napinaa naapureista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ekan kerroksen asukki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niinku sanoin,tässä rapussa on tähän asti asunu vain kaksi lapsiperhettä.toisessa kolme pientä lasta,toisessa kaksi.me ollaan säilytetty kasassa yksiä rattaita mahd. pois tieltä muilta.toiset naapurit säilyttävät vaikka mitä ja vaikka miten..eli ei paljon haittaa jos on tiellä.ei ole ollu sallittua,ei,mutta oikeesti on tosi vaikee lasten kanssa alkaa roudaa niitä kärryjä tonne alas,niin siks on säilytetty tossa.mun mielestä olis REILUA,että kaikki säilyttäis kärryjään kellarissa.olisinhan voinu alkaa hikoilemaan tässä nyt siitä,että uus asukas tuli meiän jälkeen,vieköön hän rattaat alas.kirjoitin lappuun,että olis reilua,en käskenyt ketään tekemään mitään!

No ruikuta niille toisille naapureille, joilla on rattaat, pulkat yms oven edessä. Ei kai se uuden naapurin vika oo? :o
Ei pahalla, mutta sä vaikutat hieman...sellaiselta, jonka naapuri en haluaisi olla. Ne tuli meidän jälkeen...just :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

niinku sanoin,tässä rapussa on tähän asti asunu vain kaksi lapsiperhettä.toisessa kolme pientä lasta,toisessa kaksi.me ollaan säilytetty kasassa yksiä rattaita mahd. pois tieltä muilta.toiset naapurit säilyttävät vaikka mitä ja vaikka miten..eli ei paljon haittaa jos on tiellä.ei ole ollu sallittua,ei,mutta oikeesti on tosi vaikee lasten kanssa alkaa roudaa niitä kärryjä tonne alas,niin siks on säilytetty tossa.mun mielestä olis REILUA,että kaikki säilyttäis kärryjään kellarissa.olisinhan voinu alkaa hikoilemaan tässä nyt siitä,että uus asukas tuli meiän jälkeen,vieköön hän rattaat alas.kirjoitin lappuun,että olis reilua,en käskenyt ketään tekemään mitään!

Mun mielestä teidän kannattaisi kaikkien vaunujen käyttäjien yhdessä miettiä pelisäännöt, eikä niin, että sinä päätät ja muut tottelevat. Jos ei sopua synny, niin sitten mennään röyhkeimmän johdolla eli se saa vaunuille paikan joka ehtii ensin. Jos taas kaikki alkavat säilyttää kaikkea oven edessä ettei kulkemaan pääse, niin varmasti joku muukin jo tekee valituksen ja silloin luultavasti tulee kaikille vaunujen pito kielto.

mä arvasin et tääl on vastailijoina tollasta sakkia. siis kun tossa alhaalla ei todellakaan SAA edes säilyttää mitään!!! ei oo nyt kyse mistään rappusten alla säilyttämisestä,vaan ulko-oven molemmin puolin niin,että siitä just ja just mahtuu menee!eikä mun mielestä siinä sillon kukaan säilytä mitään jos ei kaikkien rattaat siihen mahdu!v*tun ärsyttävää on varmaan siivojienkin siivota ku eka saa siirtää siitä kahet rattaat,pari pulkkaa,sukset ja lapiot pois tieltä.

Siis SINÄ olet tähän asti säilyttänyt rattaita siinä.
Nyt, kun uusi naapuri on laittanut rattaansa siihen, eivätkä teidän rattaanne enää mahdu, niin sun mielestä kukaan ei saisi pitää siinä enää rattaita? :o :D

Eihän se voi noin mennä. Jos rattaiden pitäminen siinä on ollut sallittua sulle, niin se on sitä myös muille, olettaen että siinä on tilaa heidän rattailleen. Ei täydy olla tilaa kaikkien rattaille.

Eihän parkkipaikkaakaan tyhjänä pidetä sen takia, ettei kaikkien asukkaiden autot sinne mahdu

Jotenkin kummallinen tuo ajattelutapa, että jokin sääntöjen vastainen asia on ok jos on teistä kyse, mutta nyt kun joku muu pitää siinä rattaitaan niin se ei enää sovikaan. :xmas:

Kateus vie kalatkin merestä ja rattaat rapusta!
Ei vaan oikeasti rapussa ei saa säilyttää rattaita edes AP.

