Nan2 ja ripuli....?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti

Vieras
Poikani on nyt kahdesti sairastanut 2 viikkoa kestävän ripulitaudin. Molemmilla kerroilla syyksi on arveltu puhjenneet hampaat. Nyt kuitenkin havahduin ajatukseen voiko ripuli johtuakin Nan2 jauheesta? Poika syönyt aikaisemmin Nan1 jauhetta, mutta nyt kaksi kertaa kokeiltu Nan2 jauhetta ja tajusin, että juuri silloin on alkanut myös ripulioireet.

Voiko siis olla, että Nan1 ei aiheuta ripulia, mutta Nan2 aiheuttaa? Kokemuksia?

kyllä voi johtua ja aika monesti se juuri siitä johtuukin...nan1:tä voi ihan hyvin antaa niin kauan kuin syö korviketta, ei ole mikään pakko siirtyä nan2:een..muutama vuosi sitten ei edes ollut mitään 1 ja 2 vaan sitä samaa syötiin niin kauan kun korviketta annettiin ja se vastasi juuri tuota ykköstä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no meillä on käytetty valmista nania, ykkönen käy mutta kakkosesta tulee kauheet vatsakivut. Kahdesti on kokeiltu ja ihan selvästi siitä johtuu.

2:ssa on vaan hiukan enemmän rautaa, muuten täsmälleen samat ainesosat.

Jos ajattelee, että rauta saattaa viedä aikuisenkin mahan sekaisin, niin voisko syy olla sitten tuossa raudassa. Jos sitä on kerran enemmän kakkosessa.

Mä itse olen aivan sekaisin noiden 1,2 ja kolmosten kanssa. Mitä ihmettä niistä pitää vauvalle antaa. Meillä on 10 kk ikäinen poika, jota edelleen imetän. Olen antanut välillä korviketta kakkosta tai kolmosta.
Mutta mikä on se "oikea", mitä pitäis antaa. Ja meillä muuten myös menee maha sekaisin ja kakka pahan hajuiseksi Nanista. Mutta epäillään vahvasti maitoallergiaa.

Sori kun kesti vastata.

Kiitos kaikille vastauksista. Ollaankin annettu tuota nan1:tä pääasiallisesti kokoajan, vaikka poika jo 9 kk:ta. Eikä olla mitään syytä huomattukaan miksei sitä voisi antaa sinne vuoden ikään asti. Lopetetaan nyt sitten nää nan2 kokeilut kokonaan, jos johtuu oikeasti vaikka siitä sitten.

Mä imetin kans 7 kuiseksi, mutta sitten kun alkoi noita hampuja tulla ihan urakalla niin ei mennyt tissi vaan pullo kelpas. Ollaan nyt sit kokonaan korikkeella, mutta on tuo poika aina syönyt sekä korviketta, että tissiä.