nanni 1:stä 2:seen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja memmu89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja punaolkaturpiili:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
niin ja nan2 voidaan antaa alle 4kk jos lapsi ei saa enää rintamaitoa.

Miksi muka niin? Etenkin, jos purkin kyljessäkin lukee alkaen 4 tai 6 kk ??

Mäkin haluaisin tietää, että millä perusteella voi antaa nuoremmallekin jossei imetä??

Sillä perusteella, että purkin kyljessä lukee niin.

Alkuperäinen kirjoittaja rapu:
Kakkosta aloin antamaan 4kk iässä ja välillä se oli loppu kaupasta niin annoin ykköstä sitten vaikka oli jo 8kk.

Ja tosiaan jos ei imetä voi kakkosta antaa heti ihan vastasyntyneelle.
NAn kyseeessä.

No eikä voi! Tai siis mikä estää, mutta se ei todellakaan ole tarkoitus! |O Pikemminkin toisin päin: äidinmaito auttaa korvikkeen sulamisessa joten silloin voi antaa tujumpaa kamaa.

Alkuperäinen kirjoittaja memmu89:
Eli oon ajatellu alkaa nyt antamaan sitä kakkosta tytölle. Mutta kun mulla on tuol kaapis täys nanni 1 sitä jauhetta niin voiko sitäkin antaa samaan aikaan kun kakkosta? Eli jos veisin sen ykkösen jauhepurkin äidilleni ja antaisin sitä ykköstä sit siel ku ollaan.... Onnistuuko tämmönen? Vai meneekö muksulla maha sekasin tai jotain? Auttakaa tyhmää.. :ashamed:

Vaikka nyt vaihtaisitkin kakkoseen, niin mikä ihme estää sua käyttämästä sitä ykköstä loppuun kotona?

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Kakkosta aloin antamaan 4kk iässä ja välillä se oli loppu kaupasta niin annoin ykköstä sitten vaikka oli jo 8kk.

NAn kyseeessä.

No eikä voi! Tai siis mikä estää, mutta se ei todellakaan ole tarkoitus! |O Pikemminkin toisin päin: äidinmaito auttaa korvikkeen sulamisessa joten silloin voi antaa tujumpaa kamaa.

Tossa purkissa lukee; "Sitä voidaan antaa myös syntymästä alkaen lapselle, jota ei imetetä".
Ei tämä nyt ole mikään mielipidekysymys.

Alkuperäinen kirjoittaja ä:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
niin ja nan2 voidaan antaa alle 4kk jos lapsi ei saa enää rintamaitoa.

No mites jos mun tyttö on 6kk Imetän osittain ja syö toki jo kaikkea kiinteääkin. Millon mä vaihan sen ykösen kakkoseen. Siis yleensä ainaki illalla saa jo pullon ja varmaan tässä kohta lisääntyy se korvikkeen juonti!

Sullahan alkaa kohta kiinteiden syöttäminen ja silloin maidon määrä vähenee. Eikä vaihtoa ole pakko tehdä ellei kasvu hidastu.

Tuttelissa ikäraja on muuten 6 kk.

Siis syö jo kiinteitä! Mut suurin osa maidosta mitä juo,on vielä rintamaitoa,mut vähän jo pullostakin tarvii. eli annanko ykköstä niin kauan ku on trintamaitoa osa ja sit ku kokonaan maito korviketta ni kakkosta!?

Alkuperäinen kirjoittaja älä:
tyttö poloinen rupea vauvan kustannuksella pelleilemään, sinun pitäisi vielä vaavia imettää.Mikä estää sen? Ei tule? se virsi on moneen kertaan kuultu

älä nyt tähän tissiä enää sotke! NYT PUHUTAAN KORVIKKEESTA!

NAn kyseeessä.

Ei niin. Stä ykköstä voi antaa syntymästä asti jos ei imetä, mut kakkosta vasta 4kk:sta alkaen.

