Narsistin tuhoama

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *Echo*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lillukka-:
"kysyy tytär". Jos et halua hänen kanssaan olla tekemisissä niin sano se hänelle suoraan, jos pelkäät, niin kirjoita kirje, missä selkeästi kerrot tuntemuksesi ja ilmoitat hänelle, ettet halua olla -etkä ole hänen kanssansa missään tekemisissä. Tämän jälkeen et vastaa puheluihin etkä viesteihin. Jos hän alkaa jollain tapaa sinua häiriköimään, niin ilmoita poliisille.

Tylyä, mutta se, että ollaan sukua ei oikeuta ketään pilamaan toisen elämää.

Ettet väärillä "keittiöpsykologin"neuvoillasi pilaa ja tuhoa kahden ihmisen elämää! Tai jopa useamman ...

Alkuperäinen kirjoittaja sivusta:
Alkuperäinen kirjoittaja pillukka:
taas keittiöpsykologiaa Lillukalta. Ihan maalaisjärjellä todettuna. Ole varovainen, kun teet diagnooseja muista ihmisistä.

Ja tämän henkilön diagnoosi on narsistinen persoonallisuushäiriö.

Tiedän sen siitä, että olen itse keittiöpsykologi ja teen diagnooseja näin sivusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Lillukka-:
Ylläolevien kirjoittaja on maaninen, jopa nimeään myöden. Helppoa havaita ihan maalaisjärjellä. Hae apua itsellesi.

Sitä minäkin sanoin: tämä pillukka on maaninen psykopaatti ja narsisti. Hänen pitää hakea lääkettä kaikkiin näihin diagnooseihin ja hakea apua, jotta hän paranee.

Hänellä voi myös olla skitsofrenia. Sen näkee noista hänen muutamasta viestistään aivan selkeästi: hakea nyt apua armeijalta hornetteineen ... sehän on ihan "harhaista" selkeästi ... hänellä on siis harhoja ...

Selvä skitsofrenia siis vielä lisää diagnoosiksi: maaninen, skitsofreeninen, narsistinen psykopaatti.

Nyt taitaa olla psykiatrinen kuvaus ja "loppudignoosi" hänestä tehty täällä elleissä.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Paljon asiaa lillukalta.
1% on yksi sadasta. Jos heillä jokaisella on perhe, niin 20 000 asukkaan kaupungissa sairastaa 200 perhettä.

Entäs ne joilla on vain narsistisia piirteitä, sitten tuo joukko kasvaa...

Mittasuhteet valkenevat paremmin, jos puhutaan yksilöistä kuin prosenteista. Suomessakin tuon yhden prosentin tasolla olisi siis melkein 50 000 narsistisesti persoonallisuushäiriöistä, sen lisäksi lievemmin narsistiset ja ne, jotka eivät hae tai pääse hoitoon. Valtava joukko!

Entäs uhrit, siis ne, jotka elävät narsistin kanssa tai lähellä. Ydinperheissä keskimäärin kaksi kolme uhria. Tekee 100 000 -150 000 uhria. Kun narsistit oletettavasti eroavat keskimääräistä useammin, niin uhrien määrä voi pahimmassa tapauksessa kaksinkertaistua. Sen lisäksi kaikki vaihtuvat seurustelusuhteet, työkaverit ja muut narsistin kanssa pitempään tekemisissä olevat.

Ei mikään pkkuriikkinen ongelma, vai kuinka? Heitä, jotka tuntevat narsismin, ei kovasti hetkauta edellisen kaltainen irvailu diagnooseilla. Voisi jopa kysyä, miksi joku kokee tarpeelliseksi irvailla? Narsismista keskusteltaessa kun on aina niitä, joille on välttämätöntä ruveta nimittelemään toisia ja saada muiden ajatukset mitätöityä.

