Narsisti mies?

  • Viestiketjun aloittaja Melancholy
  • Ensimmäinen viesti
Melancholy
Voiskohan joku ystävällisesti auttaa seuraavanlaisessa asiassa:
Olen seurustellut poikaystäväni kanssa lähemmäs kolme vuotta, ja n. pari viime vuotta on olleet 50% ihan ookoo ja 50% ihan täyttä helvettiä. Kaikesta huolimatta olemme edelleen yhdessä, eroaminen vain tuntuu ja näyttää olevan niin uskomattoman vaikeaa. Tuntuu että mies osaa aina sanoa oikeat asiat oikealla hetkellä, jolloin ajattelen että jospa tämä tästä paremmaksi muuttuu.

Kuuntelen lähes joka päivä haukkumista, mm. läskiperse, h..ra, pässi, idiootti, "kuinka voit olla noin tyhmä", hullu, jne...kaikki riitamme hän onnistuu kääntämään niin että syyllistän loppujen lopuksi asiasta itseäni, itken sekä pyytelen anteeksi. Siitäkin huolimatta että vika olisi ollut alunperin hänessä. Humalassa hän mm. puristelee toisia naisia baarissa perseistä, sekoilee lähes aina kaikenlaista. Jälkikäteen selitys on että ei muista tapahtunutta. Minua asia loukkaa erittäin paljon, mutta olen joka kerta tunteiden laannuttua pyrkinyt vain unohtamaan asian. Poikaystäväni väittää että reagoin liian voimaakkaasti ja olen sairaalloisen mustasukkainen. Hänelle asia on vain "harmiton tapa" jolle ei voi mitään vaikka yrittää.

Jälkeenpäin kaikki tuntuu uskomattomalta, kuinka voin olla näin voimaton ja antaa kohdella itseäni näin huonosti? Haluaisin erota, en vain pysty siihen. Olen lukenut paljon kirjallisuutta narsismista ja tunnistan monia asioita poikaystävästäni, pelkään että seurustelen narsistin kanssa. Tiedän, se on melko vakava syytös. Siksi haluaisinkin tietää onko muilla kokemuksia tämmöisestä parisuhde-helvetistä? Mielipiteitä?
 
Veli81
Jos siskollani olisi tuollainen mies niin saisi turpaan minulta. Sanoin aikoinaan siskoni miehelle, että vahdin häntä joten parasta olisi kohdella tätä hyvin. Tähän mennessä ei ole tarvinnut kouluttaa miestä, edellistä kyllä piti hieman ojentaa...

Lähde pois, paskaa ei tarvitse niellä!
 
mitä haluat
Voiskohan joku ystävällisesti auttaa seuraavanlaisessa asiassa:
Olen seurustellut poikaystäväni kanssa lähemmäs kolme vuotta, ja n. pari viime vuotta on olleet 50% ihan ookoo ja 50% ihan täyttä helvettiä. Kaikesta huolimatta olemme edelleen yhdessä, eroaminen vain tuntuu ja näyttää olevan niin uskomattoman vaikeaa. Tuntuu että mies osaa aina sanoa oikeat asiat oikealla hetkellä, jolloin ajattelen että jospa tämä tästä paremmaksi muuttuu.

Kuuntelen lähes joka päivä haukkumista, mm. läskiperse, h..ra, pässi, idiootti, "kuinka voit olla noin tyhmä", hullu, jne...kaikki riitamme hän onnistuu kääntämään niin että syyllistän loppujen lopuksi asiasta itseäni, itken sekä pyytelen anteeksi. Siitäkin huolimatta että vika olisi ollut alunperin hänessä. Humalassa hän mm. puristelee toisia naisia baarissa perseistä, sekoilee lähes aina kaikenlaista. Jälkikäteen selitys on että ei muista tapahtunutta. Minua asia loukkaa erittäin paljon, mutta olen joka kerta tunteiden laannuttua pyrkinyt vain unohtamaan asian. Poikaystäväni väittää että reagoin liian voimaakkaasti ja olen sairaalloisen mustasukkainen. Hänelle asia on vain "harmiton tapa" jolle ei voi mitään vaikka yrittää.

