtion ja tuhota juutalaiset. Tätä asiaa et pysty kiistämään todisteiden valossa mitenkään.Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;28897150:Niin me näemme eri tavoin. Minäkin olen mielestäni heikomman puolella, kun olen palestiinan kansan puolella: soisin heille oman valtion erossa Israelista (ja toki Israelille oman).
Olit jäljillä.
Toinen on samaan aikaan ydinasevaltio sekä miehittäjä ja toinen osapuoli sissisotaan pakotettu kansa. Mitkäs ne voimasuhteet olivatkaan?Mielenkiintoinen näkemys sinulla siitä mikä on heikompi puoli, palestiinan tukena on ympäröivät arabivaltiot, pohjoisafrikan muslimivaltiot sekä vielä pari vuosikymmentä sitten vahvasti neuvostoliitto, voitko laskea siitä voimasuhteet. Luuletko ettei arabien öljyvarannot olisi palestiinalaisten tukena? Nuo ympäröivät valtiot eivät edes halua että rauhaa koskaan tulisi, sen enempää kuin palestiinalaisetkaan poliitikot, he haluavat vain Israelin valmiiksi rakennetun valtion ja tuhota juutalaiset. Tätä asiaa et pysty kiistämään todisteiden valossa mitenkään.
Nyt poistun keskustelusta koska on lasten nukkumaan meno aika, tämä keskustelu avarsi jälleen kerran paljon minulle suomalaisten asenteista.