Ihmiset keksivät toisille ihmisille diagnooseja, jotta heidän itse olisi helpompi elää itsensä kanssa ........ ja omien tekojensa kanssa. Jotenkin siten on helpompi kestää todellisuutta ja omaa riittämättömyyttään, "kun tuo toinen on niin itsekäs narsisti, että minun piti toimia ja sanoa näin .... koska toinen toimi niin ja näin".

Siten jotenkin todellisuuskin on helpompi kestää.

Jos kumppani on narsisti, hänen kanssaan ei normaali kommunikointi onnistu. Jos jotain mietityttää, onko oma kumppani narsisti vai ei, niin löysin täältä ainakin itselleni hyödyllisen testin, joka kertoo, onko puoliso narsisti vai ei:

www.suhdesoppa.fi/testit/narsismitesti

Eiköhän asia ole niin, että jokainen ihminen täällä maan päällä pyrkii tulemaan ihan ensiksi toimeen oman itsensä kanssa - ja sitten kun se taito on saavutettu - voidaan jo tulla toimeen muidenkin kanssa.
Jos itsellä ei kaikki asiat ole kohdallaan ja kunnossa - jos on luurankoja kaapeissa jne... rehellinen elämä on aika vaikeaa - ja joutuu peittelemään asioita turvautumalla mitä kummallisempiin tuhoaviin virityksiin.
Siis; kannattaa ensin miettiä, että mitä itse haluaa elämältään ja sitten analysoida onko haluamiset kohdallaan suhteessa toisiin ihmisiin, luontoon ja ympäristöön.
Sitten kun ne asiat on selvitetty oman itsensä kanssa - voi alkaakin jo elää aika miellyttävää ja rehellistä elämää.

jos ihminen esim. käy terapiaa eli "matkaa sisimpäänsä" niin tällainen ihminen EI OLE NARSISTI vaan ihan tavallinen ihminen .... vaikka tekeekin matkaa sinne sisimpään.

Jos joku tällaisen ihmisen LEIMAA narsistiksi ja KOHTELEE, niin HÄN TEKEE HENKISTÄ VÄKIVALTAA.

... on hyvä ympärillä olevien ihmisten tajuta myös se, että tämä matka on hyvin raskas ja tämän terapiassa olevan ihmisen ON KYETTÄVÄ SELVIÄMÄÄN MYÖS ARJESTAAN VASTUINEEN. Siksi on hyvä kaikille muillekin ihmisille ympäristössä olla selvää, että terapia kestää vuosia ei viikkoja tai kuukausia.

... jos tällaista vuosia kestävän terapian ilmoitusta ei saa lähimmäiselle perille niin siitä voi seurata suuria väärinkäsityksiä, riitoja ja vaikeuksia. Valitettavasti.

Elämä on.

ne kaikki tuosta väärinkäsityksestä seuraavat vuosien "riidat ja painajaiset" sen arvoisia, että ne kannatti käydä elämässä läpi? Meinaan, jos on ollut vain tarkoitus kertoa, että lähtee "terapiamatkalle" ... ja siitä tulee vuosien vaikeudet ...

