Narsismista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onko täällä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onko täällä

Vieras
Tutkitaan löytyykö täältä narsisteja;-)

Montako kohtaa täsmää kumppaniisi/ ex-kumppaniisi?

Montako kohtaa täsmää itseesi?

1.hän loukkaa muita usein
2.hänelle tulee helposti vihamiehiä
3.hänen huumorintajunsa saattaa olla vivahteikas, ironinen, railakas, sekä pureva ja kyyninen, mutta itsestään hän laskee leikkiä hyvin harvoin.
4.hän on herkkä ja loukkaantuu helposti
5.hän tulkitsee viattomimmatkin huomautukset ja teot vähätteleviksi, tunkeutuviksi tai pakottaviksi
6.hän tulkitsee minkä tahansa tarjotun avun, neuvon tai huolestuneen kysymyksen tahalliseksi nöyryytykseksi, mikä osoittaa sen, että hän on avun tarpeessa ja näin ollen epätäydellinen
7.hän haluaa puhua itsestään ja vain itsestään
8.hän saattaa opiskella jotakin asiaa hartaasti ja syvällisesti tehdäkseen muihin myöhemmin vaikutuksen hankkimallaan oppineisuudella
9.hän kokee olevansa oikeutettu enempään
10.häneen kohdistunut loukkaus oikeuttaa hänet käyttäytymään toista ihmistä kohtaan julmasti: häntä on loukattu ja hänellä on oikeus kostaa. Lisäksi hän ei ole enää vastuussa tekemisistään, koska syy on sen, joka loukkasi häntä.
11.hänelle on tärkeää, että hän itse hylkää toisen ihmisen eikä toinen häntä. Se, että hänet hylätään on hänelle katkera loukkaus. Hän voi tuntea katkeruutta loppuelämänsä ja kostaa kokemansa 'vääryyden' vaikkapa väkivallanteolla.
12.hän tuntee sisimmässään, ettei hän ole yhtä hyvä kuin muut, ettei hän kelpaa sellaisenaan, vaan, että hänen tarvitsee jatkuvasti saada muilta vahvistusta siitä, että hänet hyväksytään, häntä kunnioitetaan ja rakastetaan
13.työssä hän voi vielä pärjätä hyvin, mutta kotiin tullessaan hän romahtaa avuttomaksi ja vaativaksi marisijaksi, joka ei koskaan saa puolisoltaan tarpeeksi huomiota.
14.jos hän joutuu pyytämään haluamaansa, se ei enää maistu miltään, koska toinen ei ole arvannut mitä hän tarvitsee.
15.hän on erittäin pitkävihainen
16.hän ei ymmärrä, että toisinaan ystävän tehtävä on antaa kritiikkiä, ja että kritiikin kohteena ei ole koko ajan se toinen osapuoli.
17.hän on moralisoija, joka ei kuitenkaan koskaan moralisoi omia toimiaan.
18.hänen ystävät ovat arvossapidettyjä. 19.hän uskoo olevansa aina oikeassa
20.hän ei näe itsessään huonoja puolia

Tuohan on ihan kuin ilmetty mun ex-muija.Jokainen kohta täsmää.
Hän on riidoissa vähän kaikkien kanssa.Välit meni heti poikki kaikkien kanssa, jotka ovat joskus sanoneet hänelle jotain negatiivista ja jotka ovat eri mieltä hänen kanssaan. Vihata hän jaksaa pitkään, minua ainakin varmasti koko loppuelämänsä.
Itse hän kyllä arvosteli suoraan ketä vain oli siihen syytä tai ei.
Hän olisi halunnut liikkua ns. parempien ihmisten kanssa, minun kaverit ja sukulaiset olivat kauhistus.
Aina sain kuulla etten arvosta ja huomioi häntä. Häntä olisi jatkuvasti pitänyt kehua ja ylistää kuinka ahkera ja hyvä ihminen hän on.
Ja kyllä hän tietysti tekikin kun ei voinut mihinkään pyytää apua eikä ottanut vastaan jos tarjosinkin. Sitten tietysti sain ja kaikki muutkin kuulla kuinka hän yksin joutuu tekemään kaiken. Marttyyrius muuten puuttuu tästä listasta.
Lapset olivat hänestä ihania silloin kun käyttäytyivät hyvin, jos kiukuttelivat tai muuta, alkoi kauhea huuto ja räyhääminen.
Kaikenkaikkiaan kaiken olisi pitänyt mennä juuri niin kuin hän haluaa. Jos ei mennyt, helvetti oli irti.