Tsemppiä ap, ymmärrän ongelmasi! Toimit mielestäni oikein. Ennen mahtui kaikkien rattaat, mutta enää ei, joten on reilua, että kaikki vievät omansa kellariin. Ja tupakanpoltosto, mun mielestä kaikki röökaajat saisi hirttää keuhkoistaan lipputankoon... Mut jospas mainitsisit ihan nätisti ja suuttumatta tuosta kun seuraavan kerran näet poltettavan oven edessä. Ehkä eivät ymmärrä, että savut tulevat teidän tytön huoneeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuka voi kieltää polttamisen alaovella? Ei kukaan. Ja sinä saat pitää rattaita rapussa, mutta ei uusi naapurisi? Joopa joo.

ja tuo: tässä talossa silti kukaan muu ei taida haluta samaa...ei kunnioiteta hiljasuusaikaa... laaditko sinä säännöt asukkaille teidän talossa.
Ehkäpä kokoonnutte yhteen kaikki asukkaat miettimään ratkaisuja ongelmiinne.

Taloyhtiön järjestyssäännöt. Saattaa olla mainittu tupakoinnista ja etenkin hiljaisuusajasta. Tuskin ap niistä itse keksii, etenkin hiljaisuusaika on aina määritelty.

Mutku mutku, ei ole olemassa tuollaista tupakointikieltoa pihamaalla, ei edes parvekkeilla.

On. Ja on yhtiöitä, joissa parveketupakointikin on kielletty. Juurihan siitä oli iso haloo vuosi sitten. Ja ap:kin ehti jo kertoa, että alaovilla tupakoinnista oli jaettu erilliset laput ausntoihin: kiellettyä.

Ja todettiin että parveketupakointia ei voida kieltää :D

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Tsemppiä ap, ymmärrän ongelmasi! Toimit mielestäni oikein. Ennen mahtui kaikkien rattaat, mutta enää ei, joten on reilua, että kaikki vievät omansa kellariin.

Mä en vaan tajua tuota :D
Saman periaatteen mukaanhan esim. kuivaushuonetta ei saisi käyttää kukaan, koska kaikkien pyykit eivät sinne kuitenkaan samaan aikaan mahdu. Merkitsemättömiä parkkipaikkoja ei saisi käyttää kukaan, ellei kaikkien asukkaiden autot mahdu niihin. Jne.
Entäs vuorottelu, nopeat syövät hitaat- meininki? Jos on tilaa, jätetään kärryt oven viereen. Jos ei ole tilaa, ja siinä on jo kahdet rattaat, niin viedään ne jotka eivät mahdu jonnekin muualle. Mun mielestä aika simppeliä, enkä ymmärrä miksi siitä pitäisi kehittää riita naapurin kanssa :|

Lilii..
On. Ja on yhtiöitä, joissa parveketupakointikin on kielletty. Juurihan siitä oli iso haloo vuosi sitten. Ja ap:kin ehti jo kertoa, että alaovilla tupakoinnista oli jaettu erilliset laput ausntoihin: kiellettyä.

Kerrotko milloin tuo on saanut lainvoiman ja missä?

Ap:n tapaukseen kantaa ottamatta sanon vaan sen, että älkää hyvät ihmiset säilyttäkö niitä rattaita ym. kulkutiellä porraskäytävissä (edes linkkuun laitettuina) varsinkin jos se on vielä erikseen kielletty. Monena yönä kun olen ambulanssia soitellut asiakkaille, olemme joutuneet siirtelemään rattaita, pyöriä ym roinaa tieltä, että asiakas saadaan paareilla ambulanssiin. Tosi fuckin kiva siina ruveta tavaroita siirtelemään, varsinkin jos on elvytyspotilas kyseessä :kieh:

ja kaikille niille,ketkä on sitä mieltä et kerrostalossa pitää sietää kaikki äänet huonot käytöstavat...asian voi nähdä myös siltä kantilta,että jos muuttaa kerrostaloon,PITÄÄ noudattaa sääntöjä ja kunnioittaa edes vähän muita asukkaita.Miks sääntöjänoudattavien pitäis muuttaa landelle ja kovaääniset sais jäädä kerrostaloon?
Kyllä mä muuttaisin HETI omakotitaloon,jos olis rahaa tarpeeks.ei kaikilla katsokaas ole takataskussa 100 tonnia.

varmaan oonkin naapureiden kauhu mikskä joku mua nimitti...mut mä sentään en häiritse muiden unta tai terveyttä.voin toki tulla vetää röökiä jonku teidän lapsen ikkunan alle...mitäs sitte sanotte?en tosin tekis sitä,koska mulla on älliä sen verran.

Mun mielestäni ap on oikeassa valittaessaan tupakoinnista ja meluamisesta hiljaisuus-aikaan, mutta tuo ratas-asia pitää toki sopia yhteisesti. Yksi vaihtoehto on, että osa teistä taittaa rattaat kasaan siihen rappuun (meidän naapurirapun 3 lapsiperhettä teki niin).