Sanokaa,miten sellaiselle ihmiselle voi kukaan tehdä diagnoosia,joka ei suostu menemään esim.lääkäriin,koska ei näe itsessään mitään väärää vaan aina toisessa.
Tässä on se pointti,että näitä ei tiedetä,mitä he ovat.tulee sitten meillä vaimo- tai mies paroilla tehtyä diagnoosit..noinhan ei saisi tehdä,mutta koska tietoa löytyy jo nykyään,ainakin itse ajattelin eläneeni tuollaisen ihmisen kanssa.
Saattoi olla tietenkin normaali mieskin ja minussa se vika,väliäkö tuolla enää.
No kerron kuitenkin jotain kohtia,mitä sattui meidän avioliiton aikana.
Seurusteltiin 4 vuotta kuitenkin,hän oli tosi mukava,ei mm.ottanut alkoa.Edellinen suhteeni päättyi miehen liialliseen alkoholin käyttöön ja siitä johtuvaan väkivaltaan.
Tämä uusi kaveri oli ehkä outo siksi,että ei suostunut vanhoista asioista puhumaan.tiesin,että oli eronnut,juuri muuta en.enkä kysellyt,luotin,että toinen on rehellinen.
Menimme naimisiin asti.alkoi paljastua,että miehelläni oli velkaa pilvin pimein.Hän ei ottanut millään lailla osaa yhteisiin menoihin.Kaikki yhteiset laskut jäivät minun huolekseni.Jos niisä huomautin,hän uhkasi hakkaamisella.
Meillä oli jo tuolloin 3 pientä lasta.Pyöritin arkipäivää ja pelkäsin lasten ja itseni puolesta.
Mieheni ei auttanut missään mm.kun nuorempi lapseni olla tulla kesken,hän vain nauroi,kun pyysin,että auttaisi siivouksessa.
Ei tosiaan muistanut yhtään syntymäpäivää,hääpäivää,ei koskaan ostanut minulle mitään korua,vaikka joskus sanoin suoraan,että olisi mukava jotain saada.
Pikku hiljaa,hän sai vanhat velkansa hoidettua,Olin helpottunut,että nyt voisimme jo jotain tehdä yhdessäkin,alkaa vaikka rakentamaan jotain tai vastaavaa.
Oli aikamoinen yllätys,kun paljastui,että hän oli tehnyt koko avioliiton ajan uutta velkaa selkäni takana.Nauroi vain,kun itkin.
Kun hän sitten jäi kiinni vielä toisen naisen kanssa olemisesta,hain avioeroa vohoin viimein.
No ero meni niin,että uhkailulla hänen ei ole tarvinnut maksaa lapsista mitään koko aikana.Eli olen elättänyt perheeni yhä edelleen yksin.Hän ei pidä tuota mitään.lapsille tai nuorille haukkuu minua ja kehuu itseään hyvänä isänä.
Nuoret voisivat nyt täytettyään 18-vuotta hakea isältään elatusmaksuja(opiskelevat),mutta kukaan heistä ei uskalla hakea,pelkäävät hekin niinkuin minäkin tätä miestä.
Vielä pitää mainita,että kun lapset olivat pieniä,isä ei koskaan ollut heidän kanssaan.Ei lukenut.Hoitoon vei tai haki n.3-4 kertaa ym.
No en tiedä,onko mikä diagnoosi,en ole tehnyt,mutta tuollaista meillä oli..onnekis olen nyt vapaa.

Kamalaa on ollut sinulla "ei diagnoosia", miten olet jaksanut ja vielä kolme lastakin on siinä hullun miehen kanssa tullut.

En voi muuta kuin onnitella selviytymisestäsi - kun selkäsi takana mies on tehnyt omia juttujaan ja sinä olet hoitanut ja huolehtinut kaikesta.

Voisiko sitä hullua miestä haastaa edes oikeuteen kaikista valheistaan - sillä oikeuteen minä tuommoisen lusmuilijan vetäisin ja sillä siisti. Kyllä rakkauden varjolla íhmiset tekevät vaikka mitä pahaa toisilleen.
Mitenkähän miehesi elämässään meinaa loppuun saakka päästä - kyllä pitäisi tulla jonkun viisaamman ja antaa maistaa potut pottuina - niin eiköhän alkais äijä oppimaan!

Mitään ei ole tehtävissä,muuta kuin yrittää unohtaa.Miehiin en voi enää luottaa..ei ole eron jälkeen ollut ketään..kukaan ei juuri edes uskonut minua,kun kerroin,mitä oli tapahtunut.Mies osasi näytellä niin hyvää,jopa poliisit menivät halpaan hänen kanssaan.
Lapsien vuoksi en kehtaa enkä uskalla alkaa häntä hakemaan mihinkään,olen yrittänyt lasten vuoksi olla hiljaa,onhan hän kuitenkin lastemi isä.
Viimeisin uhkaus tuli lasten kautta,aikoo vielä viedä minulta rahaa.Erossa vei jo aikamoisen summan...eli maksoin,että pääsin eroon.

Yhteistyössä