Kyllä kai itsestäkin jotain löytyy, ainakin tuo ettei minun ole helppo myöntää olevani väärässä.

Minä olen ihan vitun varmasti narsisti.
En kestä sitä että olen huonompi, en halua tulla säälityksi, minä tykkään siitä, että mua kehutaan, minulla on ironinen ja kyyninen huumori, omasta mielestäni minulla on hyvä moraali,

ja yleensä olen moraalisesti eri mieltä muiden touhuista, esim. en siedä pettämistä, vaikka itse petän puolisoani joka päivä sanomalla kaupan setälle liian ystävällisesti päivää,

...mutta se ei ole minun vikani, koska kaupan setä sanoo Päivää! aina ensin ja minä sen jälkeen.

Myöskin kaipaan jatkuvia arvostuksen osoituksia ympäristöltäni, esim. jos olen tehnyt niskalimassa hommia, ja palkka ei lupsahda tilille, niin menen pomon luo, ja saan hänestä uuden vihamiehen.

Myöskin kehut tehdystä työstä ja luonteeni hyvistä puolista maistuvat minulle niin hyvin, että persoonallisuuteni onkin varmaan lähempänä PSYKOPAATTIA ja sarjamurhaajan persoonallisuutta, kuin narsistia, jonkalaisia on kuitenkin vain noin 99,9 prosenttia eronneista naisista ja miehistä.

Narsistin lopullinen diagnoosi tulee yleensä petetyltä tai jätetyltä ex puolisolta, ja vahvistus diagnoosille ja tälle lopulliselle ja viralliselle psykiatriselle lausunnolle, tulee yleensä naapureilta ja ko. narsistin ex-appivanhemmilta.

kiva nykyään kun joka kodista löytyy sykologeja.
Ajattelen joistain tutuista ihmisistä että ovat narsisteja, ja aivan satavarma olen että ajattelevat minusta samalla tavalla. Kysytäänkö mielummin onko täällä ketään jota osa noista kohdista ei läheltä liippaa.
Ihmiset uskaltavat kohta yhä vähemmän olla olemassa oman persoonansa kanssa sellaisina kun ovat, kun noita diagnooseja heitellään joka suunnasta ja maallikkojen suista.

Ei päde itseeni eikä kumppaniini. Mutta lähimmän työtoverini kuvauksesta tunnistin... Ja töissä joudun sietämään tuollaista 5-6 päivää viikossa! Voi helvetti sentään!

""Kysytäänkö mielummin onko täällä ketään jota osa noista kohdista ei läheltä liippaa.""

Kyllä tuollaisiiin listoihin pystyy itsensä sijoittamaan, sillä ne on niin varovaisen ymmyrkäisesti laadittuja. Ei-narsistin listaan pystyn myös itseni asettamaan.

Lisäksi tämä psykologisointi olisi syytä lopettaa; olen sitä mieltä, että sellainen, joka psykologisoi muita ja asettaa heidät narsisti-listan jäseniksi, on jo asettanut itsensä muiden yläpuolelle! Ja on se ensimmäinen ja suurin narsisti!

Tähän vielä lisäisin, että narsistinen persoonallisuushäiriö on todella harvinainen. Siitä kärsii n. 1 % väestöstä.

Meissä kaikissa on varmasti alla lueteltuja piirteitä, mutta tuskinpa se kenestäkään narsistia vielä tekee. Narsismi taitaa kyllä olla tällä palstalla joku trendi-ilmiö, kun sitä tarjotaan niin kovin usein syyksi toisen omituiseen käytökseen.

yleensä aina narsistisia eli esim. "ykkös"narsut Jordan&Peter ainakin TV-ohjelmansa perusteella.

Ai mut nehän ei ookaan enää yhdessä ja niil menossa ns. elämän ykkösnarsu"sota" eli ero.

Sopii myös tuohon kostoketjuun tuo narsuilu.