Korkein oikeus: Parveketupakointi saa jatkua
21.01.2008 09:03, päivitetty 21.01. 12:43

Korkein oikeus antoi maanantaina tuomion parveketupakointia koskevassa riidassa. Sen mukaan lempääläisellä asunto-osakeyhtiö Eemelin Hovilla ei ollut toimivaltaa kieltää parveketupakointia huoneistojen parvekkeilla.

Asunto-osakeyhtiö oli päättänyt yhtiökokouksessaan äänen enemmistöllä kieltää tupakoinnin parvekkeilla.

Korkein oikeus totesi, että kiellolla olisi rajoitettu myös perusteettomasti osakkaalle kuuluvaa hallintaoikeutta sellaisissakin tapauksissa, joissa parveketupakoinnin haitat eivät muodostu naapureille kohtuuttomiksi.

KKO viittasi perusteluissaan naapuruussuhde- ja ympäristöoikeuden periaatteisiin, joiden mukaan esimerkiksi tupakansavuna, meluna tai muuna vastaavana ilmenevää haittaa, häiriötä tai rasitusta ei tarvitse sietää silloin kun se on kohtuuton.

Tupakointiinkin voidaan puuttua, jos siitä aiheutuvat haitat ylittävät naapuruussuhteissa kohtuullisena pidettävän tason.

ja kaikille niille,ketkä on sitä mieltä et kerrostalossa pitää sietää kaikki äänet huonot käytöstavat...asian voi nähdä myös siltä kantilta,että jos muuttaa kerrostaloon,PITÄÄ noudattaa sääntöjä ja kunnioittaa edes vähän muita asukkaita.Miks sääntöjänoudattavien pitäis muuttaa landelle ja kovaääniset sais jäädä kerrostaloon?
Kyllä mä muuttaisin HETI omakotitaloon,jos olis rahaa tarpeeks.ei kaikilla katsokaas ole takataskussa 100 tonnia.

varmaan oonkin naapureiden kauhu mikskä joku mua nimitti...mut mä sentään en häiritse muiden unta tai terveyttä.voin toki tulla vetää röökiä jonku teidän lapsen ikkunan alle...mitäs sitte sanotte?en tosin tekis sitä,koska mulla on älliä sen verran.

Ei kait kukaan ole käskenytkään kestämään meteliä öiseen aikaan. Ja jos tupakointi on alaovella kielletty, ei sitäkään tarvitse sietää. Mutta jos itse olet vaunuja pitänyt alaovella, niin mielestäni on naurettavaa, että kiellät sen muilta.

Korkein oikeus antoi maanantaina tuomion parveketupakointia koskevassa riidassa. Sen mukaan lempääläisellä asunto-osakeyhtiö Eemelin Hovilla ei ollut toimivaltaa kieltää parveketupakointia huoneistojen parvekkeilla.

Asunto-osakeyhtiö oli päättänyt yhtiökokouksessaan äänen enemmistöllä kieltää tupakoinnin parvekkeilla.

Korkein oikeus totesi, että kiellolla olisi rajoitettu myös perusteettomasti osakkaalle kuuluvaa hallintaoikeutta sellaisissakin tapauksissa, joissa parveketupakoinnin haitat eivät muodostu naapureille kohtuuttomiksi.

KKO viittasi perusteluissaan naapuruussuhde- ja ympäristöoikeuden periaatteisiin, joiden mukaan esimerkiksi tupakansavuna, meluna tai muuna vastaavana ilmenevää haittaa, häiriötä tai rasitusta ei tarvitse sietää silloin kun se on kohtuuton.

Tupakointiinkin voidaan puuttua, jos siitä aiheutuvat haitat ylittävät naapuruussuhteissa kohtuullisena pidettävän tason.

Ok, tässä päätetty näin. Mutta yhtiöllä on varmasti oikeus osoittaa pihalla tietyt alueet tupakointia varten. Ja ovien luona ei luvallakaan tupakoi kuin idiootit.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Tsemppiä ap, ymmärrän ongelmasi! Toimit mielestäni oikein. Ennen mahtui kaikkien rattaat, mutta enää ei, joten on reilua, että kaikki vievät omansa kellariin. Ja tupakanpoltosto, mun mielestä kaikki röökaajat saisi hirttää keuhkoistaan lipputankoon... Mut jospas mainitsisit ihan nätisti ja suuttumatta tuosta kun seuraavan kerran näet poltettavan oven edessä. Ehkä eivät ymmärrä, että savut tulevat teidän tytön huoneeseen.

kiitti.sentään joku ymmärtää.