Jälkeenpäin kaikki tuntuu uskomattomalta, kuinka voin olla näin voimaton ja antaa kohdella itseäni näin huonosti? Haluaisin erota, en vain pysty siihen. Olen lukenut paljon kirjallisuutta narsismista ja tunnistan monia asioita poikaystävästäni, pelkään että seurustelen narsistin kanssa. Tiedän, se on melko vakava syytös. Siksi haluaisinkin tietää onko muilla kokemuksia tämmöisestä parisuhde-helvetistä? Mielipiteitä?

Siis haluatko miehen, joka kohtelee sinua huonosti ja alistaa sinua. Hän vie itsetuntosi lopullisesti.
Jätä mies mahdollisimman pian. Sillä ei ole merkitystä, miksi mies kohtelee sinua huonosti.
 
Viimeksi muokattu:
ölölölöölöl
Voiskohan joku ystävällisesti auttaa seuraavanlaisessa asiassa:
Olen seurustellut poikaystäväni kanssa lähemmäs kolme vuotta, ja n. pari viime vuotta on olleet 50% ihan ookoo ja 50% ihan täyttä helvettiä. Kaikesta huolimatta olemme edelleen yhdessä, eroaminen vain tuntuu ja näyttää olevan niin uskomattoman vaikeaa. Tuntuu että mies osaa aina sanoa oikeat asiat oikealla hetkellä, jolloin ajattelen että jospa tämä tästä paremmaksi muuttuu.

Kuuntelen lähes joka päivä haukkumista, mm. läskiperse, h..ra, pässi, idiootti, "kuinka voit olla noin tyhmä", hullu, jne...kaikki riitamme hän onnistuu kääntämään niin että syyllistän loppujen lopuksi asiasta itseäni, itken sekä pyytelen anteeksi. Siitäkin huolimatta että vika olisi ollut alunperin hänessä. Humalassa hän mm. puristelee toisia naisia baarissa perseistä, sekoilee lähes aina kaikenlaista. Jälkikäteen selitys on että ei muista tapahtunutta. Minua asia loukkaa erittäin paljon, mutta olen joka kerta tunteiden laannuttua pyrkinyt vain unohtamaan asian. Poikaystäväni väittää että reagoin liian voimaakkaasti ja olen sairaalloisen mustasukkainen. Hänelle asia on vain "harmiton tapa" jolle ei voi mitään vaikka yrittää.

Jälkeenpäin kaikki tuntuu uskomattomalta, kuinka voin olla näin voimaton ja antaa kohdella itseäni näin huonosti? Haluaisin erota, en vain pysty siihen. Olen lukenut paljon kirjallisuutta narsismista ja tunnistan monia asioita poikaystävästäni, pelkään että seurustelen narsistin kanssa. Tiedän, se on melko vakava syytös. Siksi haluaisinkin tietää onko muilla kokemuksia tämmöisestä parisuhde-helvetistä? Mielipiteitä?

Lue lisää aiheen kirjallisuutta, ole tekemisissä ystäviesi kanssa,yritä tehdä kaikkea mikä saa sinut näkemään tilanteen enemmän ulkopuolisen silmin. Vielä kyllä tajuatkin tilanteen, kun samalla ihmettelet miksi katselet häntä. Usein riippuvuus ja kiintymys pistää ajattelemaan asiaa liikaa miehen kannalta, siis ymmärtämään liikaa. Ja myös sitä helposti alkaa miettiä onko mies narsisti vai ei, vaikka ei sillä ole lopulta väliä miten häntä nimittää. Hän käyttäytyy törkeästi, on hän sitten narsisti tai ei. Riippuvainen kumppani ehkä tekee sen ajatteluvirheen, että kun narsisteista puhutaan paljon "parantumattomina" niin sitten aletaan kovasti toivoa ettei mies olisi narsisti vaan ihan muuten kusipää. Näin ikään kuin olisi se toivo vielä, että mies muuttuukin. Eikä tarvitsisikaan erota. Vaikka oikeasti kyse on siitä, miten mies käyttäytyy. Ja sen verran törkeältä kuulostaa, että turha jäädä katselemaan josko mies oppisi tai muuttuisi. Tosi huono merkki sekin, että hän saa käännettyä tekonsa sinun syyksesi.
 