Mistähän johtuu, että jos ellipalstan otsikossa edes vilahtaa sana "narsisti", niin ketjulle tulee pituutta satojen viestien voimalla - vaikka suurin osa kirjoittajista ei edes sisäistä, tai miellä, sanan "narsismi" tai "narsisti" merkitystä.

Leninisti kannattaa Leniniä, stalinisti kannatta Stalinia, satanisti saatanaa. fasisti kannattaa vitsakimppua (it. fascia = vitsakimppu), heroinisti sankaruutta ja basisti bassonsoittoa ja on yleensä bändin jätkistä skrodein ja omistaa pakun, jolla bändikamat voi roudata keikalle.

Narsisti kannattaa alkuasukasamerikkalaisväestön virkistäytymis- ja urheiluinstituutiota: "The Native American Recreation & Sport Institute (NARSI)" Tsekkaa hemmojen kotisivut kuuklella.

Niin, että se niistä narsisteista ja muistakin isteistä.

Narsistit ovat Kari Narsin kannattajia! Kari Nars on kauppatieteiden tohtori, valtiotieteiden lisensiaatti ja kirjailija. Hän on työskennellyt Suomen pankissa, valtiovarainministeriössä ja ulkomailla pankkimaailmassa.

Alkuperäinen kirjoittaja pervoliisa:
Tähän vielä lisäisin, että narsistinen persoonallisuushäiriö on todella harvinainen. Siitä kärsii n. 1 % väestöstä.

Narsisteja on kuulemma noin 4% väestöstä. Viiden miljoonan populaatiossa tämä tarkoittaa n. 200 000 narsistia, joista jokainen vaikuttaa kymmeniin lähimmäisiinsä. Ei siis kannata vähätellä ongelmaa. Pelkästään prosentin osuuskin tarkoittaa 50 000 narsistia. Kyllä niistä jokunen kohdalle osuu ja voisin hyvin kuvitella, että uhri haluaa jossain vaiheessa hakea tietoa. En pitäisi yhtään ihmeellisenä, että esimerkiksi tämäntyyppisella palstalla näkyisi paljon narsistipuolisoihin liittyviä kysymyksiä. Sen verran ongelmallista ja tuhoavaa se on.

Alkuperäinen kirjoittaja Ismien viitakossa:
Leninisti kannattaa Leniniä, stalinisti kannatta Stalinia, satanisti saatanaa. fasisti kannattaa vitsakimppua (it. fascia = vitsakimppu), heroinisti sankaruutta ja...

Ennen -istiä on oltava -ismi.

Leninismi ja stalinismi voidaan kuitenkin niputtaa kaikki yhteen ja saadaan lopputulokseksi kommunismi, jonka kannattaja on kommunisti. Kommunismi on maailmanlaajuinen liike, joskaan kaikki kommunistit eivät itse sitä tunnu tajuavat, koska nykyään lähes koko maailma on yksi suuri kolhoosi: Osa tekee työt, mutta kaikki ovat tuottoa jakamassa.

Fasismissa ja fasistien keskuudessa voi vitsanheiluttaminen, varsinkin nahka-asuissa olla hyvinkin suosittua puuhaa, mutta ihan keskeinen periaate se ei liene.

Heroismin kannattajaa voitaneen, ainakin asiaan perehtyneiden keskuudessa puhutella heroinistiksi, mutta muiden joukossa viisainta varmistaa, että asiayhteys on mahdollisimman selvä, eikä aiheuta heroinistille tarpeetonta kiusaa esimerkiksi virkavaltavierailuina.

... basisti bassonsoittoa ja on yleensä bändin jätkistä skrodein ja omistaa pakun, jolla bändikamat voi roudata keikalle.

Basismi on niin valtava maailmanlaajuinen uhka kaikille parisuhteille ja basismin kannattajat, siis basistit, pitäisi mahdollisimman nopeasti saattaa tarvittaessa pakkokeinoin kotimaamme rajojen taakse. Pahempia ovat kuin maahanmuuttajat! Jokaisen käännytetyn maahanmuuttajan mukaan pitäisi laittaa rangaistukseksi vähintään kaksi basistia. Mitäs lähtivät!

Niin, että se niistä narsisteista ja muistakin isteistä.

Niin että pidetään tästä lähtien -ismit ja -istit oikeissa järjestyksissä, täällä ellistien kantapaikassa, jonka yhteisenä rituaalimenoina on tämä ellismi.