nänni hilseilee!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Hei!!!

Pitäisköhän huolestua, kun toisen nännin iho tuntuu kuivalta ja hilseilee? Olen atoopikko, mutta koskaan ei ole kyllä rintojen iho eikä varsinkaan nännien tuntunu kuivalta! Onko jollain kokemusta tai tietoa, että onko kyseessä jotain vakavampaa!?

Kiitos jo etukäteen!

Mä olen myös atoopikko ja sama oire mullakin,molemmat nännit tosi kuivat.Tuskin mitään kovin vakavaa,lääkäriin asti en ole mennyt.Ihan perusvoiteella olen hoitanut.

Toivottavasti helpottaa kutina=)

Kylla, nannien hilseily, kutina ja ihottuma on yksi atopian oire. Mulla tata vaivaa on ollut noin 4 vuoden ajan. Valilla kutina oli niin kamalaa, etta raavin nannit auki ja ne jopa tulehtuivat. Ihotautilaakarilta olen onneksi saanut sellaiset voiteet, jotka tehoavat hyvin vaivaa. Olen kayttanyt Elidel-nimista reseptilla saatavaa voidetta, mutta sita ei ohjeen mukaan voi kayttaa, jos suunnittelee raskautta tai on raskaana. Asiaa en kylla laakarilta ole kysynyt. Muuten olen parempina aikoina kayttanyt ihan vaan perusvoiteita. Olen yrittanyt miettia aiheuttajaa talle ikavalle vaivalle, mutta en ole sita keksinyt. Kenties hikoileminen, stressi yms. pahentaa sita, niin kuin muutakin atopiaa.

Yhteistyössä