Napakoru ja raskaus

mulla on ollu napakoru jo vuodesta -97, ja joka raskauden on kestänyt ihan taviskoru. Tosin mulla maha kasvaa pitkän selän takia aika selkärangassa. Mut mitään ongelmia ei ole ollu. Synnytys käynnistynyt niin ottanut pois ja takas osastolla :D
 
Mua käskettiin kyllä neuvolassa ottaa napakoru pois, koska voi helposti revetä ja aiheuttaa siten infektion. Otin siis pois, mutta oon välillä aina kokeillut meneekö vielä läpi koru reiästä. On siis pysynyt auki koko ajan tuo lävistysreikä. Nyt viikkoja 37+5 joten varmasti pysyy auki koko raskauden, jos on kauan ollut ja välillä kokeilee lävistystä. Mulla lävistys on ollut 10 vuotta..
 
Mulla ehti napakoru olla noin 3 vuotta ennen raskautta. Otin sen pois viikolla 15 kun se alkoi kiristämään inhottavasti. Koko raskauden oli pois siitä lähtien ja synnytyksen laitoin heti takas, ja hyvin meni reijästä läpi :D Nyt tässä raskaudessa (kaksoset) oon ottanut korun jo pois koska kiristää taas.. Ihan ilman koruakin tuntuu kiristävän se lävistyskohta ja se on ihan kivikova siitä kohtaa. Venyy toi iho niin tekee vähä tiukkaa tollasissa kohdissa ;)
Mutta oon kuullut ihan hyviäkin kokemuksia noista raskausnapakoruista ja jotkut pystyy ihan tavallistakin korua pitämään koko raskauden.
 
Uskaltaiskohan tuon sitte ottaa poies, jos alkaa kauheasti kiristämään tai pakkohan se sitten on :D Aina vaan puhutaan, että napakoru menis hirmunopeesti umpeen..

Olenko muuten ainut, jolle tuon laittaminen teki hirveän kipeää? En ikinä unohda, miten se sattui, varsinkin kun ei neula meinannut ensin mennä läpi, hui.. Sen takia mua harmittaakin, jos nyt menisi umpeen. Ja mulla ollut koru n. 4 vuotta. Olen kanssa pitkä ja masu kasvanut ainakin toistaiseksi aika pitkälti sisään päin, huomenna viikkoja 25+0.
 

Yhteistyössä