Kun teen kotona maidot itse, niin annan ykköstä (koska nan2 ei saa jauheena) ja kun annan valmista maitoa niin annan NAN2. Tyttö nyt reilu 5kk. En ole huomannut eroa siinä, että voiko erilailla riippuen siitä kumpaa antaa. Ehkä jossain vaiheessa siirryn kokonaan nan2:een, mutta nyt tuo kasvaa hyvin, on tyytyväinen ja syö muutakin ruokaa, joten ei se ravitsemus nyt pelkästää siitä suuremmasta rautamäärästä ole kiinni. Juohan sitä itsekin välillä rasvatonta ja välillä kevytmaitoa, eikä se tapa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tulimieli:
Kun teen kotona maidot itse, niin annan ykköstä (koska nan2 ei saa jauheena) ja kun annan valmista maitoa niin annan NAN2. Tyttö nyt reilu 5kk. En ole huomannut eroa siinä, että voiko erilailla riippuen siitä kumpaa antaa. Ehkä jossain vaiheessa siirryn kokonaan nan2:een, mutta nyt tuo kasvaa hyvin, on tyytyväinen ja syö muutakin ruokaa, joten ei se ravitsemus nyt pelkästää siitä suuremmasta rautamäärästä ole kiinni. Juohan sitä itsekin välillä rasvatonta ja välillä kevytmaitoa, eikä se tapa.

Joo. Mut nyt on kyse vauvasta joka on 1½kk.

Mutta siinä nan 2 purkin kyljessä lukee että jos ei imetetä niin voi antaa vastasyntyneelle. Ei ole mitään tarvetta antaa mutta VOI antaa. Näin siinä vaan lukee tarkistakaa vaikka.

pakkauksen kyljessä lukee että "sitä voidaan antaa myös syntymästä alkaen lapselle,jota ei imetetä". Joten jos vasta syntyneelle voi antaa niin miksei 2kk ikäselle? Ja en imetä. :whistle:

pakkauksen kyljessä lukee että "sitä voidaan antaa myös syntymästä alkaen lapselle,jota ei imetetä". Joten jos vasta syntyneelle voi antaa niin miksei 2kk ikäselle? Ja en imetä. :whistle:

Noudata vaan korvikefirman ja neuvolan ohjeita mieluummin kuin palstan.

mun pojalle ei kyllä nan2 sopinut koskaan, ravitsemusteraputti sanoi että luultavimmin syynä on se, että se sisältää enemmän rautaa joka aiheutti vatsavaivoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:

Noudata vaan korvikefirman ja neuvolan ohjeita mieluummin kuin palstan.

mun pojalle ei kyllä nan2 sopinut koskaan, ravitsemusteraputti sanoi että luultavimmin syynä on se, että se sisältää enemmän rautaa joka aiheutti vatsavaivoja.

niinhän se pitää..

Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Nan2:sta VOI ANTAA lapselle syntymästä alkaen jos ei imetetä ollenkaan!! En tiiä mitä purkkeja muilla on mut meillä ainakin lukee noin ja purkki on tuossa mun nenän eessä just nyt.

niin lukee meidänkin purkissa. :whistle:

Näin lukee tässä purkin kyljessä:

Tärkeää: Äidinmaito on imeväisen parasta ravintoa.

Pyydä lääkäriltä tai neuvolasta ohjeita ennen kuin alat käyttää äidinmaidonkorviketta.

NAN 2 äidinmaidonkorviketta suositellaan yli 4 kuukauden ikäiselle lapselle. Sitä voidaan antaa myös syntymästä alkaen lapselle, jota ei imetetä. NAN 2 äidinmaidonkorvike sisältää sopeutettua proteiinia.

Ja pliis, mun oma pyyntö. Selvittäkää asia ennen kuin alatte inttämään toisin ja lukekaa niiden purkkien ohjeet vähän paremmin niin ei tartte levittää väärää tietoa. :kieh: :D

Yhteistyössä