Viimeksi muokattu:
tuollaiset naiset
Voiskohan joku ystävällisesti auttaa seuraavanlaisessa asiassa:
Olen seurustellut poikaystäväni kanssa lähemmäs kolme vuotta, ja n. pari viime vuotta on olleet 50% ihan ookoo ja 50% ihan täyttä helvettiä. Kaikesta huolimatta olemme edelleen yhdessä, eroaminen vain tuntuu ja näyttää olevan niin uskomattoman vaikeaa. Tuntuu että mies osaa aina sanoa oikeat asiat oikealla hetkellä, jolloin ajattelen että jospa tämä tästä paremmaksi muuttuu.

Kuuntelen lähes joka päivä haukkumista, mm. läskiperse, h..ra, pässi, idiootti, "kuinka voit olla noin tyhmä", hullu, jne...kaikki riitamme hän onnistuu kääntämään niin että syyllistän loppujen lopuksi asiasta itseäni, itken sekä pyytelen anteeksi. Siitäkin huolimatta että vika olisi ollut alunperin hänessä. Humalassa hän mm. puristelee toisia naisia baarissa perseistä, sekoilee lähes aina kaikenlaista. Jälkikäteen selitys on että ei muista tapahtunutta. Minua asia loukkaa erittäin paljon, mutta olen joka kerta tunteiden laannuttua pyrkinyt vain unohtamaan asian. Poikaystäväni väittää että reagoin liian voimaakkaasti ja olen sairaalloisen mustasukkainen. Hänelle asia on vain "harmiton tapa" jolle ei voi mitään vaikka yrittää.

Jälkeenpäin kaikki tuntuu uskomattomalta, kuinka voin olla näin voimaton ja antaa kohdella itseäni näin huonosti? Haluaisin erota, en vain pysty siihen. Olen lukenut paljon kirjallisuutta narsismista ja tunnistan monia asioita poikaystävästäni, pelkään että seurustelen narsistin kanssa. Tiedän, se on melko vakava syytös. Siksi haluaisinkin tietää onko muilla kokemuksia tämmöisestä parisuhde-helvetistä? Mielipiteitä?

no kiinostaisi tietää, miten voit vielä nu**ia tuollaisen tyypin kaa? kun sitäkin se haluaa melkein joka ilta? eikö?
Miten homma menee sitten tuollaisen tyypin kanssa? joka ensin haukkuu naistaan
>>> läskiperse, h..ra, pässi, idiootti, "kuinka voit olla noin tyhmä", hullu, jne...

USKOMATONTA.
 
Viimeksi muokattu:
Melancholy
no kiinostaisi tietää, miten voit vielä nu**ia tuollaisen tyypin kaa? kun sitäkin se haluaa melkein joka ilta? eikö?
Miten homma menee sitten tuollaisen tyypin kanssa? joka ensin haukkuu naistaan
>>> läskiperse, h..ra, pässi, idiootti, "kuinka voit olla noin tyhmä", hullu, jne...

USKOMATONTA.
Niinkuin aloituksessa kerroinkin, mies on todella hyvä puhumaan, puolustelemaan tekojaan ja kääntämään kaiken minun syykseni. Olen huomannut ajattelevani usein että ehkä olenkin syypää kaikkeen, olenko liian vaativa, mustasukkainen...
Edellisessä parisuhteessani mitään vastaavia ongelmia ei ollut, joten tuskinpa kaikki kuitenkaan minusta johtuu. Tottakai välitän kumppanistani, ne tunteet ei mihinkään täydellisesti katoa vaikka toinen olisikin täysin läpimätä. Sehän olisikin helppoa jos ne häviäisivät noin vain. Seksi on ainut asia joka tässä suhteessa on kaikesta huolimatta toiminut moitteetta. Ja noista haukkumisista puheenollen, yksikään nimitys ei ihan sovi kuvaamaan minua fyysisellä tai henkisellä tasolla mitenkään. Siksi ihmettelenkin mistä helvetistä se niitä oikein keksii.
 
