mitä tehdä, asiaa naapureista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja naapurisotaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

naapurisotaa

Vieras
Meillä oli muutama viikko sitten ollut fyysinen välien selvittely kahden naapurin kesken, kolmas naapuri oli mennyt siihen mukaan. Kaikki osalliset mätkivät toisiaan mutta yksi heistä joutui putkaan. Nyt tämä joka putkaan joutui niin hänen lapsensa eivät saa leikkiä yhden osallisen lasten kanssa.
Eilen, oli se sitten vahinko tai ei vahinko, lapsi jonka isä joutui sinne putkaan sylki tämän kolmannen osapuolen lapsen päälle jonka jälkeen tämä äiti tuli ja uhkasi tappaa tämän lapsen.

Johtuen siitä että tämä tyttö joka ei saa leikkiä putkaan joutuneen isän lasten kanssa, on tullut hakemaan minun lastani leikkimään. Mutta aamusta lähtien olen miettinyt että uskallanko antaa heidän leikkiä, jos lapseni tekee jotakin vahingossa ja tyttö menee siitä kertomaan äidilleen niin sota siitä syttyy jos samalla tavalla uhkaa väkivallalla ja tappaa lapseni, minä en sitä suvaitse ja poliisit soittaisin. Mutta enpä tiedä mitä tekisin.

Mun mielestä on väärin kieltää leikkimästä toisten lasten kanssa vain sen takia että isä on tapellut toisen isän kanssa. Mun mielestä on väärin lähteä huutamaan lapselle että minä tapan sinut jos lapsi joko vahingossa tai ei niin vahingossa menee sylkemään toisen päälle.

Lähde lapsesi kanssa ulos vaikka lukemaan kirjaa, ja etsi asuntoa hieman rauhallisemmalta seudulta ettei tarvitse tuollaista miettiä.

Mieluummin kieltäisin lasta leikkimästä ko lapsen kanssa vaikka se olisikin epäreilua, koska vanhempien asenteet vaikuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
EIKS AIKUSET OSAA SELVITTÄÄ ASIAT PUHUMALLA

SIIS JÄRKKYÄ

JA PENSKAT OTETAAN SHOWHUN MUKAAN

Niih, tavallaan menisin itsekkin mukaan kieltämällä lastani leikkimästä tämän tytön kanssa mutta
Koska se on nähty että tämä aikuinen uhkaa tappaa lapsen joten
miten voin olla varma että hän ei muuten käyttäydy agressiivisesti.
Jos pihalla lasten kanssa jotakin tapahtuu, ekana pitää selvittää asia kummankin osapuolen kannan kyselyllä, nätisti sanoa että näin ei passaa mutta ei ikinä lähdetä huutamaan suoraa kurkkua mä tapan sut!
Uskallanko ottaa riskin ettei näin kävisi omalle lapselle, mistä mä sen tiedän mitä voi seuraavaksi tapahtua

Ihanalta kuulostaa teidän naapurielo... Tosin nyt jäi vähän epäselväksi kuka sylki kenen päälle ja kuka uhkasi tapaa kenet.

Itse pitäisin lapseni erossa sellaisista, jotka häntä uhkailevat ja visusti pitäisinkin. Harmi, että lasten leikit menevät pilalle, mutta omani turvallisuus menisi kaiken edelle. Ja turvallisuutta on jo sekin, ettei tarvitse pelätä uhkauksia, vaikkeivät ne toteutuisikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Gwenhwyfar:
Itse pitäisin lapseni erossa sellaisista, jotka häntä uhkailevat ja visusti pitäisinkin. Harmi, että lasten leikit menevät pilalle, mutta omani turvallisuus menisi kaiken edelle. Ja turvallisuutta on jo sekin, ettei tarvitse pelätä uhkauksia, vaikkeivät ne toteutuisikaan.

samaa mieltä

Alkuperäinen kirjoittaja Gwenhwyfar:
Ihanalta kuulostaa teidän naapurielo... Tosin nyt jäi vähän epäselväksi kuka sylki kenen päälle ja kuka uhkasi tapaa kenet.

tyttö jonka isä joutui putkaan sylki toisen tytön päälle jonka isä oli siinä tappelussa mukana jonka johdosta syljetyn tytön äiti uhkasi tappaa 6v lapsen

SIIS OIKEESTI

YRITTÄKÄÄ MUUTTAA POIS..
TÄLLASET JUTUT VAIKUTTAA AINA JA LAPSEEN AINAKIN.
EI KUKAAN JAKSA olla edes puhumatta asioista esim. tästä että uhkasi tappaa ja arvannet mitä se jättää lapsen mieleen?
Ja itsekin miettii asiaa..

SIIS MUUTTOA JÄRJESTÄMÄÄN - VIISAS PÄÄSEE VÄHEMMÄLLÄ

Oon kyllä ajatellutkin, pihan isommat lapset vandalisoi pienten pyöriä, pieniä kiusataan, nyt on yhdestä tehty rikosilmoitus kun ryntäsi uhkailemaan toisen naapurin lapsia sisälle kotiin asti sitten toi kolmen naapurin sota jne...
ei tekis mieli täällä enää asua

Ai kauheeta ja mie oon luullu että mun entiset naapurit oli kamalia :o toi vetää kyllä pohjat kaikelta. Mutta mie kyllä alkaisin katella asuntoa muualta, vaikka teihin ei (vielä) mitään uhkailuja kohdistukkaan niin pahalta kuulostaa, sekä aika raskaalta jos pitää kokoajan olla varpaillaan että entä jos lapsi sanoo tai tekee jotkai minkä nää tulkitsee väärin ja alkaa uhkailla hengenlähdöllä :/ ihan kauheeta tollanen.

Alkuperäinen kirjoittaja Päivi:
ohhoh!

mistä tuli noin riitaa? oliko alkoholi mukana kuvioissa?
onko tuo okt vai rivitalo vai millainen naapurusto?

Kaikki oli vielä hyvin viime vuonna
erääseen rivariin muutti porukka jonka vanhemmat juo paljon, tämä isä ystävystyi seinä naapurin kanssa ja alkoholi on mukana. Sitten muutti samaan rivariin toinen perhe. Ja juuri näiden välillä tämä kaikki on tapahtunut

Yhteistyössä