\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.01.2007 klo 17:38 Footballers Wife kirjoitti:
No käykö se kipeää? Kuuluuko rusahtelua nikamista tms?
Mulla diagnosoitiin ekan kerran noidannuoli (ja olin yön yli sairaalassakin sen takia) joskus yli 10 v sitten. Nyt sit syksyllä tuli taas. Kaikki nämä vuodet selkä on ollut se heikko lenkki.
Röntgenissä kerran, jotain ihan muuta vaivaa kuvatessa, hoitaja sanoi, että mun selässä olisi joku lievä spina bifida (? eli siis se mikä tulee lapselle, jos äiti ei saa raskauden aikana tarpeeksi foolihappoa?) Hieroja jolla kävin säännöllisesti, ei huomannut selkärangassa mitään poikkeavaa.
Rutinaa ja pauketta kuului vain silloin, kun hieroja laittoi nk. yläselän kohdalleen. Eli miulla oli ihan jumissa yläselkäkin....käski vain hengittää syvään sisään, sitten ulos ja kun keuhkot olivat tyhjät, painoi muutaman kerran selkää. Rutina ja pauke oli taattu, mutta olokin helpotti heti.
Alaselästä tosiaan vain paineli rauhallisesti nikamat kohdalleen ja siinä ei mitään pauketta kuulu eikä myöskään koske. Päinvastoin, miulla selkäkipu helpotti välittömästi. Hieroja vaan totesi, että iskias on nyt tulehtuneen oloinen, ettei kannata kamalasti urheilla muutamaan päivään. Toivottavasti siun selkävaivan syy löytyy ja saat avun. Ehdottomasti olen sitä mieltä, että kannattaa kokeilla naprapaattia tai osteopaattia.....