Viimeksi muokattu:
...
Lisäyksenä vielä, poikakaverillani on myös naispuolinen entinen kesätyökaveri, jonka kanssa kahvittelevat sillointällöin. Erikoista on se että kolmen vuoden seurustelumme aikana tätä kyseistä neitoa ei olla esitelty minulle ollenkaan. Olen sanonut asiasta, kysynyt onko tämä hänen mielestään ihan ok ja oikein minua kohtaan, vastaus oli että kyllä on. Olen myös ehdottanut että kävisimme yhdessä kahvilla joskus, niin asiaa ei tarvitsisi enää sen kummemmin ihmetellä. Jostain syystä kuitenkin heidän kahvitteluhetkensä ovat pysyneet kahdenkeskisinä, nainen ei ota omaa puolisoaan mukaan eikä poikaystäväni minua. Mielestäni asiassa on jotain mätää eikä tämä ole reilua minua kohtaan, kun taas äijä on sitä mieltä että olen (tästäkin) asiasta sairaalloisen mustasukkainen...

Olenko?
 
eaieao
Lisäyksenä vielä, poikakaverillani on myös naispuolinen entinen kesätyökaveri, jonka kanssa kahvittelevat sillointällöin. Erikoista on se että kolmen vuoden seurustelumme aikana tätä kyseistä neitoa ei olla esitelty minulle ollenkaan. Olen sanonut asiasta, kysynyt onko tämä hänen mielestään ihan ok ja oikein minua kohtaan, vastaus oli että kyllä on. Olen myös ehdottanut että kävisimme yhdessä kahvilla joskus, niin asiaa ei tarvitsisi enää sen kummemmin ihmetellä. Jostain syystä kuitenkin heidän kahvitteluhetkensä ovat pysyneet kahdenkeskisinä, nainen ei ota omaa puolisoaan mukaan eikä poikaystäväni minua. Mielestäni asiassa on jotain mätää eikä tämä ole reilua minua kohtaan, kun taas äijä on sitä mieltä että olen (tästäkin) asiasta sairaalloisen mustasukkainen...

Olenko?

Kehtaat vielä kysyä!
 
Viimeksi muokattu:
voimia..
Älä anna miehen joka kerta puhua sinua ympäri!
..ei selvästikään näe vikaa omassa käytöksessään - eikä tule näkemään! (ilmeiseti niitä miehiä, jotka kykenevät rakastamaan vain itseään..)

Jos haluat eroon hänestä - lähde! Pistä vaikka kokonaan välit poikki. Luultavasti yrittää palata luoksesi, tyyliin "meidän pitää vielä puhua".. älä suostu.

Ala elää onaa elämääsi. Keskity ystäviisi, tai tutustu uusiin ihmisiin - ja ennen kaikkea PUHU ongelmistasi jollekin. Saat uusia näkökulmia, ja tukea päätöksellesi. Ajan kanssa tajuat mikä on oikein. Ehkä huomaat voivasi paljon paremmin ilman häntä..
 
vierailija
Omasta kokemuksesta sanon että narsisti juurikin on sellainen, että tekee extempore reissuja ja keksii aina jonkun "syyn lähteä" eli siis valehtelee ennenkuin häippäsee. Ensin päiväksi, sitten ei tuukaan yäksi kotiin, sitten tarina taas jatkuu ja ei tuukaan moneen yöhön/kuukausiin takaisin. Niinkuin mulla ja mieskumppanilla kävi, jolla oli narsistin piirteitä. Hylkäsi myös useampaan otteeseen, valehteli patologisesti ja piti 2 puhelinta. Ei voi muuta sanoa kuin että VAROKAA, kun tutustutte uuteen kumppaniin. Tämäkin mies osasi alussa esittää niin hyvää herrasmiestä, osteli lahjoja ja ruusuja kokoajan, kehui maasta taivaisiin. Mutta hetken päästä kun olin rakastunut alkoi hänellä valehtelu, ghostaaminen, salailu, seksuaalinen väkivalta, kontrollointi ja mustasukkaisuus.
 

Yhteistyössä