Ok, tässä päätetty näin. Mutta yhtiöllä on varmasti oikeus osoittaa pihalla tietyt alueet tupakointia varten. Ja ovien luona ei luvallakaan tupakoi kuin idiootit.

Moniko yhtiö osoittaa tuollaisen paikan kuitenkaan, joten silloinhan ei voida kieltää myöskään tupakointia jos ei ole osoitetu erillistä paikkaakaan sille tupakoinnille.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:

Moniko yhtiö osoittaa tuollaisen paikan kuitenkaan, joten silloinhan ei voida kieltää myöskään tupakointia jos ei ole osoitetu erillistä paikkaakaan sille tupakoinnille.

Meidän entisen asuintalon (kerrostalo) sisäänkäynnin edessä, siinä syvennyksessä, oli oikein taloyhtiön asentama tuhkakuppi kiinni seinässä :D. Eli taloyhtiö oli osoittanut nimenomaan tämän paikan tupakoinnille :)

Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:
Ap:n tapaukseen kantaa ottamatta sanon vaan sen, että älkää hyvät ihmiset säilyttäkö niitä rattaita ym. kulkutiellä porraskäytävissä (edes linkkuun laitettuina) varsinkin jos se on vielä erikseen kielletty. Monena yönä kun olen ambulanssia soitellut asiakkaille, olemme joutuneet siirtelemään rattaita, pyöriä ym roinaa tieltä, että asiakas saadaan paareilla ambulanssiin. Tosi fuckin kiva siina ruveta tavaroita siirtelemään, varsinkin jos on elvytyspotilas kyseessä :kieh:

ai että monena yönä

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:

Meidän entisen asuintalon (kerrostalo) sisäänkäynnin edessä, siinä syvennyksessä, oli oikein taloyhtiön asentama tuhkakuppi kiinni seinässä :D. Eli taloyhtiö oli osoittanut nimenomaan tämän paikan tupakoinnille :)

Meillä on myös ihan ulko-oven vieressä seinässä tuhkakuppi kiinni. Sitä ei kylläkään käytä ku joku joskus ja jouluna :D

Minä oonkanssa Ap:n kanssa aivan samoilla linjoilla! On aivan törkeätä polttaa tupakkaa alaoven edessä (samoin kuin parvekkeellakin, mutta se on nyt juttu erikseen...) kun se haju ja savu leviää siitä kaikkialle. Ja varsinkin kesäaikaan, kun se tunkee sisälle, jos erehtyy ikkunaa aukaisemaan. Ja tuossa ratasasiassa olet mun mielestä myös ihankohtuullinen, vaikka muut jotain muuta väittääkin ;) On asioita joissa ei voi olla tasapuolinen kaikkien suhteen, mutta onhan se nyt vähän erijuttu esim parkkipaikoissa, kun tuossa asiassa missä "merkittyjä" paikkoja ei ole yksillekkään rattaille! :whistle:
Meillä on naapurit jotka valittavat joka aiasiasta ja yrittävät puuttua kaikkien kaikkiin asioihin ja ihan vaan sillä perusteella että ovat asuneet tässä talossa 30v ja asiat on aina tehty näin tai että täällä vaan on ollut tapana tehdä näin... :headwall:
Viimeisin "valitus" tuli eilen: meillä lapset leikkivät hakkalelulla olohuoneen matolla noin klo 18 ja alakerrassa sitten alettiin hakkamaan patteria samaan tahtiin :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:

ai että monena yönä

Aika monena. Mä kun teen yötyötä ja vastaan turvapuhelinhälytyksiin. Aika monena yönä joutuu ambulanssia soittelemaan. Ja aika monessa kerrostalossa on tavaroita rappukäytävissä. Noissa vanhoissa taloissa varsinkin on ahtaat ja kapeat ovet ja porraskäytävät.

Meidän naaapuritalossa taas on vastaavassa paikassa tupakointikieltomerkki. En ole tiiraillut onko siellä missään tuhkista tupakoiville, mutta ainakin se rapun/oven edusta on kiellettyä aluetta.

No en sanoisi idiootit vaan ajattelemattomat. Ja useinhan ne tuhkakupit on kiinnitetty juuri siihen oven pieleen..

Tulikohan nyt asia kuitenkin siten selväksi, että eri yhtiöillä on erilaisia sääntöjä esim. tupakoinnista ja meluamisesta - ja rattaiden säilytyksestä. Ja jos ohjeita joku jatkuvasti rikkoo, niin minä ainakin valitan. Prkl. (Tosin ap:n ratas-asia oli tosi epämääräinen, ja heidän pitää yhdessä sopia säilytysasia).

Yhteistyössä